Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung TV QE43Q60CAUXXN vergeet Wifi wachtwoord

(Onderwerp aangemaakt op: 19-07-2023 08:37 PM)
566 Weergaven
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Mijn nieuwe 2023 model Samsung TV QE43Q60CAUXXN  vergeet steeds het wifi wachtwoord. Waar kan ik instellen dat het wachtwoord niet wordt vergeten. Ik moet steeds 20 cijfers intypen. De TV is verleden week geinstalleerd. Blijkbaar wordt het wachtwoord na een bepaalde tijd gewist.Binnen een dag gaat het goed de volgende dag is het wachtwoord weer weg. Graag resolutie !

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

De reset van het netwerk heeft niet geholpen helaas. De wifi werkt direct maar elke x maal moet het wachtwoord worden ingesteld. Ik heb de TV teruggezet naar factory settings. Daarna dezelfde installatie procedure doorlopen, en alle TV kanaal favorieten weer ingesteld. Tot nu toe (ca 10 maal aan/uitgezet afgelopen dagen) geen probleem. We nemen nu maar aan dat het is opgelost met deze 2e installatie. Kortom een totale reset naar factory setting heeft blijkbaar andere sw geladen die wel juist werkt.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Aadvanderpol , Aad,

Zou je onderstaande actie willen uitvoeren?
Ga naar Menu→Instellingen→Alle instellingen→Verbinding→Netwerk→Netwerk resetten.
Anders terug naar degene die de tv heeft geïnstalleerd.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Aadvanderpol, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Dit is natuurlijk niet erg handig. Is het nog gelukt met de tips van @Dick? Heb je ook je router/modem al eens gereset? En hoe schakel je de TV ('s avonds) uit?

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Ik heb het netwerk op de Samsung TV gereset. Tevens de router. TV vindt wifi netwerk direct, na wachtwoord input werkt  het draadloos netwerk direct (433 Mbit/s).  Versie TV heeft laatste sw. 1212). De TV wordt netjes in het Mesh netwerk opgenomen van de router. Na gebruik druk ik de rode knop in en gaat TV standby. Ik kan de TV daarna probleemloos weer opstarten. Echter na gebruik van 1-2 dagen moet ik wederom het wachtwoord invullen. Graag info over mogelijke instellingen die dat gedrag kunnen beinvloeden.
PS. ik heb in de woonkamer ook een Samsung TV  TV-QE43Q60C-AUXXN met naar mijn idee dezelfde instellingen.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoe gaat het met de TV als je deze rechtstreeks verbindt met je modem? Wordt het wachtwoord dan wel onthouden? En heb je hierover ook al contact gehad met de fabrikant van het access point?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Ik ga de repeater eerst updaten, en kijk of dat wat soelaas bied.  De repeater staat 3 meter van de TV dus het signaal is enorm. Op de repeater is overigens ook een google chromecast met wifi verbonden (gekoppeld aan een andere TV 30 meter weg in de tuin vanwege eurosport). Deze geeft geen problemen met de mesh oplossing, slechts 1 maal wachtwoord hoeven in te stellen bij installatie.  Wordt vervolgt over een paar dagen weten we wellicht meer.

Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Even wat feedback.  Dinsdag heb ik de repeater (Fritz! 3000)naar een nieuwe versie ge-update. De router (Fritz!) was al up to date dit gaat automatisch. Het geheel werkt weer in mesh mode. Opnieuw wachtwoord in de TV gezet en e.a. werkte direct weer. Een aantal malen gedurende dinsdag en woensdag de TV uit/aangezet (rode knop). De 3e maal verscheen weer dezelfde foutmelding (netwerk is niet verbonden). Dit maal deed de TV zelf een "smart-hub diagnose" (5 stappen) en meldde dat het opnieuw was ingesteld, idd de verbinding werkte toen weer.  Nu hoop ik dat de TV zelf de juiste instelling heeft gevonden. We houden het nog een aantal dagen in de gaten (inclusief TV,  2-3 dagen uitlaten) en dan meld ik me weer. (de verbindings duur in de Fritz!-en staat overigens voor router en repeater "altijd aan" .

Oplossing
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

De reset van het netwerk heeft niet geholpen helaas. De wifi werkt direct maar elke x maal moet het wachtwoord worden ingesteld. Ik heb de TV teruggezet naar factory settings. Daarna dezelfde installatie procedure doorlopen, en alle TV kanaal favorieten weer ingesteld. Tot nu toe (ca 10 maal aan/uitgezet afgelopen dagen) geen probleem. We nemen nu maar aan dat het is opgelost met deze 2e installatie. Kortom een totale reset naar factory setting heeft blijkbaar andere sw geladen die wel juist werkt.

Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Helaas is de verbinding weer eens gestopt. (error 107) bij opstarten van de TV is deze weer naar het juiste netwerk gaan vragen. Blijkbaar wordt de wifi Mesh functie niet ondersteund door dit model. De verbinding via wifi naar de router direct lukt wel goed. Echter ik heb de repeater nodig. Kortom ik heb een UTP kabel gekocht en deze aan de repeater gekoppeld. Dit werkt tot nu toe goed. Ik probeer later een samsung expert te contacteren om te begrijpen waarom de Mesh niet werkt op de TV, mogelijk is er nog een andere instelling (voor mij verborgen) nodig.

0 Likes