Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Smart remote afstandsbediening werkt niet goed en pairen lukt ook niet

(Onderwerp aangemaakt op: 09-08-2017 07:52 PM)
125127 Weergaven
Barningo
Journeyman
Opties

Sinds twee dagen werkt mijn smart remote niet meer naar behoren. Ik kan de TV alleen nog aan en uit zetten, maar TV reageert niet op de rest van de knoppen. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

- Pairen d.m.v. minimaal 3 seconden ingedrukt houden van Return en Play/Pause

- Resetten van de remote d.m.v. minimaal 4 seconden ingedrukt houden van Return en Extra

- TV een paar minuten van de netspanning gehaald (power kabel eruit)

- Batterijen in afstandsbediening vervangen

Wat me opvalt is dat drukken op een willekeurige knop resulteert in het rood knipperen van het lampje op de afstandbediening. De TV toont bij indrukken van knoppen op de remote af en toe de boodschap " Niet Beschikbaar".

Iemand een idee?

5 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Barningo
Journeyman
Opties

Ik heb de afstandsbediening als defect aangeboden bij Selectro. Inmiddels een nieuwe ontvangen en alles werkt weer perfect.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
lynnyuke
Journeyman
Opties

Ze hebben bij mij de Wifi/BT printplaat & kabel, moederbord én One Connect kabel vervangen en nu werkt alles terug naar behoren. Lag helemaal niet aan de remote zelf.

0 Likes
Oplossing
Barningo
Journeyman
Opties

Probleem is eindelijk verholpen. Selectro is andermaal langsgeweest en heeft nu moederbord en wifi/bluetooth module vervangen.

0 Likes
Oplossing
Corj
Pioneer
Opties

Na een tip dit geprobeerd:  Ziggobox handmatig toevoegen als Pacer DCR7111 en  in het menu Instellen Universele afstandsbediening.

Alles werkt nu dus ook de Ch.knop op de One Remote.
Dankjewel allemaal.

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Elfies,

Aangezien je al van alles hebt geprobeerd en de TV nog binnen de fabrieksgarantie valt, kunnen we eenmalig kosteloos een nieuwe afstandsbediening voor je aanvragen. Stuur mij daarvoor even een privébericht met jouw adres- en contactgegevens en de gegevens van de TV (exacte aankoopdatum, en het serienummer)

rsz-846676

215 Antwoorden
Barningo
Journeyman
Opties
Oh ja: mijn TV is een ue49ku6472
0 Likes
Nouzha
Troubleshooter
Opties

Hi Barningo, je hebt alle stappen al doorlopen. Ik zou een hulp op Afstand voor je kunnen inplannen, zou je dat willen? Zo ja, kun je mij dan een privébericht sturen met jouw naam, adres, telefoonnummer, het serienummer van jouw TV en een aantal voorkeursdata? 

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Had je het bericht van Nouzha nog gezien @Barningo? Ik ben benieuwd of je onze hulp nog nodig hebt!

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
tvantiel
First Poster
Opties
Ik heb precies hetzelfde probleem. Overigens helpt het van de stroom halen van de tv bij mij meestal wel. Maar na enige tijd treedt hetzelfde probleem op. Heb je al een oplossing?
0 Likes
tvantiel
First Poster
Opties
Ik heb trouwens een QE49Q7F
0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Hoi @tvantiel, heb je alle stappen van Barningo doorlopen of heb je alleen de stroom van de tv gehaald?

Mocht je alles hebben geprobeerd, zou ik een Hulp-op-Afstand afspraak voor je willen aanvragen, zodat een collega met je kan meekijken. Wil je dat? Dan mag je mij een privéberichtje sturen (als je op mijn profiel klikt kun je kiezen voor 'Een bericht verzenden') met daarin jouw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, modelcode en serienummer van jouw tv en een aantal data en tijden waarop je zou kunnen.

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
RemyM
First Poster
Opties

Ik heb precies hetzelfde probleem. Gisteren tv gekocht, alles werkte perfect. Tot na de software update. Daarna deed alleen de power button op de afstandsbediening het nog. Bij de andere knoppen krijg ik de melding 'niet beschikbaar'. Ik heb al alles geprobeerd. Terug naar fabrieksinsteelingen  handmatig pairen etc, het rode lampje blijft dan knipperen... Oudere afstandbediening van Samsung doet het wel.  Ik heb op forums gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is in diverse landen na de update. Zeeeer frustrerend. Wie kan mij helpen? 

0 Likes
lynnyuke
Journeyman
Opties

Ik ervaar hetzelfde probleem. Alles geprobeerd zoals gesuggereerd in de originele post. Dit is zeer frustrerend!

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dan sluit ik me aan bij Lot, de genoemde stappen zijn inderdaad alles wat je hier zelf in kunt proberen waardoor een Hulp op Afstand afspraak de volgende stap zou zijn. Wellicht ter overvloede maar wie deze afspraak wil, of die op mijn naam wil klikken > bericht verzenden met de volgende gegevens:

- je telefoonnummer, email adres, postcode en huisnummer;

- serienummer/modelcode van je TV;

- datum/tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van je TV.

Zo kunnen wij ervoor zorgen dat je gebeld wordt door een collega die via internet in kan loggen op je TV om zo te onderzoeken wat er misgaat met de Smart Remote.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes