Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

samsung LE32S81B HDMI probleem

(Onderwerp aangemaakt op: 25-10-2018 09:03 PM)
3079 Weergaven
chewienl
Apprentice
Opties

hallo

zoals je aan het model ziet heb ik een oudje maar die deed het altijd nog perfect.

nu na een week vakantie teruggekomen was in die week de stroom erdoor geknalt.

als ik de tv aanzet op hdmi voor digitale tv zie ik wel het menu duidelijk in beeld van de kpn maar blijft de uitzending zwart.

op de 2e hdmi aansluiting is mijn ps4 aangesloten en zodra ik die aan zet knippert het hdmi kanaal van zwart naar grijzig, waarbij je tijdens die seconde grijs beeld de ps4 wel kunt horen, dus ook op deze aansluiting geen beeld meer.

ik heb de tv een paar uur compleet van het stroom afgehaald en opnieuw geprobeerd, zonder succes.

ik heb op beide ingangen 4 verschillende hdmi kabels geprobeerd waaronder 1 geheel nieuwe uit de winkel, dat mocht ook allemaal niet baten.

heeft er iemand enig idee wat dit kan zijn, aangezien beide apparaten het voor de helft doen op de tv, of hoe dit op te lossen.

bij voorbaat dank alvast

groetjes 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
chewienl
Apprentice
Opties
ik heb nogmaals die code ingevoerd op de afstandbediening om in dat geheime menu te komen, en heb in dat menu net zolang dingen op on/off gezet tot er wat gebeurde.

in het onderdeel BUS stop, zat watch dog, normal mode etc en bij 1 van die dingen ging opeens mijn tv op zwart, en na een seconde of 10 verversingstijd doen spontaan beide hdmi ingangen het weer.

ontzettend bedankt voor het meedenken iig, ben al blij dat die bejaarde het weer is gaan doen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @chewienl,

Net uitgebreid de manuel gelezen.

Inderdaad een oud beestje met zelfs nog Scart.

Niets gevonden over het evt. resetten van de tv.

Waarschijnlijk toch iets gesloopt door de stroomstoring.

Er werd in de manual wel geadviseerd om de stekker eruit te halen tijdens vakanties.

Met deze info kan ik alleen maar concluderen dat de tv is overleden vanwege de stroomstoring, maar dat is gissen vanwege de gebrekkige manual..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
chewienl
Apprentice
Opties

ik heb een factory reset gevonden via afstandbediening en die gedaan en het probleem is gebleven.

maar het blijft vreemd dat ik de menus van de kpn decoder perfect in beeld heb en door het menu kan bladeren maar dat het geen beeld uitzend.

ik kan eventueel foto's/korte video posten om te tonen hoe het eruit ziet.

de tv krijgt door de hdmi wel het menu door van de decoder maar lijkt geen signalen van uitzending te ontvangen.

bestaat er geen knop of instelling om de hdmi ingangen te resetten of iets dergelijks?

0 Likes
chewienl
Apprentice
Opties

IMG_0290.JPGIMG_0291.JPG3 voorbeeld fotosIMG_0292.JPG

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @chewienl,

Bedankt voor je duidelijke antwoord!

Jammer dat een reset ook niet heeft geholpen.

Heb je misschien de volledige Model Code van de tv?

Staat achterop de sticker van de tv. Wat is de huidige softwareversie?

ik ben benieuwd naar de foto’s zodat ik je misschien verder kan helpen..

Groet, Dick
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @chewienl,

Bedankt voor de foto’s! Staan wel een beetje verkeerd gedraaid, maar geen probleem.

Je hebt er tot nu toe van alles aan gedaan om het probleem op te lossen.

Ik ga hier morgen mn hoofd over buigen. Mn denkhoofd 🧠 is nu ff leeg. Oké?

Groet, Dick
0 Likes
chewienl
Apprentice
Opties

modelcode is : LE32S81BX/XEC

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @chewienl

Thanks!!

Groet, Dick
0 Likes
Oplossing
chewienl
Apprentice
Opties
ik heb nogmaals die code ingevoerd op de afstandbediening om in dat geheime menu te komen, en heb in dat menu net zolang dingen op on/off gezet tot er wat gebeurde.

in het onderdeel BUS stop, zat watch dog, normal mode etc en bij 1 van die dingen ging opeens mijn tv op zwart, en na een seconde of 10 verversingstijd doen spontaan beide hdmi ingangen het weer.

ontzettend bedankt voor het meedenken iig, ben al blij dat die bejaarde het weer is gaan doen.
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @chewienl,

Poe , heftig. Kijk uit in dat menu, want dat is eigenlijk bedoeld voor monteurs.

Als je hier iets verkeerd doet, dan kan het je je  toestel ‘bricken’  oftewel slopen.

In ieder geval fijn dat het weer werkt en bedankt voor de terugkoppeling.

De bejaarde kan dus nog ff mee 👴😉!

Kun je je vraag misschien nog even als Oplossing markeren? Thanks!

Groet, Dick