Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung The Frame opstartproblemen

(Onderwerp aangemaakt op: 26-02-2024 09:40 PM)
327 Weergaven
Gerard00
Apprentice
Opties

Ha, 

Ik heb een Samsung The Frame 43inch via Marktplaats gekocht. Eerst werkte die goed (enkel testjes, geen gebruik) maar na het ophangen heb ik problemen met opstarten. Het beeld gaat knipperen, strepen op het scherm, aan/uit uit zichzelf etc. Het wordt steeds minder en na een paar minuten werkt die naar behoren. Reset al geprobeerd en werkt niet. Kabels/aansluitingen ook al langsgelopen. Er zit geen randapparatuur aan. Serienummer is: 0B7D3SEK100043A. Type is UE43LS003.

Misschien opwarm problemen? Maar niets van de apparatuur staat koud, dus vind ik ergens ook bijzonder. Als die eenmaal werkt en ik doe hem Uit en gelijk weer Aan werkt alles normaal. Doe ik dit na bijv. een half uurtje dan bugt die, maar voor m’n gevoel korter dan wanneer die langer uit gestaan heeft.

Ben benieuwd of jullie ideeën hebben! 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Gerard00
Apprentice
Opties

Ha, het heeft helaas niet geholpen. Zelfde problemen met opstarten nog steeds. Heb nog wel het vermoeden dat het in die schroeven zit maar dat ik met aandraaien de tv professioneel vernachelt heb 😅 twijfel nog voor aanmelden reparatie omdat die na minuut of 2 prima werkt.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Gerard00 ,

Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Of hier kijken: InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Met welke beugel is de tv opgehangen? Over welke testjes gaat het?
Over welke kabels gaat het? Dit wordt meestal veroorzaakt door een hardware issue.
Wat er precies aan de hand is, kan alleen een monteur bepalen.

signatureee
Groet, Dick

Gerard00
Apprentice
Opties

Ha Dick! Bedankt voor je antwoord. Hierbij mijn info:

- Modelcode is: UE43LS003ASXXN

- Opgehangen met de standaard muurbeugel voor vlakke bevestiging tegen de muur.

- Testjes niet veel bijzonders. Denk aan Aan/Uit, ff door de kanalen heen etc. Gewoon kijken of die het doet.

- Heb een voedingskabel van TV naar stopcontact, Invisible Cable van tv naar One Connect Box en een voedingskabel van One Connext Box naar stopcontact

Je geeft aan Hardwareprobleem. Enig idee wat het dan waarschijnlijk is? De box, kabel, tv? Nog een idee, voeding van tv en One Connect Box zitten in verlengsnoer. Zie in ander topic daar iemand anders iets over noemen. Zou dat het kunnen zijn? En hoe kan ik een monteur fixen? Hoor graag van je 😄.

Mvg,

Gerard

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Gerard00 , Gerard,

Geen dank! Ik ben zelf geen fan van MP. Misschien was dit probleem al aanwezig.
Dit is in ieder geval geen software issue. Kan van alles zijn.
Invisible Cable beschadigd, een schroef van de mount te diep erin gedraaid, etc..
Ik schreef eerder dat alleen een monteur kan bepalen wat er aan de hand is.
Daar zijn wel kosten aan verbonden. Je kunt de tv hier aanmelden:

https://www.samsung.com/nl/support/repair/booking/

Je krijgt van tevoren eerst een prijsindicatie waarmee je niet akkoord hoeft te gaan.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

Gerard00
Apprentice
Opties

Ha Dick, je brengt me onverwacht op een idee. Ik heb dus een schroef van de beugel aan de achterkant iets aangedraaid omdat de tv los/scheef hing en deze gewoon niet vast zat. Wellicht is dat het dus zal eens kijken wat hij doet als ik hem iets loshaal. 

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Gerard00 , Gerard,

Is je probleem inmiddels opgelost?

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
Gerard00
Apprentice
Opties

Ha, het heeft helaas niet geholpen. Zelfde problemen met opstarten nog steeds. Heb nog wel het vermoeden dat het in die schroeven zit maar dat ik met aandraaien de tv professioneel vernachelt heb 😅 twijfel nog voor aanmelden reparatie omdat die na minuut of 2 prima werkt.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Gerard00 , Gerard,

Bedankt voor je terugkoppeling! Kijk het voorlopig even aan.
Je kunt de tv eventueel hier aanmelden: https://www.samsung.com/nl/support/repair/booking/

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick