Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung TV 3x gerepareerd in 2 jaar; probleem niet opgelost en geen service meer van Samsung

(Onderwerp aangemaakt op: 11-01-2021 10:07 PM)
823 Weergaven
Mark-1983
Explorer
Opties

In oktober 2018 heb ik een Samsung QE65Q9FNA Q-led TV gekocht welke inmiddels 3 keer is gerepareerd en nog steeds last heeft van dezelfde storing. De storing is dat de afstandsbediening zijn connectie blijft verliezen (soms werkt deze dagen goed en soms dien ik deze een paar x per uur te resetten / koppelen).

Hieronder een overzicht van de reparaties:

23-8-2019: afstandsbediening vervangen en I/O board en wifi module --> probleem tijdelijk opgelost maar wederom terug gekomen.

21-8-2020: Mainbaord en OC cable vervangen --> Tv starte niet meer op vandaar mainboard vervangen. Tevens OC cable vervangen met de melding dat de problemen van de afstandsbediening hiermee ook zou oplossen. Helaas bleef het probleem met de afstandsbediening

28-9-2020: Afstandsbediening wederom vervangen --> heeft eigenlijk niet echt iets geholpen (leek in begin wel iets beter te gaan).

Vandaag 11-1-2021 wederom na ergernis met de afstandsbediening wederom contact opgenomen met Samsung. Het kwam er kort op meer dat mijn garantie om was (verlopen op 18-10-2020) en de laatste reparatie ook langer dan 3 maanden geleden was (deze was 1,5 week over de 3 maanden heen). De historie was bekent bij Samsung m.b.t. de 3 reparaties en uitleg dat het probleem nog steeds niet was opgelost en toch wel verwacht dat ik hier iets van coulance mag verwachten was helaas. De fabrieks garantie was om en de laatste reparatie was ook langer dan 3 maanden geleden. M.a.w. pech gehad beste klant en zoek het je maar lekken uit.

Op het verzoek om een klacht in te dienen kon ik een brief schrijven richting Schiphol... ja Schiphol. Want bij Schiphol zit namelijk het hoofdkantoor dus stuur je brief maar naar Schiphol (een mail was niet mogelijk?). 

Verder kon ik natuurlijk contact opnemen met de winkel waar ik mijn Samsung product had gekocht. Er is namelijk volgens Samsung ook een wettelijk garantie en recht op een deugdelijk product. Bedankt voor de SERVICE Samsung!!

Tevens contact gehad vandaag om 19:54 uur met de Samsung Servicedesk. Wellicht dat gesprek eens terug luisteren Samsung!!

Ik ga morgenvroeg contact opnemen met mijn rechtsbijstandsverzekering. Eens kijken of hier nog iets te halen is bij het geweldige Samsung. Het moge duidelijk zijn dat ik voor de rest van mijn leven geen Samsung product meer zal kopen.

Mvg,

Een teleurgestelde (ex)klant

0 Likes
16 Antwoorden
Missy53
Explorer
Opties

mag ik vragen hoeveel je hebt bij moeten betalen, dit geeft MM extra druk want waarom doet een leverancier dit voor 1 klant en niet voor een ander.  Ik zou hier een dik 900 bij moeten leggen.

0 Likes
Mark-1983
Explorer
Opties

Apollo Almere heeft het bij mij netjes opgelost. Kon een vergelijkbaar 2020 Samsung model zonder bijbetaling krijg en of even wachten op 2021 model met 500€ bijbetaling. Ik kon dan tijdelijk leen toestel krijgen en had nog recht op 200€ cashback van Samsung. Uiteindelijk dus 300€ bijbetaald.

0 Likes
Missy53
Explorer
Opties

Dat is prachtig opgelost, zou ik ook willen, ik heb precies hetzelfde meegemaakt en mijn fabrieksgarantie was net afgelopen, ze willen mij bijna €700 bijbetalen op nog een scherm of €1300 restwaarde, is een heel groot verschil. Ik zal dit door spelen aan mijn verzekering, die zijn bezig voor me, maar zeggen dat een betere deal niet zou krijgen, misschien heb je dat gelezen in mijn post? 

0 Likes
Mark-1983
Explorer
Opties

Heb het destijds ook besproken met mijn rechtsbijstandsverzekering. Dagwaarde uitkeren is helaas redelijk normaal in deze. Samsung keert echter dagwaarde uit aan de zaak waar u de tv gekocht heeft. Mediamarkt in deze dient te zorgen voor een passende oplossing. 700€ bijbetalen is idd veel als het een vergelijkbaar model is. Er zijn wel vaak cashback acties waar u ook gebruik van kunt maken. Ik zou mij rechtsbijstand in contact brengen met de MM.

0 Likes
Missy53
Explorer
Opties

Dat heb ik gedaan, ook is het niet €700 euro voor een vergelijkbare tv dat zou mijn deel aan nog een beeldscherm die al 2 keer kapot is, moederbord, afstandsbediening, en blinde kabel met daar achter printplaat.  Ik heb dat geweigerd want dan krijg ik ook maar 3 maand garantie op, ik vind dit te gek voor woorden. Ik denk ik ben vrouw alleen en ze maken daar misbruik van. hier is dat brief van mijn verzekering

Ik mail u in verband met uw geschil met MediaMarkt over uw televisie. In deze e-mail leest u mijn advies over uw juridische positie en informeer ik u over de mogelijke vervolgstappen.

Uw situatie

Op 27 januari 2019 heeft u met de MediaMarkt een overeenkomst gesloten voor de aanschaf van een Samsung Tv t.w.v. € 2.146,58. Op 21 februari 2019 is de televisie bij u thuis geleverd. Helaas heeft de televisie vervolgens tot drie keer toe gebreken vertoond. De wederpartij heeft de gebreken steeds voor u verholpen. Helaas heeft u wederom moeten constateren dat de televisie gebreken heeft. Op 22 juni jl. heeft MediaMarkt aangegeven dat de garantie op uw televisie is verlopen, maar u nog wel een economische levensduur op uw televisie heeft. Dit houdt in dat de wederpartij uw televisie wel kan repareren, maar zij niet de volledige kosten vergoed. U zult dan dus een gedeelte van de reparatiekosten zelf moeten voldoen. De totale reparatiekosten – voor herstel van het scherm - zijn € 1.287,21. De wederpartij is bereid om een bedrag ad € 772,33 te voldoen. Dit betekent dat u nog een bedrag ad € 623,- dient te voldoen. U wenst echter liever kosteloos een nieuwe televisie of uw aankoopbedrag retour. U wilt weten wat uw rechten zijn en wenst hiervoor rechtsbijstand

Uw juridische positie

In uw geval is er sprake van consumentenkoop. U hebt de koop als particulier gesloten met een bedrijf. Als consument heeft u soms extra bescherming, ik zal dit toelichten.

In uw geval kan er sprake zijn van non-conformiteit. Non-conformiteit betekent dat uw product niet voldoet aan de overeenkomst. De bewijslast hiervoor ligt bij u als eisende partij. Dit betekent dat wij dienen te bewijzen dat er sprake is van non-conformiteit en dat de schade niet is veroorzaakt door het eigen toedoen (bijvoorbeeld val- of stootschade). Dit is vaak lastig te bewijzen. Op de prijsopgave voor herstel van Samsung staat niet opgenomen wat de oorzaak van het probleem is, maar enkel dat het scherm moet worden vervangen. De herstelkosten bedragen € 1.287,-. U dient hiervan een bedrag ad € 623,- te voldoen. Samsung zal het overige bedrag ad € 772,33 voor haar rekening nemen.

Indien non-conformiteit wordt vastgesteld heeft een consument in beginsel recht op een kosteloze oplossing. Indien met het herstel of vervanging van het product de totale levensduur van het product wordt verlengd, moet de consument een nieuw-voor-oud-vergoeding betalen. Deze wordt berekend aan de hand van de te verwachten levensduur van het product.

MediaMarkt gaat uit van een levensduur van 72 maanden (6 jaar), gebaseerd op de Uneto-VNI Gebruiksduurlijst. Als we kijken naar de afschrijvingslijsten van verschillende verzekeraars wordt bij televisies met aan aankoopprijs van meer dan € 1.000,- ook uitgegaan van een levensduur van 6 tot 8 jaar. MediaMarkt heeft in een e-mail aan u laten weten dat u ook de mogelijkheid heeft om akkoord te gaan met uitkering van de restwaarde van uw televisie. Hierbij dient u wel afstand te doen van uw televisie. De wederpartij heeft de restwaarde van uw televisie berekend aan de hand van de levensduur en de jaarlijkse afschrijving. Op dit moment is de restwaarde van uw televisie € 1.311,80.  De hoogte van deze vergoeding lijkt mij gezien de berekening niet onredelijk.

Kortom, juridisch gezien is het niet mogelijk om kosteloos herstel af te dwingen. Dit is namelijk enkel mogelijk als de levensduur van het product niet verlengd zou worden door herstel. In het geval de wederpartij uw televisie zou herstellen, zal automatisch de levensduur verlengd worden. De wederpartij heeft derhalve het recht om kosten in rekening te brengen voor herstel. Dit betekent dus ook dat u op dit moment twee mogelijkheden heeft:

1. Uw televisie laten herstellen voor een bedrag ad € 623,-;
  2. Afstand doen van uw televisie en de restwaarde ad € 1.311,80 retour ontvangen.

Ik besef dat het bovenstaande bericht niet het bericht is waar u op hoopte, maar ik hecht er dan ook waarde aan om u een duidelijk en eerlijk beeld te schetsen over uw rechtspositie en ik wil bij u geen verwachtingen wekken die ik niet waar kan maken. Het spijt mij je niet positiever te kunnen berichten.

Ik hoor graag waar uw keuze naar uitgaat.

Met vriendelijke groet,

0 Likes
Mark-1983
Explorer
Opties

Dit is idd dezelfde reactie welke ik destijds kreeg van mijn rechtsbijstandsverzekering. Ik heb geluk gehad met de oplossing van het bedrijf Apollo. Ik vind de optie van Mediamarkt erg zwak. Is er geen alternatief toestel aangeboden door MM met evt een kleinere bijbetaling? Ik lees alleen over een optie tot reparatie (zou ik ook niet meer voor kiezen). Ik zou denken dat MM met een optie komt tot aanschaf van een andere TV (wellicht tegen inkoopprijs van MM ipv veekoopprijs). Heb je eea al met de filiaalmanager van MM Besproken?

indien niets meer mogelijk is zou ik de 1300€ accepteren en een nieuwe tv kopen. Voor iets meer koop je tegenwoordig best een leuk 2020 model, hoe zuur het dan ook is (gevoelsmatig).

succes met het afhandelen van deze vervelende case

Missy53
Explorer
Opties

Bedankt voor je lieve woorden Mark, ik geloof niet dat mijn rechtsbijstandverzekering snappen niet dat het scherm is niet stuk zo als een baarst in, maar alle chips en moederbord zit daar ingebouwd, ik weet zeker dat jij ook heb meegekeken met jouwe reparatie, zo dat zal ik duidelijk maken met hen Maandag dan misschien valt mijn claim wel onder non-conformiteit want het hart van de tv is 2 keer stuk geweest door geen schuld van mij.  In ieder geval ik heb weer een lesje geleerd.  Super dat je me zo op weg geholpen heb. Geniet nog van je weekend. Groetjes *****