op 01-05-2021 09:46 PM
Goedenavond allemaal,
ik ben moe en wil maar 1 ding: RakutenTV van mijn TV verwijderen... en ik kan nergens vinden waar en hoe 😞 Klantenservice helpt me niet (ook niet via social media kanalen) terwijl ik enkel en alleen deze tv-slopende app wil verwijderen. En als het niet kan wil ik op z'n minst weten hoe ik het zo in kan stellen dat deze app niet automatisch afspeelt als ik mijn TV opstart. Mijn hele TV loopt iedere keer vast en ik kan er al dagenlang niets mee. Ik heb deze app niet geinstalleerd, op een dag stond het er gewoon op... ik wil het gewoon weg hebben. Het kan toch niet zo moeilijk zijn?
Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Veel dank alvast.
op 01-05-2021 10:32 PM
Goedenavond @Carmenphoebe , Carmen,
Je zult altijd moe blijven als je geen gegevens van de tv vermeldt. Er zijn nogal wat 'mijn tv's" 🤷♂️.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Graag hoor ik van je..
op 05-05-2021 12:59 PM
Goedemiddag Dick, bedankt voor je antwoord. Hierbij:
Model Code: UE43M5670ASXXN
Ik krijg de huidige softwareversie niet te pakken omdat mijn TV nog steeds vastloopt door bovengenoemde app 😞
op 05-05-2021 01:07 PM
Hi @Carmenphoebe,
Heb je de TV al eens een tijd van de stroom afgehaald? Als je vervolgens in het menu kunt komen, probeer dan een reset: https://bit.ly/2Jy1aSW
Je kunt ook proberen om tijdelijk de router van de stroom af te halen, zodat de app geen verbinding kan maken met Rakuten.
Laat je weten of het is gelukt? 👍
op 30-07-2021 07:16 PM
Ik word ook helemaal gek van dat klote Rakuten.
Ik heb een QLED 4K 43 inch Q67T en als ik iets heb gedaan op tv, bijvoorbeeld een opname bekijken, en ik druk op het knopje terug op de ab dan gaat hij steeds op Rakuten. De tv doet dan niets meer hij blijft staan op Rakuten. Ik kan drukken op terug, of live tv en een op een andere zender drukken of op de cijfertjes 123 op de ab en dan naar 1 of 2 oid maar hij doet niets hij blijft staan op Rakuten. Ik heb nu Rakuten eraf geflikkerd en nog doet hij dat alleen is dan het beeld zwart dus ik ben er niets mee opgeschoten. Als ik naar een andere zender wil kijken of iets anders wil zien op tv, via de usb of foto's of wat dan ook dan moet ik eerst de tv uitzetten en even wachten en dan weer opnieuw aanzetten. Dan kan ik kijken, maar zodra ik weer op terug druk dan gaat alles weer opnieuw zoals ik schreef. Weet iemand een oplossing? De software is up to date.
op 30-07-2021 07:24 PM
Goedenavond @RobertusO ,
Taalgebruik mag iets minder. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Hoe kijk je tv? Decoder? CI+ module?
op 30-07-2021 07:37 PM
QE43Q67TALXXN
Software-update is niet aanklikbaar, het is grijs. Software versie 2014
Ci+ module.
30-07-2021 07:48 PM - bewerkt 30-07-2021 07:50 PM
Hoi @RobertusO ,
Thanks! De Model Code klopt niet. Waarschijnlijk QE43Q67TASXXN.
Als het verwijderen van Rakuten TV het probleem niet heeft opgelost, dan ligt het niet aan de app.
Ik denk eerder aan de zilveren Remote. Zou je die willen resetten? Verwijder de batterij(en) uit de Remote.
Houd de Power button op de lege Remote minimaal 20 seconden ingedrukt.
De batterij(en) terugplaatsen. Opnieuw pairen. Eventueel de tv resetten.
Ga naar Instellingen→Algemeen→Resetten. Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen. Desnoods de tv een poos spanningsloos zetten..
op 30-07-2021 08:04 PM
Bij voorkeur niet de tv resetten want die is ingesteld door de tv winkel.
De ab zal ik doen want ik denk zelf ook dat het daar aan ligt. Maar opnieuw pairen hoe doe ik dat?
op 30-07-2021 08:10 PM
Hoi @RobertusO ,
Resetten is dan niet handig. Spanningsloos zetten kan ook. Is ook een soort reset.
Met pairen bedoel ik eigenlijk koppelen. Richt Remote op de afstandsbedieningssensor van de tv. Druk vervolgens de Selecteer en de Speel/pauze knop minimaal 3 seconden tegelijkertijd in..