Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

smartcard of ci module niet herkend

(Onderwerp aangemaakt op: 03-09-2020 09:15 PM)
4628 Weergaven
Mar199
Apprentice
Opties

Samsung UE40H6200

Software televisie up to date: versie 2900

Quantis CI+ 1.3 module

Ik gebruik de CI module om zonder kastje tv te kunnen kijken. Dit geeft echter van begin af aan problemen. Ik krijg elke keer in ieder geval zodra de tv uit is geweest de melding "CI module of smartcard niet herkend". Ik haal hem er dan tig keer in en uit, maak hem schoon en soms werkt dat .  Meestal moet ik weer helemaal alle zenders ophalen. Ik heb het idee dat dit een herkenbaar probleem is bij Samsung tv's? Ik durf daarom geen nieuwe houder + CI module te kopen omdat ik bang ben dat het probleem dan blijft terugkomen. Toen voornoemde quantis module net nieuw was, was het probleem er namelijk ook al. Het ligt ook niet aan het Ziggo kaartje, want ik heb het probleem met 3 verschillende kaartjes die wel werken in een los tv kastje. Ik heb het probleem eerder op het forum voorbij zien komen en ben benieuwd of iemand een niet genoemde blijvende oplossing heeft gevonden. Ik heb al alles volledig terug naar fabrieksinstellingen gedaan, module geüpdatet, kanalen opnieuw gezocht, stroom erop/eraf, kaartje/module schoon, televisie geüpdatet. Ik weet het gewoon niet meer. Mijn tv zou gewoon geschikt moeten zijn voor deze module/digitaal kijken.

0 Likes
11 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Mar199,

Welkom op de Community.

Goed dat je al een hoop zelf hebt geprobeerd! Kun je nog de volledige modelcode van de TV doorgeven? Die eindigt meestal op XXN. Die vind je aan de achterkant van de TV, hier zit een sticker met de modelcode en het serienummer 👍

rsz-846676
Mar199
Apprentice
Opties

UE40H6200AWXXN. Opmerkelijk genoeg doet hij het nu al een paar dagen goed. Dat heb ik al wel eens vaker gehad, dus het is even afwachten en hopen dat het zo blijft.

BruceH
Community Manager
Opties

Kijk het even aan en mocht het onverhoopt toch weer voorkomen, lat het dan even weten 👍

rsz-846676
0 Likes
MM19651
First Poster
Opties

Hallo Bruce, ik heb ook n probleem met de Ci module. Tv 49Ku6400XXN ...met losse CI adapter. CI module blijft gecodeerd, met nieuwe Ci 1.3 module. Van alles geprobeerd, ik krijg het probleem niet opgelost! Misschien heb je de oplossing?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @MM19651,

Wat en wanneer gebeurt er precies? Vergeet de TV alle zenders of alleen NPO 1,2 en 3 niet? En is de TV up-to-date?

rsz-846676
0 Likes
Railman
First Poster
Opties
Npo, 1,2, en3 ontvang ik wel. tv is ge updated! Nieuwe Ci module 1.3+ erin gestopt, maar t probleem blijft!
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Heb je al wel met je provider gecheckt of alle instellingen juist staan? En wat heb je zelf al geprobeerd, zodat we geen dingen dubbel doen 😉

rsz-846676
0 Likes
Railman
First Poster
Opties
Alle instellingen van Ziggo staan goed....smartcard werkt ook...alles getest op een andere tv! Ziggo weet t ook niet!
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Je kan eventueel nog een Hulp op Afstand sessie inplannen, dan loopt een van mijn collega's op afstand de instellingen met je na. Is dat een idee?

Hier lees je hoe dat in z'n werk gaat: https://bit.ly/2OhhbuU

rsz-846676
0 Likes