Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung QLED 2018 QE65Q8F tikt

(Onderwerp aangemaakt op: 12-11-2018 11:36 AM)
3641 Weergaven
apkebab
Student
Opties

Hi, 

Ik heb sinds augustus dit jaar de gloednieuwe QLED 2018 QE65Q8F. Een super mooie tv en ben er dan ook zeker heel blij mee. Er is alleen iets wat mij vreselijk irriteert. Als ik de tv aanzet hoor je het eerste half uur/45 minuten onregelmatig een tik komen vanuit de tv. Ik heb de tv direct in het stopcontact en heb ook ter controle alle hdmi bekabeling uit de connectbox gehaald, maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen. Heeft iemand vergelijkbare problemen met deze tv, of heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Ondanks dat het na een half uur weg is vind ik het toch wel vervelend dat dit probleem er is, aangezien ik lang voor deze dure tv heb gespaard. 

0 Likes
23 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @apkebab, goed dat je hiermee naar de Samsung Community bent gekomen, hoe vervelend ik het ook vind dat je getikt wordt van het getik. Ik zal niet doen alsof ik dit nog niet eerder heb gehoord, sinds een korte tijd zie ik hier meer berichten over langskomen waardoor ik ook druk bezig ben info over modellen te verzamelen die met ditzelfde euvel zitten. Bij de 1 lijkt het echter meer om het uitzetten/krimpen van het materiaal te gaan terwijl het bij de ander meer van binnenuit lijkt te komen. Kan jij pinpointen waar jouw getik vandaan komt uit de TV?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
apkebab
Student
Opties

Hi Joeri, Bedankt voor je reactie. Het getik is het beste horen van achter de televisie. Maar naast dat het niet consequent op een ritme is, komt het ook vanuit meerdere plekken. Soms vanaf de linker kant en soms vanaf de rechterkant. Het is daarom wel moeilijk te bepalen waar het exact vandaan komt. Zou er een huis tuin en keuken oplossing voor dit probleem kunnen zijn die ik nog zou kunnen proberen dit tegen te gaan, of zou je aanraden de monteur hiervoor langs te laten komen (ik zit nog lang en breed in de garantieperiode). 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat het zo onverspelbaar is maakt het wel een lastig probleem om te tackelen, kan je toevallig inschatten of het getik van krimpen/uitzetten van de behuizing komt of dat het meer een electro statisch geluid is? En heb je de TV aan de muur hangen of staat hij op zijn voet? Dit laatste ben ik benieuwd naar in verband met ventilatie, mocht het toch door een warmteverschil komen.

0 Likes
apkebab
Student
Opties

Dat klopt, het enige wat te voorspellen valt is dat hij gaat tikken als ik hem aanzet. Aangezien de tik over de gehele achterkant van de tv verplaatst lijkt het krimpen van de behuizing mij het meest logische aangezien het niet vanuit een punt lijkt te komen. Mijn tv staat op de voet op mijn tv meubel die momenteel (vanwege het aan en afsluiten van kabels om de oorzaak te vinden) een centimeter of 50 van de muur met de stekker direct in het stopcontact en geen hdmi apparaten aangesloten (Ik gebruik op het moment alleen de apps zoals netflix etc).

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dan kan gebrek aan ventilatie ook het probleem niet zijn.. Nu is er onlangs al eens een monteur bij een klant langsgestuurd die zijn TV ook hoorde tikken en daar kon men toen niks aan doen. We hebben geen alternatieve materialen voor de behuizing of iets dergelijks en het getik werd als "binnen specificaties" beoordeeld. Ik waag met alle plezier voor jou ook een poging, maar om eerlijk te zijn heb ik er een hard hoofd in dat het dit keer anders zal zijn. Wat zegt jouw gevoel?

0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties

@apkebab  schreef:

Hi Joeri, Bedankt voor je reactie. Het getik is het beste horen van achter de televisie. Maar naast dat het niet consequent op een ritme is, komt het ook vanuit meerdere plekken. Soms vanaf de linker kant en soms vanaf de rechterkant. Het is daarom wel moeilijk te bepalen waar het exact vandaan komt. 

@apkebab Dit is precies zoals ik het ook ervaar bij meerdere type Samsung TVs. 

@JoeriS  schreef:

Dan kan gebrek aan ventilatie ook het probleem niet zijn.. Nu is er onlangs al eens een monteur bij een klant langsgestuurd die zijn TV ook hoorde tikken en daar kon men toen niks aan doen. We hebben geen alternatieve materialen voor de behuizing of iets dergelijks en het getik werd als "binnen specificaties" beoordeeld. 

@JoeriS Het kan absoluut niet zo zijn dat met oa de NU8000/NU7100 en de Q8 2018 je eerst minimaal een uur naar krimp en uitzet tikken moet luisteren. Of er moet duidelijk bij de aankoop vermeld worden dat de TV ALTIJD minimaal een uur moet warmdraaien als je geen tikken wilt horen tijds het kijken naar je favoriete programma.  *

Misschien moet Samsung, als blijkt dat vele modellen dit hebben en het niet op te lossen is, dit gewoon toegeven en compenseren of laten omruilen voor een andere serie. 

* NU (en Q) gratis bij jouw Samsung TV, een tikkie vreemd, een gratis Bluetooth hoofdtelefoon voor het eerste uur luisterplezier. 

apkebab
Student
Opties

Ik weet niet zo goed wat mijn gevoel zegt, aangezien mijne al een keer is omgeruild voor dezelfde klacht en nadat er een monteur naar heeft gekeken (Weliswaar niet van samsung maar van een derde partij). Die dacht dat het toen aan de voeding lag en had vervangende onderdelen aangevraagd die vervolgens niet beschikbaar waren waardoor de tv toen werd omgeruild. Het enige wat ik wel weet is dat ik hier echt niet vrolijk van wordt en dat ik wederom de monteur ga laten komen en mij ga beroepen op de garantie, net zolang totdat het geregeld is. Het doel van mijn bericht hier was eigenlijk om te peilen of ik de enige ben met dit probleem (ik bedoel twee tv's met hetzelfde probleem zou dan vaker voor moeten komen, of het moet ergens bij mij vandaan komen maar dat heb ik wel uitgesloten aangezien ik alleen de stroomkabel direct in het stopcontact heb zitten zonder stekkerdoos ertussen) en/of er een eenvoudigere oplossing is om dit probleem op te lossen waar ik geen weet van heb. 

0 Likes
BertJonkman
First Poster
Opties
Ik heb dezelfde tv met dezelfde klacht. Is begonnen na een maand of 2. Superirritant. Ga de leverancier een bericht over sturen.
0 Likes
wbtje
First Poster
Opties

Hoi mijn 75 inch q7f 2018 tikt ook opeens na een paar maanden, na wat onderzoek op het internet ben ik er van overtuigd dat het de het de tv is die tikt met uitzetten en ook als ik de tv uitzet met inkrimpen. Ik vind het belachelijk. ik heb in de afgelopen jaren meerdere tv's aangeschaft en nog nooit zoiets als dit meegemaakt.... woensdag komen ze kijken ik ben benieuwd........

0 Likes