op 13-05-2022 11:11 PM
Hallo
ik heb me net een nieuwe TV aangeschaft QE55QN95AATXXN
Ik zou nu graag de Samsung One Remote willen gebruiken om de Telenet Digicorder aan te sturen. Hoe doe ik dat? Als ik de Samsung One Remote wil instellen via de televisie, via Instellen Universele Afstandsbediening vind ik wel Ziggo terug als service provider, maar Telenet niet.
Hoe kan ik dit oplossen? Uit de reacties op het forum begrijp ik dat sommigen er wel in geslaagd zijn. Welke provider hebben ze gekozen? Welk type box?
Het zou leuk zijn als ik de One remote hiervoor zou kunnen gebruiken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-04-2023 11:01 PM
Hey @Dick
We hebben een Samsung QE65QN90B en het lukt ons ook niet om de one remote goed te koppelen.
Hoe verbinden we met een Arris DCX960 Telenet box.
Vriendelijke groeten
Tim
op 14-04-2023 09:07 AM
Goedemorgen Tim, @TimDB ,
Het zou als volgt moeten lukken. Naar Menu→Verbonden apparaten→Instellen universele afstandsbediening
Kies Start→Settopbox→Rechtstreeks op tv→Serviceprovider Telenet
Selecteer daarna de HDMI poort waar de Arris op aangesloten is.
Daarna krijg je de keuze om het switchen van de kanalen te testen.
Als dit niet werkt, dan verschillende keren op 'Nee' drukken.
Na een aantal keer krijg je dan 'Modelnummer zoeken'. Zoek daar naar Arris. Vervolgens naar links.
Type daar DCX960 en dan op 'Gereed'. Dan helemaal naar beneden naar 'Meer modelnummers weergeven'. Kies daar DCX960.
op 15-04-2023 09:30 AM
op 26-02-2025 08:22 AM
Hi @Dick ,
Wij hebben hetzelfde probleem. Bij de aankoop van de Samsung televisie (OLED 4K 65S95D, 2024) ging de setup volledig automatisch, telenet werd meteen gedetecteerd en geconnecteerd. We konden meteen met de samsung remote de telenet box bedienen. Door werken in huis hebben we de setup moeten loskoppelen en wanneer we terug alles connecteren met Samsung tv werkt de afstandsbediening niet meer voor de telenet box. Ook wordt telenet niet meer automatisch gedetecteerd op HDMI 1. We hebben ook al andere poorten geprobeerd & ook de stappen die jij in deze post hebt uitgelegd, om het modelnummer in te geven, maar het lukt dus niet om dit met elkaar te connecteren.
Heb je toevallig nog andere oplossingen of zaken die we kunnen testen?
op 26-02-2025 08:41 AM
Goedemorgen @tattb ,
Je kunt er ook even remote naar laten kijken:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Eerst SMART TV’s selecteren en daarna pas naar beneden scrollen.
Houd je ns op de hoogte?
Fijne dag!
op 28-02-2025 08:27 AM