op 07-12-2021 04:34 PM
Hallo,
Onlangs een Samsung QN85A gekocht, nu doet het volgende probleem zich voor.
HDMI ARC werkt goed in combinatie met mijn receiver (Marantz SR7005), althans bijna.
Als ik mijn TV inschakel en mijn receiver, dan ziet de TV 'm niet, ik krijg een melding dat er geen signaal is e.d. en dat ik de HDMI kabel moet controleren, terwijl andere functies via HDMI/ ARC het wel goed doen.
Hopelijk heeft iemand een oplossing.
BVD
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 15-12-2021 01:35 PM
Hallo Dick,
Bedankt voor de oplossingen die geeft.
De communicatie met de SR7005 verliep al goed, intussen is het opgelost. Op de receiver stond een instelling verkeerd.
Alvast fijne feestdagen en nogmaals bedankt voor het meedenken.
Groet Frans
op 07-12-2021 04:47 PM
Goedemiddag @Frako1965 ,
Heb je wat meer informatie over de tv? Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Heb zelf ook een Marantz, alleen iets nieuwer. Deze is uit 2011 😉.
Welke andere functies via HDMI/ ARC doen het wel? Heb je met een andere HDMI kabel getest?
Staat Anynet+ aan op de tv? Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).
op 09-12-2021 09:20 AM
09-12-2021 01:36 PM - bewerkt 09-12-2021 01:39 PM
Beste @Frako1965, aanvullend is het ook belangrijk dat de afstandsbediening correct instelt op je Marantz ontvanger, dit via de source-knop en vervolgens de "Universele Afstandsbediening" instellingen. Dat zou ervoor moeten zorgen dat zowel TV als ontvanger samen opstarten. Tenzij je dit al gedaan hebt natuurlijk, dan ben ik nog benieuwd naar de data waar @Dick om vroeg.
op 15-12-2021 01:35 PM
Hallo Dick,
Bedankt voor de oplossingen die geeft.
De communicatie met de SR7005 verliep al goed, intussen is het opgelost. Op de receiver stond een instelling verkeerd.
Alvast fijne feestdagen en nogmaals bedankt voor het meedenken.
Groet Frans
op 15-12-2021 01:38 PM
Hey @Frako1965 , Frans,
Geen dank! Jij bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat het is opgelost.
Jij ook fijne dagen toegewenst!