op 27-09-2018 07:07 PM
Hallo Allemaal,
Ik heb een Samsung UE 55 HU 7500 TV. Recentelijk heb ik een Bose Sound Touch 300 aangeschaft. Echter kan ik dit product niet verbinden via het ARC HDMI kanaal. Ik heb alles doorlopen wat ik hier op het forum heb kunnen vinden, os update, andere kabel, stroom eraf, echter zonder oplossing. Graag jullie hulp.
Groet,
Adem
27-09-2018 08:37 PM - bewerkt 27-09-2018 10:50 PM
Hoi @Adem2018, Adem,
Wat is de volledige Model Code van de tv? Tv is uit 2014.
Staat achterop de sticker van de tv en moet eindigen op XXN.
Als het goed is heeft de tv een optische aansluiting. De Bose zeker.
Dus waarom niet zo verbinden? Kabeltje (Toslink) kost bijna niks om even te proberen.
Je kunt dan niet meer het geluid met je AB via de tv regelen.
Dit is een onversterkt ‘pure digital signal’ en moet dus via de Bose geregeld worden.
Wel de output van het geluid op de tv op optisch zetten.
https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=Toslink
Graag hoor ik van je..
op 28-09-2018 02:48 PM
Beste dkoster,
Bedankt voor je reactie!
De tv hangt aan de muur, ik zal hem moeten afhalen om de code te kunnen achterhalen.
Het klopt wat je zegt, met een optisch kabel werkt het systeem. Echter heeft dit wel zo zijn nadelen, zoals bose systeem elke keer handmatig inschakelen als je de tv aanzet. Als je kleine kinderen thuis hebt, wordt dit toch problematisch. Ten tweede is dat de hoogte van de volumemeter hierdoor niet zichtbaar is op de tv.
Het is natuurlijk erg frusterend dat het HDMI ARC ingang niet werkt.
28-09-2018 03:53 PM - bewerkt 28-09-2018 04:08 PM
Hoi @Adem2018,
Laat em voorlopig maar even aan de muur hangen.
Zeker een probleem met kleine kinderen. 2 AB’s nodig.
Lees het verhaal van @JoeriS richting een andere klant.
Misschien niet helemaal van toepassing op jouw situatie, maar misschien bruikbaar:
op 28-09-2018 04:19 PM
Helaas @dkoster, @IvoS en vele anderen hebben hetzelfde probleem met een Samsung TV. Ik hoop dat samsung op korte termijn met een oplossing komt, zal niet zo zijn maar wie weet!
Iig bedankt voor je reactie nogmaals.
op 28-09-2018 05:21 PM
Hi @Adem2018,
Hopelijk wordt t snel opgelost!
In ieder geval een fijn weekend!
Dick