op 09-08-2017 07:52 PM
Sinds twee dagen werkt mijn smart remote niet meer naar behoren. Ik kan de TV alleen nog aan en uit zetten, maar TV reageert niet op de rest van de knoppen. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- Pairen d.m.v. minimaal 3 seconden ingedrukt houden van Return en Play/Pause
- Resetten van de remote d.m.v. minimaal 4 seconden ingedrukt houden van Return en Extra
- TV een paar minuten van de netspanning gehaald (power kabel eruit)
- Batterijen in afstandsbediening vervangen
Wat me opvalt is dat drukken op een willekeurige knop resulteert in het rood knipperen van het lampje op de afstandbediening. De TV toont bij indrukken van knoppen op de remote af en toe de boodschap " Niet Beschikbaar".
Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 23-05-2018 09:11 AM
Fijn dat het is gelukt! @Geode
op 25-07-2018 08:17 PM
Ik heb al een paar maanden hetzelfde probleem met QE49Q7F die ik gekocht heb eind februari. Techniekers bij Vandenborre vinden geen oplossing en zijn al 4 keer langs geweest. Alle electronica buiten de voeding is al vervangen ook de optische kabel...Ze hebben het probleem wel ter plaatse kunnen vaststellen. Wat goed is want ik kan het niet zomaar uitlokken en laten zien. Ze hebben de TV ook al een week meegenomen maar kunnen het niet reproduceren... Ze hebben hem een maand geleden terug gebracht met software update maar het probleem is nog steeds daar.
Door één of andere storing heeft de TV het bluetooth adres niet meer. Zie bijgevoegde foto (met een samsung infrarood afstands bediening kon ik in dit menu geraken).Mij lijkt het dat het uischakelen van de TV er iets mee te maken heeft want eens de afstands bediening werkt doet hij het de rest van de avond. Wij merken het meestal pas de volgende dag als we de TV terug aanschakelen. Als de tv niet meer reageert op de remote is het onmogelijk om de bluetooth remote terug te koppelen door de play en return knop in te drukken. Ook een andere (nieuwe) remote koppelen lukt op dat moment niet. Bij mij lukt het om de remote terug te koppelen als je de tv uitschakeld door langdurig op de off knop te duwen tot hij weer aangaat. Dan krijg je weer het QLED samsung logo en reageert hij dadelijk op de remote...(is gelijkaardig aan de stekker uit te trekken maar eenvoudiger van uit de zetel 😉 ) Wat doen ze in de software om dit adres daar te krijgen? Wat is de rede dat dit adres er niet staat?
Ook liet een technieker mij de WD (watch dog) count zien en de BT DETACHMENT count zien die verschillend zijn van 0 wat ook niet normaal is voor een nieuwe TV. (deze waren de week ervoor gereset)
Ik heb hier bij mijn pc een bluetooth muis en keyboard en daar heb ik nooit problemen koppelings problemen mee... Is het een software probleem? kunnen ze via software het adres terug initialiseren als het nul is? Ze zijn de TV voor de 5de keer nu komen halen.... Ik hou mijn vingers gekruist.... Samsung moet hier iets aan doen!
No bluetooth adres
WD count and BT DETACHMENT count
op 27-07-2018 04:01 PM
Goeiemiddag @PVANE en welkom op de Samsung Community! Dat is alvast een hoop info, waarvoor dank! Ik hoop ook dat we dit netjes opgelost kunnen krijgen. Heb je al eens een Extern Beheer afspraak met ons gehad? Hiermee kan een collega van me via internet inloggen op je TV om zo het een en ander te controleren en er zo hopelijk achter te komen waar het 'm in zit. Zo ja, hoe is die afspraak destijds verlopen? Zo niet, zal ik er eentje voor je inplannen?
op 27-07-2018 05:09 PM
Dankjewel voor de reactie. Ik heb net een nieuw toestel gekregen waarvan de SUB-MICOM versie is geupdate. Maar dit heeft het probleem niet opgelost. De service dienst van de winkelketen Vandenborre is hier mee bezig... En ik kan de zaak niet zomaar simuleren....
Als zij geen antwoord meer kunnen bieden had ik graag via jullie een oplossing gevonden...
Maar kan je mij vertellen wat dit bluetooth adres inhoud dat niet ingevuld wordt? Want dit is volgens mij echt wel het probleem... Hoe komt het dat daar niets ingevuld staat?
op 27-07-2018 05:25 PM
Dat hoopte ik via een Extern Beheer afspraak duidelijk te krijgen, het doet vermoeden dat de Bluetooth module het niet doet, maar keyboard en muis wel. Dus dat spreekt elkaar wat tegen.. Dan hoor ik graag van je wat Vandenborre hier in uit weet te vinden en mocht het daar nergens op uitlopen heb ik in ieder geval nog een Extern Beheer afspraak in de aanbieding.
op 27-07-2018 10:12 PM
Even voor alle duidelijkheid. Het bluetooth toetsenbord en de muis hangen niet aan mijn TV maar aan mijn computer. (ik maakte alleen de vergelijking met mijn pc dat deze zijn connectie tussen bluetooth apparaat niet verliest)
De bluetooth module is al één maal vervangen en nu heb ik een nieuwe tv staan... die heeft hetzelfde voor... Dus dat het aan een slechte bluetooth module ligt lijkt me in deze situatie zeer onwaarschijnlijk. Wat is de kans dat ik 3 slechte modules krijg? Dus ik denk dat er nog in een andere richting moet gezocht worden.
op 27-07-2018 10:33 PM
30-07-2018 07:39 PM - bewerkt 30-07-2018 07:39 PM
Och, stom van die muis en toetsenbord, had ik even verkeerd gelezen. Ik hoop dat ik hier ook niet overheen lees, maar heb je hier al eens een Extern Beheer afspraak voor gehad? Op die manier logt er een collega van me via internet in op je TV om zo intern te kijken hoe het zit met je Bluetooth adres en of dat softwarematig te fixen/achterhalen is. Als dat nog niet eerder is aangeboden lijkt het mij een heel goed idee om dit eens te proberen.
op 22-08-2018 10:55 AM
Eindelijk een oorzaak gevonden!!! Bij het aansluiten van een USB hub kan ik het probleem simuleren.
Sluit een USB hub aan de usb poort schakel de TV aan. Alles werkt perfect, ook de usb hub. Zet de TV in stand-by, wacht enkele minuten en schakel de TV terug aan.... De afstands bediening werkt niet meer. Bluetooth adres staat niet ingevuld.
Enkel de tv volledig hestarten helpt nu nog om de afstandsbediening terug aan de praat te krijgen.
Ik heb dit getest met 2 totaal verschillende USB hubs en beide geven dezelfde problemen.
Dus wel degelijk een software/firmware probleem.
op 22-08-2018 03:26 PM
Dat is een fantastische test! Daar kunnen we wat mee. Zou je me via een privé bericht (klik op m'n naam > bericht verzenden) het volgende willen sturen?
- je NAWTE gegevens;
- volledige modelcode en serienummer van de TV;
- datum/tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van je TV.
Dan plan ik een Extern Beheer afspraak voor je in om zo te zien of het softwarematig/met instellingen op te lossen is en zo niet, of we hiervoor een reparatie aan kunnen bieden.