Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Smart remote afstandsbediening werkt niet goed en pairen lukt ook niet

(Onderwerp aangemaakt op: 09-08-2017 07:52 PM)
125190 Weergaven
Barningo
Journeyman
Opties

Sinds twee dagen werkt mijn smart remote niet meer naar behoren. Ik kan de TV alleen nog aan en uit zetten, maar TV reageert niet op de rest van de knoppen. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

- Pairen d.m.v. minimaal 3 seconden ingedrukt houden van Return en Play/Pause

- Resetten van de remote d.m.v. minimaal 4 seconden ingedrukt houden van Return en Extra

- TV een paar minuten van de netspanning gehaald (power kabel eruit)

- Batterijen in afstandsbediening vervangen

Wat me opvalt is dat drukken op een willekeurige knop resulteert in het rood knipperen van het lampje op de afstandbediening. De TV toont bij indrukken van knoppen op de remote af en toe de boodschap " Niet Beschikbaar".

Iemand een idee?

Spring naar oplossing
215 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Alweer .. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zou even het contact via Messenger houden en kijken naar een vervangen of reparatie. We moeten er natuurlijk wel naar kijken. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
lynnyuke
Journeyman
Opties

Ik heb ondertussen een technieker van Servilux over de vloer gekregen via de winkel waar ik het toestel heb gekocht. Hij heeft de printplaat voor de wifi en Bluetooth vervangen in de TV gezien het probleem een slechte verbinding was tss de tv en de remote... Helaas na het vervangen is het probleem nog steeds niet opgelost. De remote en tv konden nog steeds geen contact met elkaar vinden. Volgende stap is de wifi/BT printplaat nogmaals vervangen alsook een nieuwe remote. Stay tuned...

0 Likes
PieterP
Journeyman
Opties

Heb hetzelfde probleem op mijn QE55Q8c ( nog geen 6maand oud ). Vorige week 1x voor gehad en toen was het opgelost door stroomkabel tv paar min uit te trekken en afstandsbediening opnieuw koppelen.. maar vandaag heb ik het al meerdere keren gedaan en blijft altijd rood knipperen. Hopelijk is er ondertussen al een oplossing gevonden? Of moeten al onze afstandsbedieningen teruggestuurd worden? 

Mvg pieter

0 Likes
Oplossing
lynnyuke
Journeyman
Opties

Ze hebben bij mij de Wifi/BT printplaat & kabel, moederbord én One Connect kabel vervangen en nu werkt alles terug naar behoren. Lag helemaal niet aan de remote zelf.

0 Likes
Oplossing
Barningo
Journeyman
Opties

Probleem is eindelijk verholpen. Selectro is andermaal langsgeweest en heeft nu moederbord en wifi/bluetooth module vervangen.

0 Likes
PieterP
Journeyman
Opties

Als dat na 6maand het al begeeft kan ik beter andere tv ander onder garantie vragen.

0 Likes
Bastiaan1
First Poster
Opties

Nou dan ook maar mijn ervaring. Samsung Q7 49inch begin december aangeschaft. Helaas 21 december reageerde de tv niet meer op mijn ab (alleen de power knop werkte en alle ander knoppen resulteerde alleen maar in het herhaaldelijk knipperen van het Rode lampje op mijn ab). De posts hier gelezen en kreeg al een vervelend gevoel. Stroom er af gehaald en het werkt weer. Toch maar even Samsung gebeld maar aangezien mijn tv het weer deed konden ze niks doen. Ik moest maar wachten tot het weer gebeurde en dan bellen was de strekking. Zaterdag 8 uur s avonds (natuurlijk niemand aanwezig bij samsung) dus toch weer de stroom er af gehaald en het werkt (voorlopig) weer. Dit en het slechte Wi-Fi bereik hebben er voor gezorgd dat ik in 3 weken tijd al 6 keer de stroom van de tv heb moeten halen om hem weer te laten functioneren. Graag een oplossing.

0 Likes
hanssmns
First Poster
Opties

Zelfde probleem alleen pas na een half jaar met mijn Qled Qe49qc. Nu al 3 keer meegemaakt in een paar weken tijd. Nu is het wel zo dat we de laatste tijd wat meer tv hebben gekeken dan voorheen. Eerste keer dacht ik dat het aan de batterijen lag. Vervangen met die van een andere afstandsbediening en het werkte weer. Tweede keer dacht ik dat die toevallig ook op waren en vervangen met nieuwe. Laatste keer vond ik het te toevallig en hielp het wisselen ook niet meer maar kon ik de tv nog wel bedienen met de smartview app op mijn telefoon. De volgende dag werkte de afstandsbediening weer gewoon. Is dus een probleem dat niet consequent voorkomt en dus lastig aan te tonen is en omdat de smartview app wel werkt het dus waarschijnlijk niet aan de one connect ligt. Enigste troost is dat het niet alleen bij mij is. Echte oplossing???

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Het lijkt erop dat de TV's die hier besproken worden toch iets van een technisch mankement hebben waardoor het slecht/niet werkt met de Smart Remote. Maar als ik de reacties hier zo lees is een monteurs bezoek dan toch dé oplossing. Voor wie via mij een afspraak wil regelen ontvang ik graag via een prive bericht (klik op m'n naam > bericht verzenden) met de volgende gegevens:

- je naam, telefoonnummer email- en huisadres;

- TV modelcode en serienummer;

- kopie van aankoopbewijs.

Dan zorg ik dat er zsm contact wordt opgenomen vanuit het reparatie centrum om de afspraak te bespreken en definitief in te plannen. Deze gegevens zijn uiteraard ook telefonisch door te geven via 088 - 9090100.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
JoeriS
Mastermind
Opties

Voordat het internet aan de haal gaat met m'n laatste bericht.. met "de TV's die hier besproken worden" doel ik specifiek op de TV's die de beste mensen in dit topic gekocht hebben, niet de serie(s) zelf. De Smart Remote hoort het uiteraard gewoon te doen en op deze manier kunnen we het voor de lotgenoten van Barningo oplossen.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes