4 weken geleden
Onze Frame tv doet raar. Bij het scrollen door de gids met de (solar) remote, zorgt één keer drukken op de remote knop voor het verspringen van twéé kanalen. Stel, je staat op NPO1, wil via de gids naar NPO2, maar de selectiebalk doet floep-floep naar NPO3. Terug omhoog wordt weer floep-floep en je staat weer op NPO1. Zes à zeven keer heen en weer en je hebt wellicht geluk dat ‘ie maar één zender verspringt. Het gebruiken van de tv-gids is dus vooral een oefening in geduld.
Probleem treedt op bij alle zenders en enkel in de TV Gids. In de setting-menu’s reageert de scroll knop wel normaal, lees: één keer drukken = één keer verspringen.
Zelfdiagnose gedraaid, firmware is meest up-to-date, stekker er al een poos uit geweest, etc etc. Is een factory reset de enige optie?
samsung Frame QE50LS03BAUXXN, OneRemote Solar
Opgelost! Ga naar oplossing.
2 weken geleden
Hoi @BerrieBiko ,
Vervelend dat het nog niet is opgelost! Er is inmiddels voldoende geprobeerd en uitgesloten.
De volgende stap zal een reparatieverzoek worden. Je kunt de tv hier voor reparatie aanmelden:
https://www.samsung.com/nl/support/repair/booking/ Je krijgt van tevoren eerst een prijsopgave.
Houd je ons op de hoogte?
Fijn weekend!
4 weken geleden - laatst bewerkt 4 weken geleden
Goedemorgen @BerrieBiko ,
Het zou ook de Solar kunnen zijn. Zou je die voor minimaal 12 uur aan de lader willen leggen?
Hierbij gelijk de manual waar ook tips in staan. Eventueel de Solar resetten. De tv kan altijd nog.
4 weken geleden
Goedemorgen Dick,
bedankt voor de reactie. Dat het de Solar zou zijn, heb ik natuurlijk ook aan gedacht.
Nu wil het geval dat ik een tweede Solar heb liggen. De oude is een keer kapot gegaan. Nieuwe gekregen onder garantie en nadat de oude per ongeluk op de grond stuiterde, deed 'ie het weer. Gek verhaal, maar dat terzijde.
Ik heb de oude ook geprobeerd en die gaf hetzelfde euvel. In de tussentijd heb ik de nieuwe AB gereset en opnieuw gekoppeld. Geen verschil helaas. Daarom vermoed ik dat de AB niet de oorzaak is. Eens ?
4 weken geleden
Hoi @BerrieBiko ,
Geen dank! Daar kan ik niets tegenin brengen 😉. Laat er eerst even remote naar kijken.
De tv resetten kan altijd nog. https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Eerst SMART TV’s selecteren en daarna pas naar beneden scrollen.
Houd je ons op de hoogte?
Fijne dag! ☀️
4 weken geleden
Bedankt !
Wordt wel een keer als ik thuis ben en in de gelegenheid 🙂
ik houd je op de hoogte. Groet !
2 weken geleden
Hallo @BerrieBiko,
Was je nog in de gelegenheid gekomen om gebruik te maken van onze 'Hulp-up-afstand'-service?
Met groet,
Ajay
2 weken geleden
Jazekers ! Vanmiddag heeft m'n vrouw met de service gebeld. Dat was matig succesvol... het léék even verholpen door de stroom er af te halen (had ik natuurlijk zelf al geprobeerd). maar na een paar keer 'scrollen' deed het probleem zich weer voor. M'n vrouw vertelde dat ze ook iets met een kaart moest doen maar wist niet wat er bedoeld werd. "De CI+ module?" eh, ja die ja.
Heb de CI+ kaart er uit getrokken, boel van de stroom af, opgestart zonder module en toen de kaart er weer in... en het lijkt opgelost !
Case closed zou ik zeggen.
2 weken geleden
2 weken geleden
nou Dick.. we waren wellicht toch iets te voorbarig.. het begint weer…
Vóór het uit-en-in van de CI+ was ongeveer 1 op de 20 clicks een enkele stap was.
Nu is het (pakweg) 10 goede en weer een of meerdere dubbele. En gek genoeg lijkt langzaam meer worden. Ik weet het, het klinkt raar.
Ik houd je op de hoogte.
groet, Bernard
2 weken geleden - laatst bewerkt 2 weken geleden
Hoi @BerrieBiko , Bernard,
Dat is vervelend! Omdat het opnieuw plaatsen van de CI+ module tijdelijk heeft geholpen, zou het ook nog aan de module kunnen liggen.
Ik zou dit voor de zekerheid aankaarten bij Ziggo -> https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact