Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UE40NU7120 besteld, Samsung UE40NU7192 gekregen

(Onderwerp aangemaakt op: 28-11-2018 08:41 PM)
4338 Weergaven
eefjes
Apprentice
Opties

De titel zegt het eigenlijk al. Wij hebben een Samsung televisie, type UE40NU7120 besteld bij een erkende Nederlandse winkel, en we kregen zojuist de televisie geleverd. Op de doos staat echter UE40NU7192. Ik begrijp dat dit een buitenlandse versie zou zijn. Kan dit zomaar? Kent iemand de verschillen? 

0 Likes
Spring naar oplossing
49 Antwoorden
Tafelzeil
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

Bedankt maar weer!

Ik heb bij Bol.com de Samsung UE40NU7190 besteld via reseller Beste Electro Deals (Afzender TGA BV) ook op internet te vinden onder tvreus.nl. Ik had dit eerder al mijn oorspronkelijke vraag vermeld. 

Inderdaad zou ik gewoon een NL model moeten kopen maar blijkbaar ben ik te zeikerig om hiervoor €150 extra te betalen. Die 7192 staat voor iets meer dan €300 te koop nu.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Tafelzeil,

Excuus, want ik heb er idd even overheen gelezen.

De TVreus is helemaal BAD en staat bij mij op de zwarte lijst.

Koop daar alsjeblieft niets en koop nou gewoon een XXN Benelux model.

Bijvoorbeeld bij CoolBlue. Hier koop ik bijna alles. Goeie klantenservice

En denk aan het spreekwoord of gezegde: goedkoop is duurkoop.

The choice is yours. Suc6!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
wsmaal
Explorer
Opties

Samsung panel lottery schiet mij te binnen. Weliswaar enkele jaren geleden, maar toch...

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @wsmaal,

Bedankt voor je 'bijdrage', maar het gaat hier niet over tv panels.

Het gaat hier over een verkeerd geleverde tv.

Verkeerd gepost? Artikelen dateren uit 2014..

Groet, Dick
0 Likes
wsmaal
Explorer
Opties

Reden van mijn posting is dat wellicht de "buitenlandse" 7192 (ook) een ander (goedkoper) panel heeft. Artikel is, zoals vermeld, enkele jaren oud, maar toch...

0 Likes
Polleke_cgc
Student
Opties

Heb net van datzelfde Foka een Samsung UE40NU7190 besteld en ook een 7192 gekregen.

Heb het ding net geïnstalleerd en alles werkt perfect (ook Youtube, netflix en aanverwanten).

Op de doos is een klever gekleefd dat het ding Ziggy en CI+ compatibel is. Ik woon in België en heb beide dingen niet nodig... Ik kan dus ook niet testen of die 7192 effectief compatibel is

De satellietontvanger normaal ook niet, maar je kan nooit weten dat het ooit nuttig kan  zijn. Het ding wordt aan dezelfde prijs verkocht als een 7120 (zonder die satellietontvanger).

De adviesprijzen van Samsung zijn 499€ voor een 7120, 649 voor een 7190 en Foka (Kamera express) verkoopt voor 369€. In een mediamarkt bv. vragen ze 499€ voor een Belgische versie : yep de Samsung adviesprijs in Nederland is 50€ lager dan in België...

Dat een 7192 een ander panel zou bevatten als een 7190 zou me verwonderen. UHD panels op 40" zijn behoorlijk uitzonderlijk. Het enige verschil lijkt me een handleiding zonder nederlands (maar wie kijkt daar nog in, als je ze gewoon op de tv zelf kan lezen in het nederlands) en inderdaad die landcode die is aangepast. Ik denk dat zowel de 7190 als de 7192 uit dezelfde fabriek in Hongarije komen, maar dus met de "goeie" landcode en andere handleiding...

Als dat een probleem is voor de garantie zal ik inderdaad moeten hopen dat Foka nog 2 jaar langer blijft bestaan...

0 Likes
Tafelzeil
Apprentice
Opties

Hoi Polleke,

Ik heb vorige week bij kamera-Express.nl dezelfde TV besteld (Is dezelfde partij als Foka). Vooraf uitvoerig contact gehad met leverancier over import en er werd me gegarandeerd dat de UE40NU7190 geleverd zou worden (Zie bijlage). Bij levering stond er dus een UE40NU7192 op de stoep. Inderdaad ook met Ziggo stickertje erop.

TV aangesloten, en deze was al ingesteld op Nederlands, en CI+ module van Ziggo werkt naar behoren.

Contact gehad met Samsung en inderdaad dus geen garantie via Samsung NL. Hierop weer contact gehad met leverancier, en geeft aan dat ze Samsung Europa de Nederlandse software op het toestel laten zetten.

De prijs is natuurlijk erg goed en ik heb geen problemen met deze werkwijze.

Wel vind ik het vervelend dat ze niet eerlijk zijn over wat ze verkopen. Zo kan ik natuurlijk niet eerlijk vergelijken met andere leveranciers.

Knipsel.JPG

0 Likes
Barbs
First Poster
Opties

Beste Tafelzeil,

ook hier hetzelfde probleem, vandaag de verkeerde TV geleverd gekregen via Kamera Express. Ik heb al via mail een klacht ingediend maar ik ben wel nieuwschierig of de TV bij u verder naar behoren werkt. Dus buiten de Ci+ module van ziggo ook Netflix Nederland en alle andere Smart opties die erop zouden moeten zitten. En heeft u nu wel de Samsung Nederland garantie?

0 Likes
mcl
Voyager
Opties

Weer een!

Van de zomer heb ik ook een TV gekocht (Samsung) bij Foka. Ik had een TV besteld met BT. Dat was voor mij noodzakelijk. Stond in de beschrijving dat dat aanwezig was. Jammer, bij het type wat FOKA leverde zat BT niet op. Direct terug gebracht.Kreeg snel geld terug en toen direct naar Coolblue. Was wel iets duurder maar kreeg een XXN model MET BT.

Dus....
Groet,

Martin

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Barbs,

Troost je, want je bent niet de enige.

Heb je mijn eerdere postings gelezen??

Hierbij de onbetrouwbare 'leveranciers':

Foka (Kamera Express), TVreus, bol.com->reseller: Deli Lifestyle, bol.com->reseller: Beste Electro Deals=TVreus, otto.nl

Groet, Dick
0 Likes