Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung qled wazig beeld bij voetbal wedstrijden.

(Onderwerp aangemaakt op: 14-03-2022 08:04 PM)
9825 Weergaven
Bart29
Journeyman
Opties

Hallo ,

Wij zijn sinds november in het bezit van een Samsung qled tv in combinatie met ziggo. 
al vanaf het begin merk ik dat snelle beelden zoals voetbal vaak niet scherp is. Destijds heb ik ziggo gebeld en heb ik een nieuwe decoder gekregen en overal nieuwe kabels gelegd. Het probleem is helaas niet opgelost en ik merk vooral het slechte beeld bij voetbal. Net alsof er een waas om de voetballers zit en de bal lijkt wel een streep. Close ups zijn super scherp maar vanaf afstand ziet het er niet uit. Ziggo zegt verder niks meer te kunnen. Samsung chat zegt probeer eens een 4K movie op YouTube. Dit ziet er prachtig uit maar dat zijn langzame beelden. Het model van onze tv is QE55Q77AATXXN 

hebben meer mensen ook dit probleem en kan ik qua instellingen nog het 1 en ander proberen?  

gr. Bart

Spring naar oplossing
34 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hi @Chef du Maison , Henk,

Thanks! Zou je misschien, om te testen, een 4K UHD (demo)clip op YouTube willen bekijken?
Als het kan met voetbal natuurlijk. Zijn te vinden. Wie is je provider overigens?
Wat is je signaalsterkte? Bij Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Signaalinformatie.
Jackovitch bedoelt waarschijnlijk: Instellingen→Beeld→Expertinstellingen→Beeldscherpte instellingen.
Geen idee of het helpt, maar je moet dat dan iedere keer instellen. Lijkt me niet de bedoeling..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Chef du Maison
Pioneer
Opties

Hi Dick, de reparateur zei al dat mijn signaalsterkte te sterk was. Ik heb nu 100%-100%. Ik kreeg vaak blokkering beeld. Hij zei dat ik zo rond de 80% sterkte moet uitkomen. Deze tuner schijnt daarvoor gevoelig te zijn. Als ik alles bij elkaar optel ga ik maar eens beginnen met een signaal verzwakker ertussen te zetten.

Bedankt voor je info, ik had Ghost niet echt gerelateerd aan signaalsterkte. Grtn Henk

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey Henk, @Chef du Maison ,

Bedankt voor je terugkoppeling!
Houd je ons even op de hoogte?

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

Bart29
Journeyman
Opties

Concludeert u nu dat mijn signaal te sterk is ? En daarom mijn beeld tijdens voetbal niet scherp is ? Ik heb krijg van ziggo geen andere mediabox mits ik een duurder abbo neem. Is een ci module qua beeld scherper ? Want die heb ik nog liggen namelijk. 

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Bart29 , Bart,

Ik weet niet aan wie je deze vragen stelt, maar ik concludeer niets 😉.
Dat heeft een reparateur bij Henk (Chef du Maison) gedaan.
Of het beeld bij een CI+ module beter is, kan ik niet beoordelen.
Testen gaat denk ik niet lukken, omdat deze waarschijnlijk niet meer geactiveerd is..

signatureee
Groet, Dick

Bart29
Journeyman
Opties

Dank je ik kan het morgen wel testen ik kijk op de slaapkamer namelijk via een module. 
heeft iemand ook tips qua beeld instellingen ? 

0 Likes
Chef du Maison
Pioneer
Opties

@Dick  Ha Dick. Tv doet het weer, zie andere post met jou. Heb de signaalverzwakker ertussen gezet vandaag. -3db doet dat ding. Zit ik nog steeds op 100% signaalsterkte. De mannen van CE repair zeggen dat je idealiter op 80% moet uitkomen. Heeft iemand een idee hoeveel db je dan nodig hebt om het signaal af te zwakken?

Ding kost €5 plus 5,95 verzendkosten. Dus tekens 1 proberen is een duur geintje

ik hoor het graag van jullie. Bvd Henk

Bart29
Journeyman
Opties

Hallo allemaal ik heb via ziggo toch de mediabox next gekregen en het beeld is aanzienlijk beter ! 
ook de voetbal is scherp ! 
bedankt allen voor de tips and tricks 

AnthonyJ11
Apprentice
Opties

Dit is wel de grootste onzin oplossing die ik voorbij heb zien komen next box helpt ook niks het is gewoon een probleem van Samsung iedereen word hier van het kastje naar de muur gestuurd iedereen heeft het zelfde probleem met een Samsung tv ik heb mij eigen er maar bij neer gelegd volgende keer maar een LG ipv Samsung tv van 2500 euro 

0 Likes
Members_f90vgb4
Student
Opties

Ik heb een Samsung neo 4K gekocht en heb dus hetzelfde probleem. Een tv van bijna 3000 euro en met het voetbal heb ik beeldproblemen. Bij een film is het prima. Heb via de next, via een stream en via YouTube geprobeerd, het probleem blijft. Samsung, hier moet toch een oplossing voor komen! Mijn tv is een SAMSUNG QE55QN95BAT NEO QLED 4K 2022. Help!

0 Likes