Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Screensaver uitzetten

(Onderwerp aangemaakt op: 17-08-2024 03:16 PM)
1178 Weergaven
rep_robert
First Poster
Opties
Hoi iedereen,

We hebben net een nieuwe Samsung Oled tv gekocht, de S90D. We ergeren ons kapot dat na een minuut telkens de screensaver al aangaat. Ik kan nergens een instelling vinden om dit uit te zetten. Wie kan me hiermee helpen. En voordat iemand zegt dat Samsung tv's geen screensaver hebben. Ze hebben dit wel degelijk. Bij deze Oled tv komen telkens dan een Serie stippen in verschillende kleuren. Ik heb er ook een filmpje van gemaakt. 
Alvast bedankt voor de hulp! 

0 Likes
9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @rep_robert ,

De video moet nog geautoriseerd worden. Dat wordt maandag.
Als de tv gedurende 2 minuten hetzelfde stilstaande beeld weergeeft, kan de screensaver automatisch geactiveerd worden.
De screensaver kan dan niet worden uitgeschakeld om de bescherming van pixels te garanderen.

signatureee
Groet, Dick

rep_robert
First Poster
Opties
Oke. Want het gebeurde net ook in de Skyshowtime tv app terwijl een trailer afspeelde op het hoofdscherm.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @rep_robert ,

Vooruitlopend op de autorisatie zou je de tv kunnen resetten. Ga naar:
Instellingen→Alle instellingen→Algemeen en privacy→Fabrieksinstellingen
resetten.
Je kunt er zo nodig ook remote naar laten kijken:

https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Eerst SMART TV’s selecteren en daarna pas naar beneden scrollen.

signatureee
Groet, Dick

Autumn2nd
Pathfinder
Opties

Vreemd, ik heb de 90C, heb de screensaver aangevinkt en deze gaat dan pas na 2 uur stilstaand beeld aan. Ik zou juist wel willen dat de screensaver eerder aangaat, want 2 uur stilstaand beeld ('even' op pauze bij tussendoor komende zaken) vind ik veel te lang.

Heb jij de screensaver aan- of uit gevinkt? Zo ja, zou het kunnen dat bij 'uit' de screensaver automatisch na 1 minuutje aan gaat?

Edit: inmiddels zelf even geprobeerd, maakt geen verschil of ik de schermbeveiliging aan of uit gevinkt heb staan. Na 5 minuten begint de screensaver nog steeds niet. Kortom bij mij gaat de screensaver pas na 2 uur stilstaand beeld aan. Veel te lang, en bij jou veel te kort.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @rep_robert ,

Is je probleem inmiddels opgelost?

signatureee
Groet, Dick

FrnkDH
First Poster
Opties
Ik had dezelfde vraag.... In de e-Manual van de S8x en S9x serie staat dat de screensaver die na 2 minuten stilstaand beeld start niet kan worden uitgeschakeld ter bescherming van het oled beeldscherm
0 Likes
rep_robert
First Poster
Opties
Het is blijkbaar geen probleem toch? 🙂
0 Likes
rep_robert
First Poster
Opties
En waar in de instellingen heb jij screensaver staan dan? Ik heb dat niet. Het is een automatisch iets als ik dit zo lees.
0 Likes
Autumn2nd
Pathfinder
Opties

@rep_robert Hoi, mijn screensaver instellingen staan bij instellingen - algemeen en privacy - aan/uit en spaarstand - schermbeveiliging. Bij mij gaat de screensaver na 2 uur stilstaand beeld aan.

Maar ik zie nu wel een verschil tussen de 90D en de 90C; die van jou is Oled en die van mij is QD Oled. Dat verklaart dan misschien de screensavertijd?