Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Smarthub apps openen niet en smartafstandsbediening blijft knipperen en ontkoppelen

(Onderwerp aangemaakt op: 15-11-2021 11:26 AM)
301 Weergaven
Dennis1977
Student
Opties

Goedemorgen,

Ik zit een beetje met de handen in het haar. Ik heb een QE55Q65RALXXN 4K UHD tv uit oktober 2019 en sinds een week of 2 werken diverse apps niet meer zoals Netflix, Disney+, Prime, Videoland etc niet meer. Ook het streamen van mijn telefoon naar de tv werkt niet. Ook wil de smarthubbar wel eens niet openen zodat ik helemaal het menu niet in kan.

Dit los ik dan op door de aan/uit knop wat langer in te drukken totdat de tv weer aan is waarna dit dan even opgelost is. Wanneer ik dan op een app aanklik dan wil hij verbinding gaan maken maar schiet dan na 1 seconde geeft hij het op en kan ik hem weer aanklikken maar verbinden doet ie nooit.

Dan nog het probleem met de afstandsbediening. Die geeft sinds een week vaak aan dat ik hem weer opnieuw moet koppelen. Dit doe ik dan vaak koppelt hij dan maar soms ook weer niet en het rode lampje blijft steeds knipperen zonder dat ik op de knopjes druk. 2 jaar lang geen problemen gehad maar nu helaas ineens wel (net na garantie termijn 😞 )

Voor de rest heb ik al het mogelijke wat hier is voorgesteld al gedaan zoals smarthub resetten, TV naar fabrieksinstellingen, TV van de spanning minimaal een uur, updates gedaan (ook via USB) maar is up-to-date, afstandsbediening resetten, batterijen vervangen, batterijen eruit en uit knop ingedrukt houden met TV aan etc....

Ik zoek eigenlijk een goede oplossing want dit is niet leuk meer nu. Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Met vriendelijke groet Dennis

0 Likes
9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Dennis1977 , Dennis,

Wat een verhaal! Je hebt al het nodige ondernomen om het op te lossen.
Het enige wat nog rest, is om er remote naar te laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken. Houd ons even op de hoogte van de voortgang..

signatureee
Groet, Dick

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Dennis1977, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een berichtje stuurt.

Het is natuurlijk niet fijn als je TV het niet helemaal meer goed doet. Heb je met de tip van @Dick een afspraak kunnen maken voor Hulp op Afstand?

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Dennis1977
Student
Opties

Hoi Dick,

bedankt voor je reactie. Ik ben er gisteren mee bezig geweest maar toen wilde mijn TV niet verbinden met internet dus toen daar weer mee bezig geweest. Trouwens gisteren ook weer een nieuw probleem ontdekt. Om TV of smarthub te resetten moet je een code invoeren maar de cijfers komen nu weer niet in beeld dus ik kan de pincode niet invoeren. Dit gaat denk ik ook een probleem worden met hulp op afstand denk ik.

Neem vandaag lange patchkabel mee voor bedraad internet en ik heb een nieuwe afstandsbediening met cijfers besteld....ik moet toch wat.

Ik heb nog wel 1 vraag die app voor hulp op afstand moet ik op mijn telefoon zetten?? Ik heb tv aangeklikt bovenaan en dan staat er  in de tekst:

Je toestel draait op Android 2.4....maar het gaat toch om mijn tv of heeft dat met de app te maken op mijn telefoon. Ben het even kwijt.....mijn TV is iig doorgedraaid en ik langzamerhand ook..........

0 Likes
Dennis1977
Student
Opties

Zie mijn reactie bij Dick 😉

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel. 

Even voor de duidelijkheid, het is ook voor een afspraak op afstand belangrijk dat er een internetverbinding is. Wanneer deze stabiel is kun je ook met de SmartThings-app op je telefoon de TV bedienen(ook de cijfertjes)

Voor hulp op afstand hoef je geen app op je telefoon in te stellen.

Groeten,

Martijn

Dennis1977
Student
Opties

Ja dat leek mij ook al niet maar waarom staat het dan bij de vereisten?

Oh goede tip betreffende smartthings-app maar het ging mij er meer om dat ik hoop dat mijn TV het over 2 weken het nog doet aangezien er steeds meer storingen optreden

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

We hebben voor zowel onze TV's als telefoons/ tablets ook de mogelijkheid om een afspraak te maken voor Hulp op Afstand. Wanneer je dit voor een telefoon/tablet nodig hebt zal de app Smart Tutor een vereiste zijn.

Wellicht is dan verstandig om een reparatieverzoek in te dienen voordat je garantie voorbij is 😇

Groeten,

Martijn

Dennis1977
Student
Opties

Helaas is die termijn precies voor al mijn problemen verlopen 😞

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Dennis1977 ,

Als de fabrieksgarantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Er is ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

Dit is dus geen deugdelijk product. De leverancier is in deze verantwoordelijk.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung. Info:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit..

signatureee
Groet, Dick