Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung QE65Q95TALXXN (2020) icm Sony HT-ZF 9 soundbar gaat niet helemaal goed (geluid valt soms weg)

(Onderwerp aangemaakt op: 10-11-2020 09:58 PM)
1199 Weergaven
markhuijs
Journeyman
Opties

Sinds kort heb ik de 65 inch Q95T tv van Samsung gekocht. Met de OneConnect Box.

Vanaf het begin ervaar ik problemen met de HDMI aansluiting naar mijn soundbar.

Zo gaf de 1e HDMI 2.1 problemen (ruis) maar dit lag aan de kabel zelf. 

Nu een 2e dure HDMI kabel gekocht. Ook weer HDMI 2.1. 

Echter... wanneer ik nu het geluid via de E-ARC aansluiting (HDMI poort 3 vd TV) door stuur naar de E-ARC HDMI poort van mijn Sony HT-ZF9 soundbar dan valt het geluid soms spontaan weg. Dit is geheel willekeurig. Vaak als de TV en Soundbar net zijn ingeschakeld.  Erg vervelend!

Ik heb het idee dat dit probleem bij de TV ligt.  Ik lees ook dat er veel problemen zijn met aangesloten soundbars.

Wat kan ik doen? Ik mag toch wel verwachten dat zo'n dure tv op zijn minst het geluid goed doorstuurt!  

Iemand een tip?

Groet Mark

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @markhuijs ,

Om van Q-Symphony gebruik te maken, moeten beide devices het ondersteunen en dat doen ze ook.
Voor de tv klik op Spec->Bekijk meer. Daarna naar Audio:
https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-tv/q95t-65-inch-qled-4k-smart-tv-qe65q95tclxxn/
Voor de soundbar:
https://www.samsung.com/nl/audio-devices/soundbar/q800a-black-hw-q800a-xn/#benefits

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

27 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @markhuijs,

Welkom op de Community.

Op welke firmwareversie draait de TV momenteel? En heb je de soundbar ook al eens geüpdatet?

rsz-846676
0 Likes
markhuijs
Journeyman
Opties

Hi Bruce, 

De tv draait sinds gisteren op de nieuwste 1403 firmware. De soundbar is ook voorzien van de meest actuele firmware.

Zie ook de filmkes van het probleem:

https://drive.google.com/drive/folders/11Ds-lfVzlxIczXhr7k01ab_ltPeU6TI1?usp=sharing

Ik denk echter dat het probleem zich toch bij de soundbar bevindt. op een andere tv heb ik ook eenzelfde probleem (grijze ruis in beeld). 3 verschillende hdmi kabels (waaronder ook een 2.1 versie) bieden geen oplossing.

Wat denk jij?

Groet Mark

0 Likes
Lonny1967
Explorer
Opties
hoi probeer bij geluid expertinstellingen HDMI-eARC-modus op uit te zetten
markhuijs
Journeyman
Opties

Hoi hoi,

De soundbar is in de tussentijd gerepareerd geworden. Bovengenoemde probleem is hier deels mee opgelost alleen heb ik af en toe nog steeds geen geluid op de soundbar. Ik moet dan van kanaal/tv zender wisselen of naar bijv youtube of netflix gaan en dan komt het geluid terug. Ook even van audio geluidsuitvoer wisselen helpt ook vaak.

Maar dit moet toch niet nodig zijn? Het lijkt wel dat de tv de soundbar niet altijd detecteert??

Iemand hier ervaring mee?

EN HDMI E-ARC uitschakelen lijkt mij niet de oplossing want dan heb ik geen Dolby Atmos ontvangst meer op de soundbar??

0 Likes
Lonny1967
Explorer
Opties
Hoi Mark,
er is inmiddels ook al een 1460.9 update voor de tv. deze heb ik via usb erop gezet.
Na update van de tv heb ik alles even van t stroom afgehaald. nu lijkt het probleem verholpen en kan ik de e-arc aan laten.
Weet niet of dit de oplossing is maar bij mij werkt het nu al een week goed.

Groetjes Michel
0 Likes
markhuijs
Journeyman
Opties
Hoi Michel, thanks! ik ga het ook proberen 👍
0 Likes
markhuijs
Journeyman
Opties

Helaas nog steeds problemen met E-ARC. Wanneer ik E-ARC op uit zet dan is eerder genoemde deels opgelost maar heb ik wel weer een ander vreemd voorval dat bij volume harder of zachter zetten het geluid effe wegvalt.  Soms heb ik een echo/stotterend geluid. 

Ik wordt er een beetje moedeloos van. Vandaag waren een deel van de zenders (Ziggo) in eens niet meer te benaderen en had ik geen geluid op zowel de tv als soundbar. Nadat ik de tv uitgeschakeld  had, was het geluid na inschakeling weer terug.

Heb je zo'n dure tv gekocht , werkt het allemaal nog niet goed.  Erg jammer.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @markhuijs,

Je kunt nog proberen om een Remote Management afspraak in te plannen: https://bit.ly/2OhhbuU

Geef dan aan da je issues ondervindt met eARC. Kijk je TV via een Ci+ module? Geef dit dan ook aan in het gesprek, dan kunnen ze daar ook gelijk naar kijken 👍

rsz-846676
0 Likes
markhuijs
Journeyman
Opties
Hoi Bruce, dat kan ik idd doen. Alleen het probleem doet zich niet altijd voor (wel zo'n beetje dagelijks maar dan wel op onwillekeurige momenten) dus dat is wel wat lastiger controleren. Wat zouden ze kunnen betekenen bij zo'n remote check? Ik heb eigenlijk al alles geprobeerd😬.
0 Likes