op 21-01-2017 03:23 PM
Gisteren TV afgehaald (49KS7000). Eerste indruk is positief, voorlopig weinig veranderd aan de instellingen (digital clean view bijv. wel uitgezet), mooi helder (achtergrondverlichting 8/20 is al voldoende voor zelfs overdag aangenaam te kunnen kijken). Ik heb wel bemerkt dat wanneer ik vanaf de zijkant schuin (kijkhoek vanaf pakweg 25°) naar voetbal kijk, ik serieus vertical banding waarneem (verschillende donkere strepen). Als ik er recht voor zit, juist niet en is het goed! Dit toestel heeft een VA-panel. Wat raden jullie me aan? Houden of het "risico" nemen dat een ander paneel beter of juist slechter is?
Verder nog enkele vragen waarbij ik jullie hulp nodig heb:
1) Staat HDMI UHD Color bij jullie standaard aan op alle HDMI-kanalen?
2) Smart LED uit laten of op laag, normaal of hoog?
3) Hoe maken jullie een zelfde toestel schoon? Een bepaalde firma beweert bij hoog en bij laag dat je zo'n cleaning-kit moet hebben/aankopen, anders komen er problemen van. Graag jullie ervaringen hierin.
Hartelijk bedankt!
op 30-01-2017 02:21 PM
Hoi rsca_rsca,
Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst en welkom op de Samsung Community!
Goed te lezen dat je tevreden bent met jouw tv.
Ik neem aan dat jouw vragen vooral zijn bedoeld voor mensen die eenzelfde toestel als jij hebben om even te vergelijken en ervaringen uit te wisselen
HDMI UHD Color heeft alleen zin als je apparaten aansluit die UHD uitzenden, bijvoorbeeld een PlayStation 4.
Over het schoonmaken van je tv kun je hier meer informatie vinden.
In ieder geval veel kijkplezier!