Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Slechte beeldkwaliteit met Ziggo Mediabox Next

(Onderwerp aangemaakt op: 19-05-2019 04:59 PM)
4397 Weergaven
Lassy
Helping Hand
Opties

Sinds een aantal dagen heb ik de nieuwe mediabox Next van Ziggo draaien. Snel apparaatje, maar de beeldkwaliteit valt erg tegen. Dit is een 4K gerelateerd probleem wat meerdere mensen ervaren. Zie ook dit draadje op het Ziggo forum. Dit is voornamelijk zichtbaar met de Netflix en Youtube apps op de Next.

Wanneer je deze vergelijkt met de ingebouwede apps van de TV zie je dat de apps op de Next geen goede beeldkwaliteit leveren. Onderin de app van Samsug, bovenin de app van de Next:

IMG_8613.JPG

Nu zou je denken dat het probleem bij de Next ligt , maar het blijkt dat mensen die vergelijkbare issues hadden met hun LG TV hier geen last meer van hebben na een update luidend "To Improve color issues at HDMI 2160p 50Hz input".

@Nick, is Samsung ook van plan om een update uit te rollen voor dit probleem?

0 Likes
7 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Als dit probleem door Ziggo aangekaart word naar Samsung, dat wil zeggen dat Ziggo dus uitgebreid heeft getest waar het probleem kan zitten dan zou Samsung er misschien iets aan kunnen doen. Ziggo moet dit dus uitgebreid testen en doorspelen naar de leveranciers.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
SjorsK
Maestro
Opties
Als ik zo dat draadje lees zijn er wel meer problemen met die Horizon box, ook in combinatie met andere merken. Lijkt mij een probleempje aan de kant van Ziggo :winking-face:
Nick
MegaStar
Opties

Verschilt dit per kanaal? Er zijn maar een aantal kanalen die momenteel 4K ondersteunen, dus dit kan een duidelijk verschil zijn.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties
Ik heb het hier alleen over de Netflix app. Er zijn ook klachten m.b.t. het TV beeld welke vanaf de Next niet goed doorkomen in diverse TV's. Met het uitzetten van HDMI UHD Color op de Samsung en de Next in te stellen op 1080i lijkt het één en ander (waaronder de kleuren) wel te verbeteren. LG heeft al een update uitgerold die dit probleem lijkt te verhelpen. Er zijn diverse topics over op [url="https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1913810/last]Tweakers[/url] en [url="https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-minder-scherp-hd-beeld-39514]Ziggo[/url] die dit probleem onderschrijven. Wellicht is er al communicatie hierover geweest tussen Samsung en Ziggo om dit probleem op te pakken?
0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties
Ik heb het hier alleen over de Netflix app. Er zijn ook klachten m.b.t. het TV beeld welke vanaf de Next niet goed doorkomen in diverse TV's. Met het uitzetten van HDMI UHD Color op de Samsung en de Next in te stellen op 1080i lijkt het één en ander (waaronder de kleuren) wel te verbeteren. LG heeft al een update uitgerold die dit probleem lijkt te verhelpen. Er zijn diverse topics over op [url=https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1913810/last]Tweakers[/url] en [url=https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-minder-scherp-hd-beeld-39514]Ziggo[/url] die dit probleem onderschrijven. Wellicht is er al communicatie hierover geweest tussen Samsung en Ziggo om dit probleem op te pakken?
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Alright, duidelijk. Ik ga alles doorzetten, aangezien ik er verder ook nog geen info over heb.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
FvdGeest
Pioneer
Opties

Het probleem met de Next van Ziggo is dat de Next zijn beeldinstellingen niet onthoudt: inderdaad is 1080i het beste omdat dan de upscaler van de TV wordt gebruikt (bij Live TV); de upscaler van de Next is nl. niet zo best...

Helaas na aan/uitzetten van OF de TV of de Next staat de Next weer op 4k...

Overigens, de laatste firmware 1260 voor de qled is ook een ramp, local dimming is weer terug bij af (en was zo verbeterd sinds 1251/58) en de favorietenset wordt niet meer onthouden.

Wat er dus allemaal fout kan gaan als dingen te snel worden uitgerold naar (betalende!) klanten...

0 Likes