op 03-01-2021 03:52 PM
Hallo,
Ik heb zopas een Samsung TU8000 gekocht. Ik heb deze tv opzettelijk gekocht omdat er bluetooth aanwezig is. Met deze bluetooth verbinding wil ik graag via een bluetooth koptelefoon luisteren naar mijn tv.
Het lukt om mijn koptelefoon aan te sluiten, maar na 5 à 10 minuten treedt er steeds geluidsvertraging op. Het geluid komt steeds na de beelden, wat erg vervelend is.
Hoe kan ik dit oplossen?
Vriendelijke groeten,
Maaike
Opgelost! Ga naar oplossing.
03-01-2021 04:21 PM - bewerkt 03-01-2021 04:29 PM
Hoi @Maaike91 , Maaike,
Ik vraag me trouwens af hoe je de Sony gepaird hebt gekregen. Deze werkt namelijk met BT 5.0.
De tv heeft BT 4.2 of ik vergis me. Hoog kun je niet met laag verbinden. Omgekeerd wel.
Een Bluetooth Transmitter is een goede oplossing. Ik gebruik er zelf ook 1 voor m'n Bose 700.
Deze doet het prima en ondersteunt ook BT 5.0, heeft een optische aansluiting en is low-latency.
Als je een optische verbinding maakt, kun je het volume niet meer met de AB van de tv regelen.
Dit moet op de Sony gebeuren. Op het plaatje zie je hoe je de Geluidsuitvoer moet instellen..
op 17-05-2023 06:39 PM
Goedenavond @Chriszszs ,
Hier is helaas niets aan te doen. Zie:
https://citationsupporthelp.freshdesk.com/en/support/solutions/articles/47000339101-citation-one-100...
op 03-01-2021 04:03 PM
Hoi @Maaike91 , Maaike,
Ik weet niet wat voor een koptelefoon je hebt gekocht, maar dat is een vervelende bijkomstigheid van bluetooth.
Dit heet latency en komt vaak voor bij de wat goedkopere koptelefoons. Earbuds hebben hier nog meer last van.
Ook de bluetooth versie speelt een rol. De meeste hebben bluetooth 4.2. Dit ligt dus niet aan de tv..
op 03-01-2021 04:04 PM
Dag Dick,
Ik heb een van de beste en duurste koptelefoons die momenteel op de markt is, nl. de Sony WH1000XM4. Ik denk dus niet dat het aan mijn koptelefoon ligt...
Groeten,
op 03-01-2021 04:08 PM
Dag Dick,
Denk je dat ik dit kan oplossen met een bluetooth audio transmitter?
Groeten,
Maaike
03-01-2021 04:21 PM - bewerkt 03-01-2021 04:29 PM
Hoi @Maaike91 , Maaike,
Ik vraag me trouwens af hoe je de Sony gepaird hebt gekregen. Deze werkt namelijk met BT 5.0.
De tv heeft BT 4.2 of ik vergis me. Hoog kun je niet met laag verbinden. Omgekeerd wel.
Een Bluetooth Transmitter is een goede oplossing. Ik gebruik er zelf ook 1 voor m'n Bose 700.
Deze doet het prima en ondersteunt ook BT 5.0, heeft een optische aansluiting en is low-latency.
Als je een optische verbinding maakt, kun je het volume niet meer met de AB van de tv regelen.
Dit moet op de Sony gebeuren. Op het plaatje zie je hoe je de Geluidsuitvoer moet instellen..
03-01-2021 04:43 PM - bewerkt 03-01-2021 04:43 PM
Dag Dick,
Wow, erg bedankt voor het snelle en deskundige antwoord!
Dus als ik het goed begrijp, dan zou het probleem opgelost moeten zijn met deze transmitter. Het klopt inderdaad dat hij bluetooth 5.0 moet ondersteunen en een optische uitgang moet hebben.
Nogmaals bedankt!
Maaike
op 03-01-2021 04:48 PM
Hoi @Maaike91 , Maaike,
Geen dank! Mooie koptelefoon trouwens. Ik had hetzelfde probleem met m'n Bose Headphones 700. Ook BT 5.0
https://www.coolblue.nl/product/831770/bose-noise-cancelling-headphones-700-zwart.html
Heel soms treed het nog wel eens licht op, maar dan ligt het aan een clip op YouTube. Veel plezier ermee!
Fijne avond!
op 04-01-2021 10:28 PM
Dag Dick,
Ik stuit nu toch nog op een probleem...
Ik heb de tranmitter die je aanraadde gekocht. Ik heb hem volledig geinstalleerd zoals de handleiding vermelde én de geluidsuitvoer op optisch gezet, en het lukt nog steeds niet.
Nu heb ik het gevoel dat het aan m'n Sony ligt. Het lukt om hem te verbinden met de transmitter, maar het is alsof het geluid er niet uitkomt. M'n bedieningspaneel op de Sony lijkt echter niet te reageren als ik het geluid omhoog wil swipen. 😞
Ik vermoed dat je me niet kan helpen aangezien je een Bose hebt (sterk tussen getwijfeld by the way), maar wou het toch eens vragen.
Groeten,
Maaike
op 04-01-2021 10:48 PM
Hoi @Maaike91 , Maaike,
Oef, dat is een teleurstelling! Als de Sony wel koppelt, dan moet je inderdaad je twijfels hebben over deze headset.
Ik maak hier vaker problemen met Sony mee. Het kan ook zijn dat er een probleem is met een bluetooth profiel.
Behalve de bluetooth versie bestaan er ook nog verschillende profielen: HSP, HSP, A2DP en AVRCP.
De koptelefoon ondersteunt ze allemaal, dus van een compatibiliteitsprobleem kun je volgens mij niet spreken.
Ik weet niet wanneer je de koptelefoon hebt gekocht. Misschien kun je em nog omruilen.
De Bose 700 heb ik sinds kort en ik ben onder de indruk van het geluid. Ik heb ook nog de Bose QuietComfort Earbuds.
https://www.coolblue.nl/product/868506/bose-quietcomfort-earbuds-zwart.html
Ook niet verkeerd. Bose staat bekend om zijn diepe bas. Sony ken ik niet zo goed, maar voor die prijs mag je wel wat verwachten..
op 04-01-2021 10:57 PM