Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung TV QE43QN93CATXX ziet Synology nas niet.

(Onderwerp aangemaakt op: 07-03-2024 04:12 PM)
344 Weergaven
PAHeij
Explorer
Opties

Op mijn oude Samsung smart TV is mijn Synology Nas nog steeds zichtbaar en benaderbaar.

Helaas op de nieuwe QE43QN93CATXX... wordt de  Synology Nas niet meer vermeld bij de bronnen.

De aparte DS Video app van Synology werkt wel.

Zou echter graag de Nas weer via bronnen kunnen benaderen om ook Foto's en Muziek naar de tv te streamen.

Kan geen mogelijkheid vinden om de TV naar bronnen te laten zoeken.

Wie heeft de oplossing? Dank!

0 Likes

2 oplossingen


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
PAHeij
Explorer
Opties

Dag Dirk,

Dank voor de link naar de gebruiksaanwijzing.

Plex werkend gekregen. Helaas zit er een bug in Plex wat betreft het correct afspelen van staande videoclips. Deze worden gekanteld naar liggend breedbeeld. Niet lekker kijken dus en ook niet bevorderlijk voor mn nek. Samen met mn zoon zitten prutsen en de volgende "oplossing" gevonden; verplicht converteren naar een andere resolutie. Helaas dan lange laadtijd en stotteren. Verder gezocht. Op Google Chromecast de VLC app geïnstalleerd, VLC ziet Plex op Synology NAS, VLC speelt vervolgens wel alles correct af, dus ook staande video. Lang verhaal kort; om DNLA gebrek op de nieuwste Samsung Smart tv op te lossen en de bug in Plex: Synology Nas/Plex/Google Chromecast/VLC/Samsung "smart" tv. Hoe "smart" is dit allemaal?! Als er een andere, kortere route is hou ik me aanbevolen. Mvg, Peter

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedemiddag @PAHeij ,

Lijkt een probleem met DLNA te zijn. Hier een vergelijkbaar topic:

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/tv-ziet-nas-niet/m-p/9317726#M80512

signatureee
Groet, Dick

PAHeij
Explorer
Opties

Dag Dirk,

Dank voor het meedenken.

Ik dat topic al gelezen de genoemde oplossingen nagegaan. Op de Nas staan alle instellingen goed en aangevinkt, maar helaas.

Ik vrees dat ook dit een Samsung software issue is, net als met SmartThings, dat ook nooit blijvend werkend is gekregen.

  • De oude TV werkt nog steeds feilloos met dezelfde Naam instellingen.
  • Als er nieuwe ideeën zijn, graag.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @PAHeij ,

Ik heb zelf de DS718+ en werk met Plex. Ik zou daarvoor kiezen.
Vele malen mooier dan de Mediaserver van Synology en zoekt ook veel makkelijker.
Het is even een klus, maar als het eenmaal draait, dan heb je er veel plezier van.
En je kunt het overal benaderen. Leuk als je op vakantie bent.

signatureee
Groet, Dick

PAHeij
Explorer
Opties

Dag Dirk,

Voor ik aan de slag ga met Plex is het wel belangrijk te weten of mn tv mijn nas dan wel ziet. 

Mvg, Peter

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @PAHeij , Peter,

Voor de tv moet je de client downloaden uit de Store. Meer heb je niet nodig.

signatureee
Groet, Dick

PAHeij
Explorer
Opties

Ok Dirk, ik ga er mee aan de slag.

Cliënt uit welke Store ? (TV, Google/Synology) of bedoel je Synology DHCP Server.

Ben een newby, vandaar 😉

 

Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @PAHeij ,

Uit de Store op de tv 😉.

IMG_9352.jpeg

signatureee
Groet, Dick

PAHeij
Explorer
Opties

Aha, dank. Ik was ook op de tv begonnen, maar had letterlijk naan cliënt gezocht, maar ach, dat mag als je 75jr bent 🙂

Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

@PAHeij ,

Ach, leeftijd is maar een nummer 😉.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

Fijn weekend!

signatureee
Groet, Dick