Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Smart remote afstandsbediening werkt niet goed en pairen lukt ook niet

(Onderwerp aangemaakt op: 09-08-2017 07:52 PM)
125186 Weergaven
Barningo
Journeyman
Opties

Sinds twee dagen werkt mijn smart remote niet meer naar behoren. Ik kan de TV alleen nog aan en uit zetten, maar TV reageert niet op de rest van de knoppen. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

- Pairen d.m.v. minimaal 3 seconden ingedrukt houden van Return en Play/Pause

- Resetten van de remote d.m.v. minimaal 4 seconden ingedrukt houden van Return en Extra

- TV een paar minuten van de netspanning gehaald (power kabel eruit)

- Batterijen in afstandsbediening vervangen

Wat me opvalt is dat drukken op een willekeurige knop resulteert in het rood knipperen van het lampje op de afstandbediening. De TV toont bij indrukken van knoppen op de remote af en toe de boodschap " Niet Beschikbaar".

Iemand een idee?

Spring naar oplossing
215 Antwoorden
TomSn
First Poster
Opties
Dank je! Hou me alsjeblieft op de hoogte van de ontwikkelingen.
0 Likes
svanderbrug
First Poster
Opties

Ik heb hetzelfde probleem en er niks op aangesloten

0 Likes
Yratee
Journeyman
Opties

Bij mij is vandaag een Samsung / Servilux monteur lang geweest. Afgaande op de beschrijving van het issue had hij het juiste onderdeel al bij zich: het kabeltje tussen scherm en connect box. Hij was erg resoluut. Had al heel veel van dit soort propblemen gezien en het wordt altijd opgelost door deze kabel te vervangen. 

Het is een bekende Samsung fix en en Samsung heeft niet voor niets een nieuw, verbeterd kabeltje geproduceerd. 

Enige raadsel is waarom dit niet of nauwelijks bekend is bij Samsung remote support (hier dus) en waarom mensen die klagen met dit soort issues niet standaard een nieuw kabeltje krijgen opgestuurd. Dat laatste zou Samsung zo lijkt mij veel kosten schelen en haar klanten veel ergernissen. Ik heb weken moeten wachten op reparatie, vrij moeten nemen voor de monteur etc. Was m.i. allemaal niet nodig geweest.

Monteur bevestigde ook dat deze issues vaak beginnen met slechte communicatie met de remote en dan vaak langzaam steeds erger worden. Na vervanging van de kabel heeft hij nog een factory reset gedaan en gecontroleerd of de meest recente sw was geinstalleerd (was al ok).

TV werkt weer goed en zelfs de aansturing met de smartremote van mijn Humax IRD5300c doet het nu ook.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben,

Vr gr,

Jan-Thijs

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi! Bedoel je hiermee de kabel tussen de tv en de One Connect Box? Dus de One Connect kabel die alles aanstuurt? Want het is vreemd dat precies één kastje niet werkt, de reset dus wel.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Yratee
Journeyman
Opties

Ja, alleen dat kabeltje is vervangen en alles werkte direct weer (en werkt nog steeds feilloos).

0 Likes
TV-MAN
Navigator
Opties

Van wat ik van een verkoper heb begrepen bij EP tummers toen ik in juni 2018 mijn QLED tv kocht. Is dat de kabel van de oneconnect box van de 2017 QLED modelen te dun waren waardoor er snel een kabelbreuk kon optreden. Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat als het inderdaad aan de kabal licht zo als die monteur beweerd lijkt het mij zeer aannemelijk dat de tv dan niet naar behoren werkt. Maar ik ben bij dat het is opgelost door het vervangen van de kabel. Maar het probleem van een zeer kwetstbaare kabel blijft helaas wel bestaan dus voorzichtigheid blijft geboden.

0 Likes
Yratee
Journeyman
Opties

Inderdaad, en het verplaat ook het wisselende gedrag (soms alleen Smart Remote issues, soms frequente reboots en dan weer een tijdje niets. Blijkbaar zit er dan ergens een bruekje in de kabel die soms signalen blokkeert en op andere momenten weer even niet. Jammer dat Samsung niet standaard kabeltje afstuurt zodra iemand zich meldt met dit soort issues met een 2017 QLED. 

En het klopt, ook met nieuw kabeltje heel voorzichtig zijn zei de monteur (was ik al en blijf ik 😉

0 Likes
TomSn
First Poster
Opties
Dank voor alle hulp! Toch heb ik dit probleem al direct vanaf het begin. Dus lijkt me gek als we een kapotte kabel hebben ontvangen. Maargoed, zeker de moeite waard om te proberen. Hoe kom ik in contact met een monteur?
0 Likes
Yratee
Journeyman
Opties

Voor een monteur kun je een afspraak maken met Servilux (www.servilux.nl) of bel samsung 09002020088.

0 Likes
Gert-JanM
Apprentice
Opties

Eigenlijk altijd al problemen gehad met de afstandsbediening, maar maakte altijd gebruik van de bediening van de satellietontvanger. Nu heb ik een nieuwe versterker en moet ook regelmatig de afstandsbediening van de tv gebruik, ook voor de aanwezige apps. Na telefonisch overleg met Samsung, waarin ik overigens niet erg vriendelijk en behulpzaam te woord werd gestaan, de app op de smartphone gezet. Ook hiermee ondervind ik problemen. Nu heb ik zelfs in zijn geheel geen verbinding meer.  Ik heb sw versie 1250.5 geïnstalleerd op de ue65mu7000. 

Is een nieuwe onze Connect cable de oplossing? De TV is nog geen jaar oud. Hoor graag wat ik kan doen om het probleem op te lossen.

inmiddels Samsung gebeld na een bezoek aan de mediamarkt. Nu werd ik vriendelijk te woord gestaan en  is een service afspraak gemaakt. Vrijdag weet ik meer. Zal laten weten wat de oplossing is geweest.

0 Likes