op 11-02-2023 10:02 AM
Beste Samsung support
Ik heb sinds 26 januari 2023 een nieuwe samsung 4k qled tv, modelcode: QE65Q80BATXXN.
Acties die ik onderneem :
-----------------------------------
Beeldinstellingen resetten
HDMI kabel (is wel compatibel) even en uit halen + heb reeds met verschillende HDMI kabels getest
TV uit/aanzetten
Stroom even uithalen
Na aantal bovenvermelde pogingen, helpt het even maar na een tijdje gebeurt het weer.
Waarom blijft dit probleem voorkomen?
Ps: Eveneens werkt het geluid van mijn Bose: CineMate® series II digital home cinema speaker system niet. Connectie is optisch (connectie wordt wel herkend), maar je hoort enkel gekraak.
Mvg
Nadia
op 11-02-2023 03:05 PM
Goedemiddag @mahn , Nadia,
Je hebt het over een HDMI kabel. Waar is deze op aangesloten?
Om de Bose aan te sluiten heb je deze nodig. Gebruik je die ook?:
Optical Audio Input Upgrade Kit For Bose Cinema Digital Home Theater Speaker
op 12-02-2023 08:31 AM
Beste Dick
Alvast bedankt voor uw response, maar wat betreft het zwart beelscherm gaat het enkel over het issue met mijn nieuwe TV.
Bose heeft geen HDMI aansluiting. Het heeft enkel een optische aansluiting. Dien ik dan een upgrade kit te kopen ?
Mvg
Nadia
12-02-2023 09:42 AM - bewerkt 12-02-2023 10:44 AM
Hoi Nadia, @mahn ,
In principe zou het met de Cinemate Interface ook moeten lukken, maar waarschijnlijk kan de tv hier niet mee overweg.
Er staat trouwens nog een vraag open. Je hebt het namelijk over:
"HDMI kabel (is wel compatibel) even en uit halen + heb reeds met verschillende HDMI kabels getest".
Waar gebruik je die voor? Maar is het probleem met het zwarte scherm dan opgelost?
Zou je hier PCM willen selecteren? Bij Instellingen→Alle instellingen→Geluid→Expertinstellingen.
Hierbij de manual van de set:
https://assets.bose.com/content/dam/Bose_DAM/Web/consumer_electronics/global/products/speakers/cinem...
op 15-02-2023 08:57 AM
Goedemorgen Nadia, @mahn ,
Is je probleem inmiddels opgelost? Er staan nog steeds vragen open..
op 17-02-2023 07:15 AM - laatst bewerkt op 31-03-2023 07:27 AM door MartijnK
Dag Dick
Mijn excuses, dat je zolang hebt moeten op mijn feedback.
Neen, het probleem is niet opgelost. Mijn bose systeem heeft geen hdmi uitgang. Enkel een optische poort en een analoge aansluiting (nieuwe TV heeft geen analoge aansluiting)
Dus ik koppel het optische kabel, zowel met mijn nieuwe TV (Samsung 4K Smart QLED XXL TV QE65Q80BATXXN) als via het ik koppel het optische connectie met de interfacemodule.
ik selecteer via het menu > audio > optisch aansluiting. je ziet de volume balkjes bewegen , maar helaas komt er geen geluid uit.
Met vriendelijke groet
Nadia
op 17-02-2023 09:10 AM
Hey Nadia, @mahn ,
Geen probleem! Ik denk dat je dan toch die Upgrade Kit nodig hebt.
Eigenlijk doe je je tv tekort met deze set 😉. Deze tv ondersteunt zelfs Dolby Atmos. De Bose is volgens mij uit 2012.
Met een mooie soundbar zou je een veel mooier geluid hebben, maar ik weet niet of je daar budget voor hebt 😉.