op 07-01-2021 08:05 PM
Ik wil graag een Samsung tv kopen ( QLED 65Q80T ) via een reseller ( bol.com ) echter heeft deze maar 2 jaar garantie.
Het is dus niet mogelijk om een garantieverlenging aan te vragen van (+3 Jaar ) in totaal 5 jaar.
Waar kan ik dit wel doen ? Graag verneem ik jullie reactie
mvg,
ibrahim
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-01-2021 04:38 PM
Hoi @Superman1982 ,
Net uitgelegd. Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN.
Bij buitenlandse modellen kunnen de letters staan die ik eerder heb gepost.
Voorbeeld: UE49KU6400UXZG is een Duits model..
op 07-01-2021 08:12 PM
Goedenavond @Superman1982, Ibrahim,
Als ik de combinatie bol.com en reseller/partner lees, dan word ik nogal achterdochtig.
Over welke reseller gaat het?
op 07-01-2021 08:29 PM
het gaat dus om een bedrijf dat heet
ik heb ze gemailed kreeg daar als anwoordt het volgende.
Art & Craft
Garantietermijn is 2 jaar, maar je kan en garantieverlenging toevoegen van 3 jaar. Jammer genoeg kan je dit enkel toevoegen als je via onze website besteld, aangezien BOL deze optie niet heeft.
Met vriendelijke groeten,
Sincerely,
Als ik het via de website van hun wilt bestellen betaal je 600euro meer vandaar dat ik overweeg om via bol te bestellen?
op 07-01-2021 08:38 PM
Hoi @Superman1982 , Ibrahim,
Duidelijk! Extra garantie bijkopen gaat altijd via de leverancier. Niet via Samsung. Je moet bij bol.com wel oppassen.
Bol.com heeft een partner die bekend is onder meerdere namen: TV-Plaza, TV-Online, EL-Living en EL-Vidas .
Deze partner wil nog wel eens 'grijze import' tv's verkopen. Zie: Grijze import Probleem tv's
Let altijd goed op de Model Code. Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Deze Code moet eindigen op XXN (Benelux model). Soms staat er op de site Europees model. Niet aan beginnen..
op 07-01-2021 10:24 PM
Hoi Dick,
Als je de tv nog niet hebt gekocht dat is het lastig om de achterkant van de tv te kijken.
Wil dus eigenlijk vanaf de volgende link de TV bestellen.
https://www.bol.com/nl/p/samsung-qe65q80t-4k-qled-tv/9300000014933920/
Wat zegt jou gevoel deze bestellen of niet?
Alvast bedankt.
op 08-01-2021 10:18 AM
Goedemorgen @Superman1982 ,
De tv wordt geleverd door Art & Craft. Deze leverancier staat bij mij niet op de lijst met vervelende partners.
Er staat bij dat het een Benelux model is. De Model Code moet dus eindigen op XXN. Het lijkt me safe om te bestellen.
Als het goed is, staat de Model Code ook op de doos. Als deze niet klopt, kun je de bestelling weigeren aan de deur.
Check wel of de Model Code op de tv overeenkomt met de Model Code op de factuur.
Bewaar in ieder geval de doos. Alvast veel kijkplezier toegewenst met de nieuwe tv!
Fijn weekend!
op 08-01-2021 03:45 PM
op 11-01-2021 11:24 AM
Hi @Superman1982,
Ik sluit me aan bij @jefrem. Dit geldt alleen voor Nederland, niet in Belgie.
Mocht je interesse hebben in een nieuwe Samsung TV tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privebericht sturen, dan weet je zeker dat het goed zit en tegen een mooie prijs 😉
op 11-01-2021 03:17 PM
Goedemiddag allen,
Ik heb afgelopen vrijdag een bestelling geplaatst via kijoo.
Voor de Samsung QE65Q80T tevens met garantie in totaal 5 jaar 94.95
TV was 1470,- Europees model zal dit tevens ook controleren bij aankomst aanstaande zaterdag. 😉
op 11-01-2021 03:46 PM
Hoi @Superman1982 ,
Als het gaat om een Europees model, dan moet je even goed de Model Code checken.
Alleen de Benelux hebben de letters XXN op het eind. XXC, XXH, XZG, XZF of XZT is grijze import..