op 14-11-2020 08:48 AM
Goedemorgen,
Ik heb sinds de firmware update van 1403, dat iedere ochtend mijn geluid uitvalt als ik de tv Q95T aanzet.
Ik moet dan HDMI 3 uit tv halen en er weer in doen en dan doet hij het weer een dag.
De volgende ochtend heb ik weer het probleem, dit is zowel met eARC aangezet als uitgezet
op 29-01-2021 04:10 PM
Net met Sonos gesproken. Het issue met geluid van de combinatie met Samsung tv's met een Oneconnect box en sonos staat nog steeds open. Men wacht nog steeds op een oplossing vanuit Samsung. Triest dit. En Samsung blijft doen alsof ze het niet kennen.
Sonos raadde aan om beide apparaten volledig van stroom te halen. Dan alleen de Sonos aansluiten.
en alles aan. Dan weer alles van stroom en aanzetten. En dan de Tvbox pas aansluiten.
Ga het straks proberen...
op 01-02-2021 02:29 PM
Hi @MarcoM71,
Is het nog gelukt?
De oorzaak van het probleem dat het geluid af en toe verloren gaat tussen onze tv en Sonos SB, oorzaak komt omdat de Sonos SB abnormale geluidsgolven aan onze tv afgeeft. Samsung is bezig om dit probleem in overleg met Sonos dit op te lossen. Meerdere merken ervaren deze issues momenteel met de Sonos soundbar. Met een andere soundbar zal het naar behoren werken.
Wat we kunnen doen, is met behulp van een Hulp op Afstand sessie, een aantal instellingen aanpassen, waarna het zal blijven werken.
Voor meer info: https://bit.ly/2OhhbuU
op 01-02-2021 06:39 PM
Hoi BrucH,
Ik heb het vanmiddag uitgevoerd en het werkt nog goed. Maar dat was laatst ook zo.
Ik ben nu wel het blokje Ziggo onderin kwijt, als je op de Home knop drukt van de tv afstandsbediening.
De vorige keer kwam hij met de melding dat hij een nieuw apparaat had en zo kwam het Ziggo icoontje. Nu staat er HDMI onbekend apparaat.
Als het weer terug komt maak ik graag gebruik van het aanbod.
Tav je opmerking over Sonos, ik weet niet meer wie ik geloven moet Sonos wijst naar Samsung one box tv's en jullie naar Sonos. Het zou fijner zijn als het opgelost wordt. Ik heb 4.000 uitgegeven aan dure apparatuur en dan verwacht je kwaliteit en oplossingen voor problemen, niet vinger wijzen
02-02-2021 07:24 AM - bewerkt 02-02-2021 07:28 AM
Hoi @BruceH
Vanmorgen zette ik de tv aan en het was weer mis.
Ik ben benieuwd welke settings jullie kunnen aanpassen zodat dit wel zou blijven werken.
Maar ik wil graag met een remote sessie kijken of jullie dit kunnen fixen zodat dit eens ophoud 😞 . Hoe regelen wij een tijd en datum?
Groet Marco
op 02-02-2021 11:15 AM
op 04-02-2021 05:24 PM
@corvankruchten @kred1966 @Racha5 @pabu
ik heb Sonos gebeld en die hebben een case aangemaakt. Er loopt een case tussen Samsung en Sonos. Issue is dat Sonos een soort screensaver signaal naar de tv stuurt over de HDMI, wat volgens sonos bij alle tv merken prima gaat, maar Samsung tv's raken van slag. Die techneut heeft een stukje firmware naar mijn sonos gestuurd die geactiveerd wordt naast de gewone firmware. Dit is nog in testfase maar als het werkt gaan ze die in de standaard firmware toevoegen voor sonos apparaten.
Tot nu toe werkt het bij mij sinds gisteren perfect en heb de tv expres meerdere keren per dag uit en aan gehad, wat normaliter een ramp was.
Wat nog wel blijft is dat je geen ander uitvoer kanaal kan kiezen dan de hdmi. als je naar de tv speaker wilt schakelen of je bluetooth headset... springt hij meteen terug naar HDMI van de sonos.
Dus neem contact met Sonos op.
BruceH had mij nog voorgesteld wat in te stellen op de tv. ik heb hem gevraagd welke instellingen dat zouden zijn. Want dan kan ik wellicht zelf ook even bekijken.
op 05-02-2021 09:29 AM
@MarcoM71, Hier kun je zelf niet bij, daarvoor dien je in het service menu te komen. Daarvoor kun je een afspraak maken zoals vermeld: https://bit.ly/2OhhbuU
op 05-02-2021 09:35 AM
Hi @BruceH
Maar kan je aub omschrijven wat het is dat jullie dan instellen? Voor ik een afspraak maak en zaken laat aanpassen wil ik wel weten wat dat is, zeker omdat ik er zelf niet bij kan.
Dus een vriendelijk verzoek voor wat meer tekst en uitleg en evt schermafdrukken van die instellingen.
Vriendelijke groet
Marco
05-02-2021 09:46 AM - bewerkt 05-02-2021 09:46 AM
@MarcoM71, Een tijdelijke oplossing kan zijn:
Analyze:
TS:
Fixed after EDID, unplugging both devices for 5 minutes and performing a
hard reset.
Works when eARC is set on both auto and off
Via Service Menu, Instant On = Turn off. <-
05-02-2021 09:57 AM - bewerkt 05-02-2021 09:57 AM
Dank je wel @BruceH !
Dan laat ik het voor nu even zo. Het werkt tot nu toe elke dag zonder problemen en de eArc functie werkt ook op auto sinds Sonos die extra stuk firmware geinstalleerd heeft.
Dat het blijft terugschakelen naar hdmi zou ik dus kunnen oplossen door optisch te verbinden.
Mocht ik toch gebruik willen maken van jullie remote controle sessie, neem ik wel contact op.