Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Sta op het punt een The Frame 55” of 65” aan te schaffen, maar ...

(Onderwerp aangemaakt op: 13-05-2020 10:14 PM)
7122 Weergaven
Her_man
Journeyman
Opties

Dag community,

ik sta op het punt om een The Frame te kopen. Zowel als Art scherm als tv gebruik. Maar ik had toch een aantal vragen. Deze via WhatsApp aan de customer service gesteld, maar werd doorverwezen naar de echte gebruikers met ervaring. Dus bij deze een repost van het WhatsApp bericht en hopelijk vanuit jullie wat input om mij over de streep te krijgen :smiling-face:

Alvast bedankt voor jullie input!

Herman

Hi Samsung Support,
Ik heb veel interesse in een Samsung The Frame TV. En dan de 55” of 65” versie. Maar er zijn een aantal keuzes die ik niet snel kan maken en vragen oproepen. Ik hoop dat jullie dit kunnen beantwoorden. Onze kijkafstand is 3.5-4.5 meter.
1) Normale TV’s hebben een ophanghoogte die relatief laag is. De vuistregel daar lijkt vast te zitten aan de kijkhoogte en dan 1/3 erboven en 2/3 eronder vwb het scherm. Dit is voor The Frame, die ook gebruikt gaat worden als art/fotolijst niet heel mooi. Wat is jullie advies kwa ophanghoogte vs TV genot?
2) Met de kijkafstand en ophanghoogte in het achterhoofd, wat adviseren jullie kwa formaat? 55” of 65”?
3) Hoe zit het (echt) met inbranden van statische beelden (denk hierbij aan de Art mode waarbij een statisch beeld wordt weergegeven met b.v. een witte rand)?
4) We hebben The Frame al bij een dealer kunnen bekijken. Helaas kon ik daar zaken als backlight bleeding en verwante scherm artefacten niet beoordelen. Wat is jullie ervaring hiermee vwb The Frame?
5) Ik ben nogal een pietlut als het om kleurweergave gaat. Samsung staat bij mij bekend als “hard” als het om kleur gaat en een hoop mensen vinden dat prima! Met wat ik gezien heb, bij een dealer, is calibratie een goede optie. Is dit eventueel zelf uit te voeren? Dit gaat verder dan alleen de standaard instellingen warm/koud/film/game. Maar echt calibratie op RGB niveau.
6) Zijn de randen ook vervangbaar als de TV al aan de muur hangt?

Er zullen in de komende paar dagen nog wel wat meer vragen komen. Die zal ik proberen online te vinden. Beslissing tot aanschaf zal komend weekend vallen (hoop ik).

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Her_man,

Tof dat je interesse hebt in een Frame!

Ik zal proberen je vragen één voor één te beantwoorden.

1. Dit is lastig te zeggen, aangezien dit met je eigen voorkeur te maken heeft. Het komt er op neer dat je scherm in drie delen verdeeld is en het bovenste deel van het scherm op ooghoogte moet staan. De hoogte hangt dus af van de hoogte van je zitpositie. Veel televisies worden te hoog opgehangen, wat het televisiekijken niet ten goede komt.
  2. Vanaf 300 tot 360cm afstand tussen de TV en de bank, raden we 65 inch aan.
  3. Over het inbranden hoef je je geen zorgen te maken, dit zal niet voorkomen bij The Frame.
  4. Dit is per persoon verschillend.
  5. Ik raad je aan om deze tips te proberen: https://bit.ly/3dSLEvP
  6. De randen/lijsten kun je inderdaad ook vervangen als hij aan de muur hangt.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan hoor ik het graag!

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
15 Antwoorden
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Her_man,

Tof dat je interesse hebt in een Frame!

Ik zal proberen je vragen één voor één te beantwoorden.

1. Dit is lastig te zeggen, aangezien dit met je eigen voorkeur te maken heeft. Het komt er op neer dat je scherm in drie delen verdeeld is en het bovenste deel van het scherm op ooghoogte moet staan. De hoogte hangt dus af van de hoogte van je zitpositie. Veel televisies worden te hoog opgehangen, wat het televisiekijken niet ten goede komt.
  2. Vanaf 300 tot 360cm afstand tussen de TV en de bank, raden we 65 inch aan.
  3. Over het inbranden hoef je je geen zorgen te maken, dit zal niet voorkomen bij The Frame.
  4. Dit is per persoon verschillend.
  5. Ik raad je aan om deze tips te proberen: https://bit.ly/3dSLEvP
  6. De randen/lijsten kun je inderdaad ook vervangen als hij aan de muur hangt.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan hoor ik het graag!

rsz-846676
0 Likes
Her_man
Journeyman
Opties
Ik ga zaterdag nogmaals kijken. Inmiddels kwa wensen weer verder. Ook kwa zelf ophangen en zo (geen probleem). So far so good. Zaterdag aandacht voor kijkhoeken. Bij ons zou de onderkant van het scherm op 120-120 cm komen. Best hoog!

Er is wel 1 ding wat me terughoudender maakt: advertenties in het menu. Kwam ik tegen op het forum. Niet icm The Frame. Met een IT achtergrond “eenvoudig” te omzeilen. Maar het feit dat je flink wat geld neerlegt en Samsung en partners inzicht geeft in jouw zap/kijkgedrag. Mja, wordt ik net even minder blij van.

Bedankt voor de input!
Herman
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kan ik me voorstellen, Herman!

Hoe is het gegaan afgelopen zaterdag? Heb je de knoop kunnen doorhakken?

rsz-846676
0 Likes
Her_man
Journeyman
Opties
De knoop is doorgehakt. Ik heb de schermzaken (kijkhoek, bewegingsartefacten en andere scherm issues) kunnen bekijken. Voor zover dat mogelijk is (vwb hardware artefacten veroorzaakt door beeldverwerking etc. weet ik wel waar ik op mag letten). Zaterdag besteld (incl. calibratie). Levertijd 1-3 werkdagen. Verwachting was deze week dinsdag of woensdag. The Frame werd zondagmiddag al geleverd! (ophangen zal in de loop van de week nog wel gebeuren, maar op dit moment staat de TV op z'n pootjes). Flink wat knoppen om aan te draaien. In de loop van de tijd zal ik naar een optimale instelling gaan, maar nu ben ik al blij :smiling-face: In het forum zal ik vermoedelijk af en toe nog wel wat vragen hebben. De handleiding is niet altijd even helder en misschien wil ik wel weer dingen die (nog) niet kunnen.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Nice, dat is nog eens snel. Ben benieuwd naar het eindresultaat en wat je ervan vindt.

Veel kijkplezier, Herman 🙂

rsz-846676
0 Likes
Her_man
Journeyman
Opties

Hi Bruce,

Inmiddels hangt de TV al weer 3 weken aan de muur. En terugbrengen gaat niet gebeuren (of de hardware moet het tussen nu en tzt begeven). Op zich was het beslistraject al een tijdje bezig. Met de snelheid viel het wel mee. Op een gegeven moment gewoon de knoop doorgehakt.

Net zoals een aantal andere gebruikers loop ik tegen verschillende issues aan. Als tech-nerd weet ik die meestal wel op te lossen. Maar er zijn wel een paar puntjes die ik graag verbeterd/gefixed zou willen zien (met name software gerelateerd vwb bediening en Art mode). Is er bij Samsung een mogelijkheid tot het indienen van bug reports en feature requests?

Thanks,

Herman

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hey Herman,

Je kunt hier altijd je bevindingen delen, of wellicht dat een Hulp op Afstand sessie je op weg kan helpen: https://bit.ly/2OhhbuU

rsz-846676
0 Likes
Her_man
Journeyman
Opties

Hi Bruce,

Inmiddels hangt The Frame al een tijdje aan de muur en zijn er al diverse software updates handmatig doorgevoerd. Ik merk dat de software steeds beter wordt. Een aantal issues (instelling vergeten, "hiccups") zijn verdwenen. M.a.w. in het begin het ik het gevoel dat ik "beta software" aan het testen was. Nu zou ik zeggen dat ik bijna een release candidate heb. Er zijn nog steeds zaken die ik graag anders zou zien. Denk hierbij aan de menu balk die 1/4 beeld in beslag neemt als je de tv aanzet en je expliciet moet "wegklikken". Ik zou graag zien dat de TV gewoon terug gaat naar waar deze voor power-down was gebleven. Heel gebruikersvriendelijk is die balk ook niet.

Groetjes, Herman.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hey @Her_man,

Thanks voor je bericht en kan ik zeker voor je doorzetten. Zou je hier een foto van kunnen bijvoegen? Dan zorg ik ervoor dat het bij de juiste peroon terect komt 👍

rsz-846676
0 Likes