op 22-07-2019 10:48 PM
Beste,
Al enkele maanden genieten we met volle teugen van onze nieuwe Samsung QLED Q7 smarttv maar hadden nog een oude digirecorder van Telenet. Onze Samsung afstandsbediening werkte perfect (ook met een gesloten TV-kast) met onze oude digirecorder van Telenet. We konden alle functies, APP's en knoppen bedienen zonder problemen. Sinds gisteren zijn we om een nieuwe digirecorder geweest bij Telenet = de nieuwe Telenet TV box maar nu kan onze Samsung afstandsbediening niet meer werken op die nieuwe Telenet TV box. Heel jammer want dit was wel gemakkelijk dat je met 1 afstandsbediening alles kan bedienen. Wij hebben de Telenet klantendienst opgebeld om dit te vragen en inderdaad de Samsung afstandsbediending heeft blijkbaar geen Bluetooth ondersteuning maar alleen infrarood. De oude Telenet digirecorder werkte op infrarood maar de nieuwe Telenet TV box alleen op Bluetooth en daarom kunnen we de Samsung afstandsbediening niet meer gebruiken op de nieuwe Telenet TV box. Nu kunnen we wel Netflix en Youtube rechtstreeks openen vanuit de Telenet TV box afstandsbediening maar Spotify kunnen we alleen nog maar openen vanuit de Samsung afstandsbediening (omdat je de Spotify APP niet kan downloaden op de Telenet TV box), dus we hebben ze wel nog allebei nodig de afstandsbedieningen.
Onze vraag nu is ... heeft Samsung een afstandsbediening die wel werkt op Bluetooth zodat we hem kunnen gebruiken om zowel de Samsung QLED7 TV als de Telenet TV box te bedienen?
Graag jullie reactie.
Met vriendelijke groeten
op 22-07-2019 11:03 PM
Goedenavond @Jonathan8540 , Jonathan,
Heb je misschien wat meer info over de tv? Wat is de volledige Model Code?
Zie de sticker op de achterzijde van de tv en moet eindigen op XXN.
Gaat het hier om de Smart Remote?
Graag hoor ik van je..
op 22-07-2019 11:24 PM
Beste,
Modelcode = QE65Q7FNA
Serienummer = OBE93SDK900008Y
Ja het gaat over de Smart Remote.
Mvg
op 23-07-2019 12:07 AM
Beste,
ik herken dit probleem ook aangezien ik in het bezit ben van een Q900R. Het is mogelijk de afstandsbediening te gebruiken van Samsung op de Telenet box. In de instelling astandsbediening geef je postcode en daarna kan je de providers kiezen. Gebruik de bovenbalk en plaats UPC mediacenter of UPC. Arris is ook mogelijk, maar voorkeur voor UPC.
Nu kan je alles bedienen maar enkel als Telenet box in het zicht staat. Dat lukt voor mij niet en kan je enkel ir extender gebruiken of Logitech ...
Gr
jan
op 23-07-2019 06:40 AM
Goedemorgen @Jonathan8540 , Jonathan, @JanV2 , Jan,
Jonathan, ik had eigenlijk om de volledige Model Code gevraagd.
Wat je doorgeeft, is het model/type 😉. Is het volledig QE65Q7FNALXXN?
Eerst even een bedankje richting @JanV2 voor zijn bijdrage 👍!
Het gaat echter niet om de keuze van de provider, maar het signaal wat de Telenet TV box nodig heeft.
Dit zou volgens de Telenet klantendienst Bluetooth moeten zijn.
Dit kan dus niet gebeuren met de Smart Remote, want die heeft dit niet aan boord.
De vraag van @Jonathan8540 of Samsung een AB met Bluetooth heeft, moet ik helaas negatief beantwoorden.
Je blijft dus afhankelijk van de AB van de Telenet TV box of eventueel een universele aanschaffen.
Bijvoorbeeld de Logitech Harmony Companion:
https://www.coolblue.nl/product/650525/logitech-harmony-companion.html
Graag hoor ik van je, jullie..
op 23-07-2019 02:59 PM
Hallo Dick,
Bedankt voor je reactie!
Heb je toevallig ervaring met de Marmitek IR extender ? Ik vind de Samsung afstandsbediening prettiger werken dan mijn Logitech elite op dit moment.
Gr
jan
op 24-07-2019 09:18 AM
Hey @JanV2 , Jan,
Geen dank natuurlijk en bedankt voor je antwoord!
Eigenlijk niet, want ik gebruik 'm niet. Hier kun je je wel oriënteren:
https://www.coolblue.nl/extenders/ir-extenders