Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UE55JU6850 halfdonker beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 06-02-2019 05:21 PM)
1923 Weergaven
meppelink
Apprentice
Opties

sinds korte tijd komen en gaan van een halfdonker beeld...iemand een idee wat specifiek stuk is en de kosten ivm

verhalen op de winkel.IMG_20190205_143501.jpg

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
meppelink
Apprentice
Opties

Dank..

Heb contact gehad met de leverancier die mij bevestigd heeft dat de TV 6 jaar mee hoort te gaan en ik mag hem terug sturen en krijg dan 50% (restwaarde 3/6 deel) van de aankoop weer terug (conform de wet).

Dus geen rechtsbijstand nodig gehad dit was zuivere service. dus het bestaat wel service.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Oké @meppelink ,

Goeie deal. Let wel op dat je niet weer een gemodificeerde tv in je maag gesplitst krijgt.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de naam van de leverancier. Dan kan die bij mij op de zwarte lijst..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @meppelink ,

Dit ziet er niet gezond uit! Heb je voor mij eerst de volledige Model Code van de tv?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv en deze moet eindigen op XXN.

Ik krijg de indruk dat dit geen Benelux model is. Het introductiejaar is 2015.

Waarschijnlijk is dit een defect aan het beeldscherm en is een reparatie noodzakelijk.

Er zit geen garantie meer op de tv. De kosten hangen af van de constatering van de monteur.

Dit is niet meer te verhalen op de leverancier. Ik ben wel benieuwd waar deze tv is aangeschaft.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
meppelink
Apprentice
Opties

Hallo Dick.

nummer is UE55JU6850UXZG gekocht via webwinkel TV is nu net 3 jaar oud.

Ik zag dat dit probleem vaker voorkomt bij samsung half donker beeld onder of boven dus misschien bekend wat het probleem is en wat de reparatiekosten ongeveer zijn...hierop kan ik dan bekijken of het nog waard is dit te doen.

Bij reparatie zal ik 50% verhalen op de winkel conform de wet.

gr H

0 Likes
meppelink
Apprentice
Opties

probleem komt en gaat trouwens is nu weer weg soms duurt het een dag.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @meppelink ,

Wat ik al heb vermoed is dit geen Benelux model.

Dit is een gemodificeerd buitenlands model. Introductiejaar van de tv is 2015.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland. Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs en deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken. Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken. Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen. Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden. Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen.
Deze tv's kunnen veel problemen opleveren.

Heb je voor mij de prezieze naam van de leverancier?

De kosten voor de reparatie hangt af van de constatering van de monteur.

"Bij reparatie zal ik 50% verhalen op de winkel conform de wet."

Dit zal heel moeilijk worden en je kunt beter deze sites hanteren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/tv-kapot-en-fabrieksgarantie-verlopen-moet-ik-repara...

Suc6!

Groet, Dick
0 Likes
Oplossing
meppelink
Apprentice
Opties

Dank..

Heb contact gehad met de leverancier die mij bevestigd heeft dat de TV 6 jaar mee hoort te gaan en ik mag hem terug sturen en krijg dan 50% (restwaarde 3/6 deel) van de aankoop weer terug (conform de wet).

Dus geen rechtsbijstand nodig gehad dit was zuivere service. dus het bestaat wel service.

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Oké @meppelink ,

Goeie deal. Let wel op dat je niet weer een gemodificeerde tv in je maag gesplitst krijgt.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de naam van de leverancier. Dan kan die bij mij op de zwarte lijst..

Groet, Dick
0 Likes