Schließen

Wonach suchst du?

abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du: 
Springe zur Lösung GELÖST

Originalthema:

Satellietontvanger SAT801-M7

(Thema erstellt am: 19-11-2021 11:45 AM)
3807 Anzeigen

Ich habe dieses Problem auch

andreas161
Explorer
Optionen

TV: SAMSUNG Model code: UE32M5525AKXXC, Version: No. 06, 

Satellietontvanger: SAT801-M7 (abonnement Canal Digitaal. NL)

Al geruime tijd heb ik het volgende probleem:

Af en toe, soms een aantal keren op een dag,  reageert de satellietontvanger niet op de afstandsbediening om het kanaal of geluidsvolume te wijzigen. Wanneer ik de spanning uitschakel en b.v. 20 seconden later weer aanzet, werkt het weer. Het wil ook wel eens helpen als ik met de afstandsbediening op mijn hand tik.

Eergister avond kon ik de satellietontvanger niet afsluiten, noch met de afstandsbediening noch met de knop op de satellietontvanger. Ik heb toen de stekker er maar uitgetrokken. De volgende ochtend, na wat geharrewar, werkte het weer. De batterijen zijn niet leeg !

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen ? De satellietontvanger of de afstandsbediening ?

Nieuwe kopen ?

Vriendelijke groet Andreas

0 Likes

1 Lösung

Akzeptierte Lösungen
Lösung
andreas161
Explorer
Optionen

Goedemiddag Martijn,

De tip van Dick om de AB te resetten leek eerst de oplossing. Hij werkte een aantal dagen zonder problemen, maar gisteren en ook vandaag begon het probleem weer. Ik heb gisteren gechat met Canal Digitaal Nederland, bij wie wij een abonnement hebben, en zij adviseerden mij een nieuwe AB te bestellen. Dat bestellen levert voor mij wat problemen op. Maar intussen heb ik ook een officiële dealer van Canal Digitaal in Spanje (waar ik woon) gevonden n.l. in La Nucia, plm. 50 km van waar wij wonen. Ik heb ze gemailed en gevraagd of zij de AB, die ik nodig heb, ook verkopen. Indien dit zo is kan ik er eens heen rijden en ook vragen hoe ik de satellietontvanger eventueel kan resetten. Ik heb nog geen reactie van ze, maar ze vermelden op hun website al, dat het een paar dagen kan duren i.v.m. grote drukte.

Ik wacht dus even af, maar hou jullie op de hoogte.

Groet, Andreas

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

12 Antworten
Dick
Samsung Members Star ★★★
Optionen

Goedemiddag @andreas161 , Andreas,

Bedankt voor het aanmaken van een topic! Zou je het serienummer van de tv willen weghalen?
Dit i.v.m. eventueel misbruik. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Spaans model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH
C. Een grijze import tv -> Grijze import 
Tenzij je in Spanje woont natuurlijk. Waar is deze tv aangeschaft?

Lastig om te beoordelen wie de boosdoener is. Je zou kunnen proberen om de SAT801-M7 te resetten:
https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/alles-over/satelliet-televisie/m7-sat-801-installeren-en...

Of de remote resetten. Druk op de "STB" knop en tegelijk op de "OK " knop -> 3 seconden
- wacht tot LED knippert (3keer)
- toets nu : 9 0 en daarna OK
- AB knippert 2 keer ter bevestiging

signatureee
Groet, Dick

andreas161
Explorer
Optionen

Goedemiddag Dick,

Hartelijk dank.

De TV heb ik gekocht in Spanje bij een goed bekend staand bedrijf, dat hier al bijna 30 jaar actief is op het gebied van computers, internetverbinding, tv´s e.d.  Het bedrijf is onlangs helaas verplaatst. Zelf woon ik hier bijna 20 jaar.

Ik probeer vanmiddag jouw tips.

Vriendelijke groet, Andreas

Dick
Samsung Members Star ★★★
Optionen

Goedemorgen @andreas161 ,

Is het nog gelukt met de satellietontvanger?

signatureee
Groet, Dick

andreas161
Explorer
Optionen

Dick goedemiddag,

De afgelopen dagen hadden we, na het resetten van de afstandsbediening, geen haperingen. Dus we kregen goede hoop. Maar helaas vanmorgen, toen ik enkele instellingen wilde bekijken, reageerde satellietontvanger toch weer niet correct op de afstandsbediening en moest ik er een paar keer mee tikken. Je ziet dan het rode lampje flikkeren en dan weet ik weer dat hij het (even) doet. Ik ben bang dat het niet voldoende is geweest om alleen de afstandsbediening te resetten.

Maar als ik de satellietontvanger reset, moet ik daarna ook de volgorde van de kanalen en zenders e.d. weer helemaal instellen ? En mogelijk ook een heleboel andere dingen ?

Ik heb trouwens ook nog wat vragen betreffende de koptelefoons, m.n.

de geluidsinstellingen van de TV, moet ik dat via de andere berichten doen ?

Groet, Andreas

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Optionen

Hey Andreas, @andreas161 ,

Jammer dat het nog niet is opgelost.
Wat een reset precies doet, kun je het beste even bij Canal Digitaal navragen.
Als je steeds op je AB moet tikken, dan zou ik een andere overwegen.
Voor je andere vragen moet je inderdaad een nieuw topic aanmaken..

signatureee
Groet, Dick

andreas161
Explorer
Optionen

Hoi Dick,

Ik zal het eens proberen bij Canal Digitaal. Als ik een nieuwe AB koop moet het een zijn die past bij de satellietontvanger (SAT801-M7, die hier vermoedelijk niet te koop is) of zou een "universele" het ook

doen ?

Groet, Andreas

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Optionen

Hoi @andreas161 , Andreas,

Niet iedere universele AB is geschikt. Je zou het bij Canal Digitaal kunnen proberen.
Er zijn vervangende:
https://123afstandsbediening.nl/Webwinkel-Product-82151485/M7-SAT801-afstandsbediening-ALTERNATIEF.h...
Anders zelf even op internet checken..

signatureee
Groet, Dick

andreas161
Explorer
Optionen

Hoi Dick,

Bedankt voor je link. Ik ga kijken en eventueel ook verder op internet. Ben inmiddels een chat gestart met Canal Digitaal en hun het probleem uitgelegd. Ze zoeken een chatmedewerker voor me.

Groet, Andreas

Dick
Samsung Members Star ★★★
Optionen

Hi Andreas, @andreas161 ,

Goed bezig! Houd je ons even op de hoogte?

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick