Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Smart afstandsbediening Frame QE49LS03R werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 07-03-2020 05:42 PM)
3488 Weergaven
Jochem_010
Journeyman
Opties

In december 2019 heb ik een Samsung Frame gekocht, vandaag de hele dag al problemen met de afstandsbediening. Niet alle knoppen van de smart afstandsbediening reageren (zender omhoog/omlaag werkt niet, zender kiezer dmv "123" knop werkt niet, hierdoor doet de hele tv het niet meer omdat je afhankelijk bent van de afstandsbediening.

Afstandsbediening reeds geprobeerd te resetten en opnieuw te koppelen, batterijen ook al vervangen, maar zonder het gewenste resultaat, het rode lampje blijft knipperen.

Model: QE49LS03R / QE49LS03RAS

Software versie: 1351 (vandaag nog controle update gedaan)

Weet iemand hoe dit op te lossen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Jochem_010 , Jochem,

Je zou nog kunnen proberen om de OCB een poos spanningsloos te zetten.

10 minuten de tv spanningsloos te zetten is erg kort. Misschien een half uurtje.

Als dit niet helpt, kan ik eventueel een Extern Beheer voor je aanvragen.

Hiermee logt een collega via internet in op je tv om zo alles samen met jou te controleren..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Jochem_010 , Jochem,

Is de volledige Model Code van de tv QE49LS03RASXXN? Staat op de sticker op de achterzijde van de tv.

Dit zal moeilijk gaan, want de tv hangt natuurlijk aan de muur. Misschien op het aankoopbewijs?

Blijft het rode lampje continu knipperen als er geen toets wordt ingedrukt? Onduidelijk.

Kun je misschien de AB op de onderstaande 2 manieren resetten?:

• Misschien al gedaan. Op de AB de Return en de Extra toets minimaal 4 seconden ingedrukt houden (Extra is de 4 kleuren bolletjes toets)
  • 1. Verwijder de batterijen minimaal twintig seconden uit de afstandsbediening, druk vervolgens op de aan / uit-knop op de (lege) afstandsbediening en vervang vervolgens de batterijen. Schakel de tv zelf uit en weer in.
  • 2. Opnieuw pairen: Houd de Return- en Play / Pause-knoppen tegelijkertijd ingedrukt.

Als dit niet het gewenste resultaat heeft, dan de AB laten omruilen bij de leverancier. Daar loopt je garantie..

Groet, Dick
0 Likes
Jochem_010
Journeyman
Opties

Goedemorgen,

Ja, de volledige Model Code is QE49LS03RASXXN.

De AB heb ik op beide manierten gereset, maar bepaalde knoppen/functies blijven niet werken.

Op mijn telefoon heb ik de "SmartThings" app om je telefoon ook als AB te kunnen gebruiken, maar zelfs in deze app zijn het dezelfde knoppen die niet functioneren. Hierdoor twijfel ik of het aan de AB ligt, of aan de software/hardware van de One Connect Box?

Groeten,

Jochem

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Jochem_010 , Jochem,

In dat geval zou ik proberen om de tv te resetten.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Desnoods de tv een poos spanningsloos zetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
Jochem_010
Journeyman
Opties

Hallo,

Eerst reset gedaan en daarna de tv ongeveer 10 minuten spanningsloos gelaten, helaas geen verbetering.

Groeten,

Jochem

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Jochem_010 , Jochem,

Je zou nog kunnen proberen om de OCB een poos spanningsloos te zetten.

10 minuten de tv spanningsloos te zetten is erg kort. Misschien een half uurtje.

Als dit niet helpt, kan ik eventueel een Extern Beheer voor je aanvragen.

Hiermee logt een collega via internet in op je tv om zo alles samen met jou te controleren..

Groet, Dick
Jochem_010
Journeyman
Opties

Het is gelukt!

Hopelijk hoef ik dit niet iedere 4 maanden te doen 😉

Bedankt voor de hulp!

0 Likes