op 07-03-2024 04:12 PM
Op mijn oude Samsung smart TV is mijn Synology Nas nog steeds zichtbaar en benaderbaar.
Helaas op de nieuwe QE43QN93CATXX... wordt de Synology Nas niet meer vermeld bij de bronnen.
De aparte DS Video app van Synology werkt wel.
Zou echter graag de Nas weer via bronnen kunnen benaderen om ook Foto's en Muziek naar de tv te streamen.
Kan geen mogelijkheid vinden om de TV naar bronnen te laten zoeken.
Wie heeft de oplossing? Dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 08-03-2024 04:39 PM
Hallo Dirk, Plex app geïnstalleerd op de tv.
Plex installeren op de nas bleek ook eenvoudig, maar wordt nog niet zichtbaar op de tv. Ik heb alle configuratie stappen op mn nas uitgevoerd. Wat moet ik nog instellen in de tv app? Account verplicht?
Alvast weer bedankt, griet, Peter
op 08-03-2024 04:51 PM
Sorry Dirk, alweer een stap verder.
IP adres ingevuld in tv app, en zie daar; Synology nas. Maar helaas nog geen inhoud in de bibliotheek, hoewel ik bij de config rechten heb verleend. Ik puzzel weer verder, maar ontvang graag jouw adviezen.
Groet, Peter
op 08-03-2024 04:51 PM
Hoi @PAHeij , Pieter,
Inderdaad een account nodig. Hierbij wat links met info:
https://www.coolblue.nl/advies/synology-nas-plex-installeren.html#:~:text=Download%20de%20Plex%20app....
https://id.nl/huis-en-entertainment/beeld-en-geluid/hifi/aan-de-slag-met-plex-media-server
op 10-03-2024 08:40 PM
op 11-03-2024 01:54 PM
Dag Dirk,
Dank voor de link naar de gebruiksaanwijzing.
Plex werkend gekregen. Helaas zit er een bug in Plex wat betreft het correct afspelen van staande videoclips. Deze worden gekanteld naar liggend breedbeeld. Niet lekker kijken dus en ook niet bevorderlijk voor mn nek. Samen met mn zoon zitten prutsen en de volgende "oplossing" gevonden; verplicht converteren naar een andere resolutie. Helaas dan lange laadtijd en stotteren. Verder gezocht. Op Google Chromecast de VLC app geïnstalleerd, VLC ziet Plex op Synology NAS, VLC speelt vervolgens wel alles correct af, dus ook staande video. Lang verhaal kort; om DNLA gebrek op de nieuwste Samsung Smart tv op te lossen en de bug in Plex: Synology Nas/Plex/Google Chromecast/VLC/Samsung "smart" tv. Hoe "smart" is dit allemaal?! Als er een andere, kortere route is hou ik me aanbevolen. Mvg, Peter
op 11-03-2024 01:56 PM
Dag, dank voor je reactie.
Zie mijn bevindingen in mijn bericht aan Dirk.
Mbg, Peter