21-07-2023 09:29 AM - bewerkt 01-08-2023 02:08 PM
Mijn TV, UE65KS8000 kan slecht met de overgang van donkere kleuren omgaan. Als een donkere achtergrond naar helamaal donker verloopt, dan wordt dat weergegeven met duidelijk zichtbare randen. Alsof er maar 5 tinten donker zijn. Net als de kringen op een weerkaar om een hogedruk gebied. Ik erger me hier steeds vaker aan, het oogt zo goedkoop.
Is dit een instellingsfout of is dit een eigenschap van QLED en moet ik naar een OLED omkijken?
De zelfdiagnose heeft geen donkere kleuren, beeld resetten heb ik gedaan, beeld is nu HDR+ modus, SW versie is 1260.
Het doet zich voor bij TV via Settop box, maar ook bij DVD en Blue-Rays. Alles loopt via de one-box.
Wie herkent dit of weet een oplossing?
op 21-07-2023 09:38 AM
Goedemorgen @MeneerPeer ,
Waarschijnlijk bedoel je UE65KS8000LXXN. Ervaar je dit ook bij de apps van de tv? Over welke settopbox gaat het?
Zou je , om te testen, een willekeurige 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken?
Zie je het daar ook op terug? Eventueel de tv resetten. Bij Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Resetten.
op 24-07-2023 07:29 AM
op 01-08-2023 02:14 PM
Hi Dick,
De 'D' in de type aanduiding moet inderdaad een S zijn. Dit heb ik hierboven gecorrigeerd, wel zo netjes.
De Settopbox is een ARIS (VIP2952).
Verder ben ik bezig geweest met diverse 4K demo clips, waarbij het me opvalt dat de zwart tonen weinig verloop tonen. Of het waren veel lichtere tinten. Ik heb het dan ook helemaal niet kunnen waarnemen. Dat vind ik dan ook weer bijzonder. Ligt het dan toch aan de content? Zijn er zo slechte Blue rays?
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? (nog geen tijd gehad om de Blue Ray ergens anders te testen, ze worden zeldzaam, maar ik zie het dus ook bij gewoon TV kijken.
op 01-08-2023 08:14 PM
Hoi @MeneerPeer ,
Als de beelden via YouTube goed zijn, ligt het niet aan de tv.
Content kan. Heb je de tv al een keer gereset?