17-06-2019 02:20 PM - bewerkt 18-06-2019 09:14 AM
Hallo allemaal.
ik heb sinds gisteren de nieuwe ‘The Frame’ 49 inch van Samsung in mijn kamer hangen. Het betreft de
QE49LS03 .
Een hele mooie televisie, alleen loop ik nu aan het einde tegen wat problemen aan die door niemand opgelost kunnen worden. Ik hoop dat er iemand is die de problemen ook heeft ervaren en hier een oplossing voor heeft:
Ik heb de Ziggo Next Box in mijn huis staan met typenummer DCX960 van het merk Arris. Ik heb deze gekoppeld aan HDMI 1 ingang van de Samsung One Connect box. Ik kan de televisie aan en uit zetten met de witte all remote afstandsbediening van Samsung en ook met de zwarte afstandsbediening van de Next. Nu is het zo dat als ik op de power off knop van de Horizon Next klik, de Next uit gaat en tevens de gehele televisie. Je zou zeggen dat dat natuurlijk de bedoeling is van die knop, maar laat ik nou net The Frane hebben gekocht die een kunstfunctie heeft. Nu heb ik geprobeerd om alle processen aan zappen ed. op de witte samsung afstandsbediening te configureren. Dit werkt helaas niet. Met een medewerker van samsung alle stappen doorlopen en Ziggo en UPC geselecteerd in het configuratiescherm van kabel en satellietontvangers. Niks werkt. Ook de oude Horizon Mediabox kan niet bediend worden met de witte afstandsbediening. Ook gaat mijn soundbar van Samsung niet uit en blijft aanstaan.
weet er iemand een oplossing zodat ik met één afstandsbediening kan zappen en de soundbar als het mogelijk is ook uit kan zetten?
ik hoor het graag!
op 04-12-2019 10:45 AM
Dank, gelukt. En ook alleen met de afstandsbediening van de ziggo next (dan gaat de tv ook een de art mode).
Alleen weet iemand nog hoe ik de balk uitzet (zodat deze niet elke keer in het scherm komt) met apps, etc onderaan de televisie # want die kan ik alleen weg krijgen met de Samsung ab (door op okay te drukken).
op 04-12-2019 11:06 AM
Ook nog niet gevonden. Werk daardoor nogsteeds met 2 afstandsbedieningen.
op 07-01-2020 03:09 PM
Hoi, dat is mogelijk op de volgende manier: ga naar instellingen, algemeen, smart-functies en deselect in ieder geval de smart hub automatisch starten optie.
Succes.
Maarten
op 29-06-2020 10:18 AM
Ik heb de juiste setting ook nog niet gevonden. Ik kan de Ziggo-next bedienen met de Samsung afstandbediening en vice versa. Echter als ik de Next met de Next-afstandstandsbediening uitzet met het rode knopje (en ik heb in menu bedien andere apparaten) gaat de next uit en op de tv veschijnt de tekst dat de source uitstaat, gaat dus niet op ART-mode. Kies ik in menu dat de andere apparaten ook aan/uit gezet moeten worden en ik zet uit met ab van de next dan gaat tv helemaal uit, ook niet op art-mode. Dus nog steeds 2 afstandbedieningen.