Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Q90R qled tv aansluiten op one connect en Ziggo box. Afstandsbediening werkt niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 26-08-2020 01:13 PM)
6706 Weergaven
Rosanne70
Journeyman
Opties

Hallo allemaal,

Deze vraag is vast vaker gesteld maar ik kon met terug zoeken niet het juiste antwoord vinden wat ons verder helpt.

We hebben een nieuwe Samsung TV en daarbij de one connect box. We hebben een Ziggo kastje en we hebben geprobeerd om eerst alles aan te sluiten op de one connect box. Dit werkte niet (hadden alleen Ned 1, 2 en 3).

Dus na zoeken op internet de tip om de coaxkabel op de ziggobox te laten zitten en dan via hdmi tussen de twee boxen aan te sluiten.

Alleen nu kunnen we tv kijken via de ziggo app en werkt hierbij de one remote afstandsbediening niet meer (alleen geluid).

ook doen de apps het niet. We hebben Netflix en via de tv zelf (knop op afstandsbediening) start de app niet op. Dat moet dan ook via de Ziggo omgeving. Alle andere apps doen het ook niet terwijl we draadloos Wifi hebben en de verbinding daarvan het wel doet.

Ook aan en uit zetten moeten we met twee afstandsbedieningen doen. Eentje voor de tv en eentje voor de Ziggo box. Waarbij nu ineens het geluid het niet meer doet.

Eigenlijk moeten we nu meer doen dan dat we hadden met de oude pc... 😞

We hebben de tv al meerdere malen aan en uit gezet en de Wifi gereset maar dit heeft niet geholpen.

Wie kan ons helpen? Dank je wel alvast.

0 Likes
Spring naar oplossing
15 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Rosanne70 , Rosanne,

Bummer! Het is voor mij nog niet duidelijk of je een Mediabox XL of een Mediabox Next hebt.

Andere truc. Zou je bij provider UPC willen selecteren?

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Rosanne70
Journeyman
Opties

Hi Dick,

ik heb het op UPC gezet. We hebben de mediablog XL.

het werkt nog niet. Heb de vorige stappen opnieuw uitgevoerd. Maar dat heeft nog niets veranderd.

groet, Rosanne

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goeiemorgen @Rosanne70 , Rosanna,

Schiet lekker op zo 😉. Oké, alles helemaal overnieuw. Huiswerk. Eerst de tv en de Mediabox een half uur spanningsloos zetten.

Daarna weer naar Bron. Omhoog naar Instellen universele afstandsbediening. Naast Nieuw apparaat alle bronnen verwijderen.

Dit doe je door erop te klikken en dan Verwijderen kiezen. Dan weer Nieuw apparaat->Settopbox->Rechtstreeks op tv.

Bij provider weer UPC kiezen en vervolgens de HDMI poort. Daarna wordt het anders. Er wordt gevraagd om Kan. omh. en Kan. oml.

Probeer een aantal keer Kan. oml. en beantwoord steeds met Nee totdat Modelnummer zoeken verschijnt.

Ga naar het invoervak en type daar met hoofdletters HORIZON 7400 of 7401. Bevestig Horizon.

Er komt weer Kan. omh. en oml. Deze keer met Ja beantwoorden. Testen. Indien niet gelukt testen met Samsung en dan SMT-G7400 of SMT-G7401 invullen.

Wel eerst alle oude bronnen verwijderen. Je kunt ook nog proberen om ipv UPC gewoon Ziggo te kiezen en dan weer zoals boven beschreven..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Rosanne70
Journeyman
Opties

Hi Dick,

ik waardeer je hulp enorm!
ik ga er morgenochtend mee aan de slag. 
ik houd je op de hoogte!

groet, Rosanne

BruceH
Community Manager
Opties

Is het nog gelukt, Rosanne? 👍

rsz-846676
Rosanne70
Journeyman
Opties

Hi Dick,

ik heb er helaas geen tijd voor gehad. Ik werk deze week volle bak dus dat gaat ‘m niet worden.

ik laat nog wel weten of het later deze week gelukt is.

Bedankt voor alle hulp tot zover.

groet, Rosanne