op 07-12-2018 03:20 PM
Onlangs een fantastische Qled QE55Q9F 2018 (firmware 1153.3) gekocht. TV is bedraad verbonden met internet. Over het tv-beeld heb ik niets te klagen, super. Maar de Apps die ik op mijn Smartphone (android 😎 kan zetten zijn dat niet. Ik heb al eerder een probleem gemeld met de andere “SMART” app. Maar dit gaat over de Smart View app. Heel kort, het werkt bij mij niet. Na het opstarten van de app herkend hij geen TV’s, dus het feest houdt hier gelijk op. Zoals ik al eerder vermelde is de TV aangesloten op een bedraad internet, maar dat zou geen probleem moeten zijn denk ik. Ik wil voor 4K films toch minstens een stabiele verbinding hebben. Het rare is dat een andere willekeurige app uit de play store wel verbinding met de TV kan krijgen. Dan moet het voor zo'n grote speler als Samsung natuurlijk een peuleschilletje zijn om een app te maken die alle problemen tekkelt.
op 10-12-2018 04:37 PM
Goeiemiddag @wydrie, goed dat je dit aankaart op onze Community! Voor onze QLED TV's hebben we namelijk een nieuwe app die Smart View vervangt, Samsung Smartthings om precies te zijn. Heb je het daar al eens mee geprobeerd?
op 10-12-2018 05:16 PM
Hallo Joeri, bedankt voor je antwoord. Ik heb ook de smart thing app, en dat is om de ambient mode leuk voor elkaar te krijgen, maar dat werkt ook niet goed. Dat staat in een andere post van mij. Om deze app te gebruiken ipv smart view staat nergens beschreven maar ik nam aan dat dat je dit moet doen door een apparaat toe te voegen. Geprobeerd, maar automatisch werkt al helemaal niet en handmatig het tv model opzoeken en dan verbinden ook niet. Dus hoe moet het wel. Nogmaals, de TV is aangesloten op een bedraad netwerk.
op 10-12-2018 05:33 PM
Wat de Ambient Mode betreft heb ik hier een uitgebreid stappenplan: http://bit.ly/2Pkniyy Lukt het hier wel mee?
Voor screen mirroring en het streamen van apps heb ik dan weer deze link: http://bit.ly/2rr2wmZ Deze komt dan niet officieel van ons maar ik zou het zelf niet beter uit kunnen leggen. Ik hoor graag of je naar aanleiding van deze pagina's alles naar tevredenheid werkend hebt gekregen.
op 10-12-2018 07:31 PM
1: Bedankt voor het stappenplan van de ambient mode, maar mijn probleem was een andere en is hier beschreven:https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/Smart-thing-app-Ambient-Mode-werkt-niet-zoals-het-hoort...
2: Wat betreft de beschrijving en link voor gebruik van de smartthing app als smart view: als ik via mijn smartphone op casten klik is er geen enkel apparaat wat die kan vinden. Ik zou niet weten hoe de smartview functie in de smartthings app te vinden is. En nogmaals TV en Smartphone zitten in hetzelfde netwerk, alleen de TV is bedraad internet en smartphone op wifi. Als ik van een kennis de Google chromecast leen ziet mijn smathphone deze zo en is de verbinding zo gedaan. Ik verwacht echter dat met zo'n geavanceerde QLED TV een simpele chromecast niet nodig is.
op 13-12-2018 03:06 PM
Wat ik nog helemaal niet gevraagd heb.. Op welke frequentie staat je Wifi ingesteld? Wij raden voor onze TV's 2,4 Ghz aan, wellicht dat dit verschil maakt. En hoe bekend ben je met je router? Ik heb namelijk ook nog een aantal netwerkinstellingen die het waard kunnen zijn om te checken.
- internetprotocol ipv IPv6 op IPv4 zetten;
- DHCP instellingen dienen aan te staan;
- open de volgende poorten: 445, 443 en 80;
- staat de router niet te ver (5+ meter) van de TV?
Ik hoor graag of je hiermee verder komt.
op 13-12-2018 03:14 PM
Nogmaals: mijn TV staat niet op wifi maar vast bedraad aan het modem, wat voor een stabiele verbinding voor 4K content wel plezierig is
op 13-12-2018 03:16 PM
op 13-12-2018 03:27 PM
op 13-12-2018 03:35 PM
Ben niet echt bekend met modem. Het modem is van Telfort Experiabox V10