12-07-2023 07:27 AM - bewerkt 12-07-2023 07:28 AM
Goedemorgen,
Ik heb me speciaal geregistreerd omdat ik er gewoon niet meer uitkom, en het heel ergerlijk wordt.
Wij hebben sinds een paar weken een nieuwe TV de QN85BATXXN (55”). Hiervoor hadden wij een 55” inch gewone LED tv van Samsung en aangezien ik veel voetbal kijk viel het me op dat bij de vorige TV de bal soms niet vloeiend ging. Daarvoor dus speciaal een nieuwe TV gekocht. Het beeld is echt super mooi op de nieuwe TV maar ik zie bij gewoon TV kijken en bij voetbal gewoon haperingen in het beeld. Het maakt niet uit hoe we TV kijken (App of KPN ITV tuner - VIP5202) het begint gewoon echt irritant te worden. Ik heb van alles geprobeerd met settings maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb hem nu op de intelligente modus staan omdat dit het mooiste beeld geeft, ik heb verschillende settings geprobeerd aan te passen (Scherpte instellingen) maar het wordt niet beter.
Dit issue speelt ook niet constant, als we F1 kijken via Viaplay hebben we dit bijvoorbeeld niet, als we voetbal kijken via Viaplay wel.
De TV is verbonden via WiFi en de TV tuner bekabeld via een DVS. Ik heb alles van KPN al vervangen. (Modem V10A, DVS1200, ITV tuner)
Ongeveer een internetsnelheid via VDSL van 50-60MBPS
Kan iemand mij helpen/ondersteunen?
op 12-07-2023 01:51 PM
Nou stop maar zoeken naar een oplossing, ik heb hetzelfde probleem met een 65" Oled (S95C).
Standaard HD kijken lijkt vaak geen probleem maar als ik 4K films wil bekijken via een 4K UHD speler of via de ingebouwde streaming apps of de 4K SES Astra demo's met de ingebouwde satelliet ontvanger heb ik hetzelfde probleem. Voetbal is helaas niet mijn ding dus daar kan ik geen beeld-oordeel over geven.
Het is werkelijk een schokkend beeld, welke instellingen(net als U) ook probeer.
Een 4K Lord of the Rings kijken, of Avatar the Way of Water op Disney+ is letterlijk en figuurlijk schokkend.
Er is inmiddels 3x een monteur geweest, de laatste had een onderdeel bij zich en na vervanging geen oplossing helaas.
Een kwartier geleden heb ik de winkel een mail gestuurd dat ik de TV retour wil doen. Of zij moeten met een betere oplossing komen.
Veel geld betaald voor een slecht beeld. Nouja een langzaam demo filmpje op YouTube geeft dan weer wel een mooi plaatje. En de helderheid met HDR is ook netjes.
Ik had me 3/4 jaar georiënteerd op YouTube, dit zou de beste Samsung tv met de beste beeldkwaliteit zijn.
Wat zou Samsung die lui hebben betaald??
op 13-07-2023 08:46 AM
Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
op 06-08-2023 08:37 PM
Hoi Martijn,
ik heb afgelopen vrijdag contact gehad met de klantenservice en daarna de technische dienst. (Raar gesprek en heeft ook weinig nagekeken) ik zou nog terug gebeld worden door een monteur. Is tot nu toe nog niet gebeurd maar ik vindt het apart dat er van afstand zonder instellingen na te kijken al zo bepaald kan worden dat er een monteur langs moet komen. Ik kom er sinds vandaag ook achter dat mijn TV nog steeds draait op firmware 1010. Als ik wil updaten geeft hij aan dat er geen update is. Ik wil morgen nog even proberen deze naar de laatste versie te updaten, hopelijk lost dit wat op. Ik denk namelijk niet dat er fysiek wat met de TV is. Als ik 4K kijk dan werkt het echt prima, maar kijken de kids bijvoorbeeld Disney Channel via KPN of Bluey via de Disney+ App dan is het beeld in heel veel scene’s heel erg schokkerig.
op 09-08-2023 03:38 PM
Hi @D1990K,
Ik neem het even over van Martijn
Hopelijk is het inmiddels gelukt jouw tv te updaten. Mocht dat niet het geval zijn, kan er nogmaals iemand op afstand naar kijken of het vanuit daar wel lukt.
Als er door een van hen geconstateerd is dat er een monteur naar zal moeten kijken, zal dit ook waarschijnlijk nodig zijn. Als jouw tv niet ouder is dan 2 jaar, zal het binnen de garantie worden gedaan.
Groetjes,
Daphne