op 26-02-2020 09:30 AM
Mijn Samsung tv geeft de volgende melding: deze browser wordt binnenkort niet meer ondersteund. Update je browser om jouw YouTube optimaal te kunnen gebruiken.
De versie van mijn browser is 2.0.4.0420181
Vraag: kan ik bijvoorbeeld FireFox installeren?r echt niet geupdate worden?
Wat nu?
Opgelost! Ga naar oplossing.
01-05-2020 07:59 PM - bewerkt 01-05-2020 08:00 PM
Goedenavond @DeBeers, DeBeers,
Uiteraard voel ik me zeer vereerd dat je een beroep doet op mijn kennis 🤓😉. Even over de tv.
De letter E in de Model Code UE32ES6100WXXN geeft aan dat de tv in 2012 werd geïntroduceerd.
Niet 1 van de jongste meer 😉. De softwareversie is up-to-date. Dat is dan ook alles.
YouTube app:
Vanaf 2012 zijn YouTube en ontwikkelaars (waaronder Samsung) een vernieuwde versie flash HTML5 gaan ontwikkelen. Bij Samsung is deze bij de F modellen in 2013 ingevoerd. Model A t/m E 2008/2012 werken op de oude versie en werden tot 26 juni 2017 ondersteund.
De ingebouwde Tizen Browser:
Deze wordt idd niet meer door YouTube ondersteund. Troost je, want je bent niet de enige.
Op mijn iMac wordt binnenkort zelfs Firefox niet meer ondersteund.
Netflix:
Eigenlijk hetzelfde verhaal als over YouTube.
Er zijn echter nog wel andere manieren om toch gebruik te maken van Netflix.
Zo kan je gebruik maken van de Google Chromecast, dit is een klein apparaat die je op de HDMI poort van je televisie aansluit. Meer informatie? Kijk dan eens op de pagina Netflix Chromecast.
Hopelijk heb ik je zo voldoende geïnformeerd..
26-02-2020 09:37 AM - bewerkt 26-02-2020 09:57 AM
Goedemorgen @Taco71 , Taco,
Heb je voor mij eerst de volledige, dus incl. XXV, Model Code van de tv?
Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Firefox is niet te installeren.
Je kunt alleen de Tizen browser op de tv gebruiken. Die is overigens niet los te updaten.
Misschien de app op de SmartHub gebruiken?
Graag hoor ik van je..
op 27-02-2020 12:07 PM
Via de mail heb ik een reactie gegeven.
Het merkwaardige feit doet zich voor dat ik via de app met Samsung support te horen kreeg dat ik maar moest proberen een andere browser te downloaden. Ik kon o.a. kiezen uit Mozila Fire Fox en Google Chrome.
Ik heb dat nog niet aangedurfd. Ik was bang dat de TV dat niet aan kon.....
Voorlopig kan ik nog gewoon YouTube bekijken via de internet startpagina. Misschien dat ik in de toekomst via de app van YouTube filmpjes ga kijken...
Op internet las ik trouwens wel goede berichten over de Tizen Browser.
Kan het zijn dat Samsung met een update komt, zodat de Tizen ook bijgewerkt wordt?
Dank voor de moeite
Taco 71
op 27-02-2020 12:20 PM
Hoi @Taco71 , Taco,
Dat is onzin van Support! De tv draait op Tizen OS gebaseerd op Linux OS.
32-bit of 64-bit Linux Firefox voor desktop (het woord zegt het al) draait niet op de tv.
Ik heb nog geen antwoord gehad over de Model Code en of je de app op de SmartHub hiervoor niet kunt gebruiken.
Een browser update zit in een firmware update. Waarschijnlijk is je tv hier te oud voor.
Aan de hand van de Model Code kan ik achterhalen uit welk jaar de tv komt..
op 27-02-2020 01:09 PM
Jammer dat mijn antwoord niet via de mail is aangekomen. Soms heb ik wat moeite 'in de community te komen'vandaar dat ik het via de mail probeerde.
Nu de TV:
model: UE 40 MU 6120
software: T-KTMDEUC-1280.5
webbrowser versie: 2.0.4.0420184
Ik denk dat ik in 2019 nog een update heb gehad.
De app via de smarthub werkt, dus dat is eventueel een altarnatief.
Met dank,
Taco71
op 27-02-2020 01:24 PM
Hi @Taco71 , Taco,
Eigenlijk had ik gevraagd om de volledige Model Code, maar die zal wel UE40MU6120WXXN zijn.
Introductiejaar van de tv is 2017. De softwareversie is in ieder geval up-to-date dus daar ligt het niet aan.
De app is gewoon te gebruiken. Ik zou niet de ingebouwde browser gebruiken.
Een ramp om mee te werken. Pijltje schiet alle kanten op.
YouTube kan idd de Tizen browser in de komst niet meer ondersteunen..
op 27-02-2020 01:36 PM
Dank voor alle moeite.
Zolang het nog kan, gebruik ik YT via de browser. Ik heb mijn zoekpijl aardig in bedwang. Tot nu toe vind ik het prettig om via de browser zoekgegevens in te typen en op te zoeken. Het typen duurt wel wat langer, maar je leert goed spellen!
Ik ga meteen mijn gegevens wat betreft modelnummer bijwerken.
De TV is anders prima. Gisteren was ik bang dat door mijn gezoek en geklik de TV het niet meer deed. Er was in in onze regio een grote stroomstoring...
Vriendelijke groet,
Taco 71
op 01-05-2020 07:16 PM
Beste Dick,
Ik zou ook graag een beroep op je kennis in deze willen doen.
Het gaat om een iets oudere Samsung (smart) tv.
Type: UE32ES6100WXXN
Version No. 03
Softwareversie: T-MST10PDEUC-2009.0
Webbrowser: VER.SGR0050.SGR0129.F0530E
(volgens de tv zelf zijn dit de meest recente versies)
"Probleem" is dat de (built-in) browser Youtube niet ondersteunt en er in de SmartHub ook geen Samsung app voor Youtube is. Daarnaast is de Netflix app in de SmartHub sterk verouderd (beperkte functionaliteit, o.a. alleen het account van de 1e-/hoofdgebruiker is zichtbaar en bruikbaar).
Valt er op deze beide punten nog iets te verbeteren?
Vriendelijke groeten, DeBeers
01-05-2020 07:59 PM - bewerkt 01-05-2020 08:00 PM
Goedenavond @DeBeers, DeBeers,
Uiteraard voel ik me zeer vereerd dat je een beroep doet op mijn kennis 🤓😉. Even over de tv.
De letter E in de Model Code UE32ES6100WXXN geeft aan dat de tv in 2012 werd geïntroduceerd.
Niet 1 van de jongste meer 😉. De softwareversie is up-to-date. Dat is dan ook alles.
YouTube app:
Vanaf 2012 zijn YouTube en ontwikkelaars (waaronder Samsung) een vernieuwde versie flash HTML5 gaan ontwikkelen. Bij Samsung is deze bij de F modellen in 2013 ingevoerd. Model A t/m E 2008/2012 werken op de oude versie en werden tot 26 juni 2017 ondersteund.
De ingebouwde Tizen Browser:
Deze wordt idd niet meer door YouTube ondersteund. Troost je, want je bent niet de enige.
Op mijn iMac wordt binnenkort zelfs Firefox niet meer ondersteund.
Netflix:
Eigenlijk hetzelfde verhaal als over YouTube.
Er zijn echter nog wel andere manieren om toch gebruik te maken van Netflix.
Zo kan je gebruik maken van de Google Chromecast, dit is een klein apparaat die je op de HDMI poort van je televisie aansluit. Meer informatie? Kijk dan eens op de pagina Netflix Chromecast.
Hopelijk heb ik je zo voldoende geïnformeerd..
op 25-05-2020 07:57 PM
Hoi Dick,
Bedankt voor de info, en was ik al een beetje bang voor.
Sorry ik had het even laten liggen.
Wordt uiteindelijk dan waarschijlijk Chromecast of nieuwe TV.
Groeten, DeBeers