Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

QLED (The Frame ) in combinatie met KPN Settop box en Denon Hometheater systeem

(Onderwerp aangemaakt op: 27-01-2020 02:40 PM)
902 Weergaven
ReinBijlsma
Student
Opties

Ik heb sinds enkele dagen een The Frame-tv in huis. die wil ik aansluiten op mijn (Denon) surround receiver systeem en op mijn KPN settop box. 
De hdmi van de KPN box heb ik verbonden met mijn HDMI 1 poort van mijn surroundsysteem. Daarnaast zitten er nog een BlueRay speler op poort 3 van mijn Denon en een Chromecast TV op poort 4
Vervolgens gaat er vanaf de HDMI 2 poort een kabel naar mijn Samsung Smartbox, waar deze is aangesloten op poort 3 ( de ARC-ingang). Op mijn Denon heb ik overigens ook een HDMI-ARC uitgang, maar als ik deze rechtstreeks verbond met mijn smartbox kreeg ik geen signaal. 
Wat is nu wijsheid: 
De uitgang-hdmi van mijn KPN-box rechtstreeks naar de HDMI-ARC van de Samsung Smartbox, en mijn Denon, Blue Ray  en Chromecast ook met hdmi-verbinden met de Smartbox ( dus dezxe als centrale hun gebruiken ) of alles via de Denon te laten lopen en slechts één hdmi naar de smarthub te laten lopen?

( Ik wil ook wel eens tv kijken zonder daarbij het Surround-systeem in te schakelen, dus gewoon geluid van de tv zelf over de tv-luidpsrekers ) 

0 Likes
4 Antwoorden
newtastyland
Student
Opties

Hallo, ik heb hetzelfde probleem, behalve dan Ziggo ipv KPN. Op zich zou het allebei moeten werken. Vraag is of je alles met de AV van de TV wilt bedienen. Als dat het geval is moet je eea via de TV configureren en moeten dus alle apparaten wel ondersteunt worden door de TV.

Ik heb overigens nog een optische kabel aangesloten tussen the One Connect Box en versterker.

Uitdaging is ook nog om het geluid via Denon af te spelen van YouTube app op de TV zelf (bij mij in ieder geval).

Succes

0 Likes
ReinBijlsma
Student
Opties

Met betrekking tot die optische kabel: die heb ik ook liggen. Maar wat is de meerwaarde voor het geluid om het via optische kabel te doen?

0 Likes
newtastyland
Student
Opties

Goede vraag.... in eerste instantie lukte het me niet om geluid via externe speakers af te spelen.... maar nu werkt het via de HDMI ARC aansluting op de one connect box. 

Succes

0 Likes
newtastyland
Student
Opties

de optische kabel is wel nodig (in mijn geval) om geluid via externe speakers af te spelen bij gebruik van Netflix/YT etc apps die op de tv geinstalleerd zijn

0 Likes