Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung QLED TV (QE55Q60R ) blijft opstarten en gaat direct weer uit met zwart beeld.

(Onderwerp aangemaakt op: 13-09-2022 12:12 PM)
943 Weergaven
Nico010
Journeyman
Opties

Beste,

Gisteren tijdens het TV kijken viel onze TV opeens uit. Het beeld ging op zwart, maar er bleef wel een soort licht op de achtergrond aanwezig. Geluid deed het nog, maar toen ging de TV telkens aan en uit in een soort reboot cyclus.

Heel de nacht hebben we de TV spanningsloos gelaten maar dat heeft helaas niet geholpen. Is er een manier om een harde reset vanaf de buitenaf uit te voeren?

De TV (QE55Q60RALXXN) is gekocht eind november 2019, dus nog geen drie jaar oud. Geen garantie meer helaas.

Als iemand meer weet over dit probleem, of mij verder kan helpen dan hoor ik het graag.

Groet Nico

0 Likes
13 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Nico010 , Nico,

Dat klinkt niet gezond. Dit wordt veroorzaakt door een defect aan de voeding.
De tv komt dan in een ’continuous endless reboot loop’ terecht. Hier moet een monteur naar kijken.

Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie -> https://conformiteit.nl/

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.

Houd je ons op de hoogte?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Nico010
Journeyman
Opties

Dick, bedankt voor het advies.

Ik heb de tv op bol.com gekocht via een verkooppartner. Helaas is deze verkooppartner niet meer actief. Zojuist de klantenservice gebeld en ze gaan kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.

Groet Nico

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Nico010 , Nico,

Dan is waarschijnlijk de volledige Model Code QE55Q60RATXXH.
Deze vind je op de sticker achterop de tv. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/  Was de partner toevallig TV-Online?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Nico010
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Ik ben nu niet thuis dus kan de code niet achterhalen. Maar de TV is gekocht via TV-online. Lees dat dit blijkbaar niet zo slim was en helaas had ik had nog nooit van een grijze TV gehoord. Belangrijke leerles.

Eens kijken wat de klantenservice van Samsung nog kan betekenen. Bol heeft mij doorverwezen.

Groet Nico

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi Nico, @Nico010 ,

De de leverancier mag je niet doorsturen naar Samsung i.v.m wettelijke garantie.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
Zie de links die ik je eerder stuurde. Bol.com moet dit oplossen..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
Nico010
Journeyman
Opties

Beste Dick,

Bol.com zegt dat TV-online de leverancier is, dus ze sturen mij weer terug naar Samsung. Twee medewerkers gesproken van de Bol klantenservice die beide hetzelfde zeggen.

Samsung zegt dat de kosten voor mijzelf zijn, maar als ik hoor wat het alleen al kost om langs te komen kan ik net zo goed een nieuwe TV kopen. Eens kijken of ik juridisch nog wat voor elkaar kan krijgen.

Groet Nico

0 Likes
Nico010
Journeyman
Opties

Beste Dick,

Na voor de derde keer met Bol te hebben gebeld en het verhaal te hebben uitgelegd, is mijn case opgepakt door de bemiddelingsafdeling. Zij gaan kijken wat ze voor mij kunnen betekenen om tot een goede oplossing te komen.

Groet Nico

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi Nico, @Nico010 ,

Bedankt voor je update! Hopelijk wordt het naar wens opgelost.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick