Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Smart Remote koppelen QN85B

(Onderwerp aangemaakt op: 19-03-2023 10:18 AM)
1705 Weergaven
Blowbubbles
Apprentice
Opties

Hallo,

sinds gisteren een mooie nieuwe tv.

aansluiten is easy, behalve met mijn iptv, wat ik afspeel met een formuler z11 pro max.

de tv herkent dit kastje wel via hdmi, maar ik heb hem nu staan als kabelontvanger in het menu, ik kan hem enkel bedienen met zijn eigen afstandsbediening.

zodoende kan ik hem dus niet bedienen met de remote van de samsung.

ik kan de formuler niet installeren omdat de tv het merk “formuler” niet in zijn lijst heeft staan.

hoe krijg ik de tv zover dat hij deze wel herkent?

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Blowbubbles ,

De Formuler Z11 Pro Max is een IPTV ontvanger die pas uit is (2023) en zal nog niet in de database van de tv staan.
Om dit uit te sluiten zou je er remote naar kunnen laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst op SMART TV’s klikken en daarna naar beneden scrollen.

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Blowbubbles
Apprentice
Opties

Hoi Dick, bedankt voor je reactie. Ik heb hier over contact gehad met de helpdesk van Samsung, en na lang over en weer vragen beantwoord te hebben, was de uiteindelijke reactie van de helpdesk dat de formuler waarschijnlijk dus niet compatibel is met de remote van de Tv omdat het 2 verschillende merken zijn. 
ondertussen werkt de formuler echter wel gewoon op de tv, het is een onbekend apparaat aangesloten op de HDMI, maar sinds gisteren kan ik hem toch bedienen met de Remote van de Samsung. Weliswaar alleen de zender wissels werkt. De overige functies zal ik moeten bedienen met de Remote van het kastje jezelf.

Misschien dat dit ooit nog met een updates zal veranderen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

De Formuler Z11 Pro Max is een IPTV ontvanger die pas uit is (2023) en zal nog niet in de database van de tv staan.
Om dit uit te sluiten zou je er remote naar kunnen laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst op SMART TV’s klikken en daarna naar beneden scrollen.

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Heb je al een afspraak met Hulp op Afstand kunnen maken?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
Blowbubbles
Apprentice
Opties

Hoi Dick, bedankt voor je reactie. Ik heb hier over contact gehad met de helpdesk van Samsung, en na lang over en weer vragen beantwoord te hebben, was de uiteindelijke reactie van de helpdesk dat de formuler waarschijnlijk dus niet compatibel is met de remote van de Tv omdat het 2 verschillende merken zijn. 
ondertussen werkt de formuler echter wel gewoon op de tv, het is een onbekend apparaat aangesloten op de HDMI, maar sinds gisteren kan ik hem toch bedienen met de Remote van de Samsung. Weliswaar alleen de zender wissels werkt. De overige functies zal ik moeten bedienen met de Remote van het kastje jezelf.

Misschien dat dit ooit nog met een updates zal veranderen.

Blowbubbles
Apprentice
Opties

De mail naar Formuler is nog niet beantwoord overigens 

Robinvgem
First Poster
Opties

Hoi Blowbubbles,

ik ben ondertussen het hele internet aan het afstruinen hoe ik mijn formuler moet koppelen aan mijn Samsung TV en ik deze kan bedienen met de remote van Samsung. Nu zie ik dat het jouw ‘deels’ gelukt is. Alleen zie ik nergens staan hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, kan je mij dit uitleggen?

ik zie echt nergens en de apparatenlijst het merk ‘Formuler’ voorkomen.

Hoor graag  van je.

Groet, Robin