Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung The Frame werkt niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 16-11-2023 05:38 PM)
665 Weergaven
Henk2023
First Poster
Opties

Onze Frame van eind 2020 werkt niet meer. Alle oplossingen geprobeerd vanuit de whatapp, forumpost e.d. maar geen resultaat. Als ik het stroom erop zet geeft de OCB een tikkend geluid, het scherm gaat aan, Er komt "The Frame" in beeld, beeld gaat weer op zwart en de TV gaat uit. Vervolgens blijft hij hangen in deze loop.

Aangemeld bij Sammsung voor reparatie en krijg vandaag een prijsopgave van meer dan € 800!!

Dat vind ik een behoorlijk asociale behandeling en het is natuurlijk ook onwettig, want een TV hoort niet kapot te gaan binnen 3 jaar.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Henk2023 ,

Vervelend! Hiervoor moet je echter bij de leverancier zijn.
De leverancier is wettelijk verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Henk2023 ,

Vervelend! Hiervoor moet je echter bij de leverancier zijn.
De leverancier is wettelijk verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

WEB69
First Poster
Opties

Hoi Henk, jouw verhaal is gelijk aan mijn verhaal. Tv 3 jaar geleden gekocht en nu continu in een aan/uit loop. Alles al geprobeerd, maar niet lijkt te helpen. Wat heb jij uiteindelijk gedaan?

0 Likes
Henk2023
First Poster
Opties

Beste Dick,

bedankt voor je reactie, ik ben er mee bezig geweest, maar helaas blijkt de verkoper failliet te zijn.

De prijsopgave voor reparatie kwam van CE Repair Services, waar Samsung de reparatieaanmelding blijbaar aan heeft uitbesteedt, en betreft het vervangen van het panel.

Er zou geen sprake zijn van coulanse door Samsung omdat de TV een "Non-EU product" zou zijn. Ik vind dit een apart argument, want er staat toch gewoon SAMSUNG op. Of het nu wel/geen "EU-product" is zal toch niet uitmaken voor de deugdelijkheid van de TV.

Verder lijkt de voorgestelde reparatie mij apart. Door de aan/uit loop lijkt mij er eerder een issue in de Connectbox te zitten , ipv het scherm.

Al met al komt het mij over alsof ik afgescheept wordt, terwijl het voor mij duidelijk is dat ik een ondeugelijk product van SAMSUNG heb. Een grote TV hoort toch niet binnen 3 jaar defect te zijn. Dat is toch niet de kwaliteit van zowel het product als de service die SAMSUNG wil leveren?

Ik heb diverse keren geprobeert te bellen, maar telkens wordt de verbinding verbroken terwijl ik al een hele poos in de wachtrij sta te wachten.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet, Henk

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Henk2023 ,

Een Non-EU product is grijze import. De Model Code eindigt dan niet op XXN (Benelux model), maar bv. op XXH.

https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/

De leverancier zal TVReus  of TV-Online zijn geweest. De reden van geen coulance.
Bij grijze import worden deze tv's door de leverancier zelf goedkoop ingekocht in het buitenland.
Ze worden dus buiten Samsung om geïmporteerd, waardoor Samsung haar eventuele winst misloopt.
Als de leverancier failliet is, is er geen koopovereenkomst meer, dus ook geen wettelijke garantie.
Je zou eventueel bij de curator kunnen aankloppen.
De leverancier is wettelijk verplicht een deugdelijk product te leveren.
De fabrikant heeft deze verplichting niet.

signatureee
Groet, Dick

Henk2023
First Poster
Opties

Hoi Dick, klopt dat de verkoper TVReus was.

Wat ik vergeten was in het eerste bericht erbij te zetten was dat toen ik de TV aanmeldde voor reparatie er via het meldingsproces eerst een andere prijs  (veel lager) opgegeven werd, dan het daarop volgende email van CE Repair. Dat was de reden dat ik zo verontwaardigd was.  Ook op dat monen had ik het serienummer al ingegeven. Ik snap dat Samsung problemen heeft met grijze import, maar dat er, in twwede instatie, helemaal geen coulance is vind ik erg ver gaan.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Henk2023 ,

Bedankt voor je terugkoppeling! Onze Community Manager leest sowieso mee.
Misschien dat hij hier nog iets mee kan doen. 😉

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Henk2023 ,

Bedankt voor de informatie. Bij het aanmeldingsproces wordt er de geschatte kosten meegegeven. Er kunnen hier nog kosten bijkomen nadat een monteur het probleemomschrijving zelf heeft gelezen en ook wanneer de monteur zelf het product met eigen ogen heeft gezien. Wanneer jij mij een privé bericht stuurt kan ik je voorzien van toegang tot onze kortingsportaal.

Met groet,

Ajay

Community Manager
FamkeM
Apprentice
Opties

Goedenavond,

Wij ervaren precies hetzelfde probleem als hier wordt omschreven. Het scherm gaat aan, er komt “The Frame” in beeld en het scherm valt direct weer uit. Dit proces blijft zich herhalen. Onze Samsung Frame is nog geen 3 jaar oud. Ik vind het verontwaardigend dat dit (zo te lezen) zo vaak voorkomt bij deze televisie. Je verwacht van Samsung toch een degelijke kwaliteit. We hebben contact opgenomen met de leverancier (Kamera Express) om de tv te laten repareren. Zij vragen €40,- voor de advieskosten. Vervolgens baseren zij op basis van één zin dat de televisie gemaakt moet worden voor méér dan €800,-. Dit alles zonder de tv daadwerkelijk geïnspecteerd te hebben. Dat is in mijn ogen onacceptabel. De klantenservice van Samsung geeft aan dat ze een ticket inschieten bij de leverancier om hier nogmaals naar te kijken. Helaas hebben wij nooit meer gehoor gekregen. 

Er zal toch een oplossing moeten zijn?

FamkeM
Apprentice
Opties

Correctie, de reparatie aanvraag is gedaan via Samsung bij CE Repair. CE Repair geeft aan dat het plasmascherm vervangen dient te zijn. Samsung heeft telefonisch laten weten dat het veel waarschijnlijker een moederboard issue is, dat aanzienlijk goedkoper zou moeten zijn. Er zou een ticket worden ingestuurd naar CE Repair, maar hier hebben wij nooit reactie op ontvangen. Klinkt als een goed businessmodel. €40,- vragen voor een factuur met de wetenschap dat niemand na nog geen 3 jaar dik €800,- gaat betalen voor de reparatie van een televisie. Is dat de kwaliteit en service die Samsung wil uitstralen? 

0 Likes