op 12-09-2021 11:21 AM - laatst bewerkt op 15-09-2021 12:23 PM door MartijnK
Deze tv aangeschaft op 23-09-2019, nieuwe tv kast gekocht dus tv ontkoppeld.
Naderhand tv weer aangesloten en alle kabels op dezelfde manier weer aangesloten.
Aangesloten met netwerkkabel via een sitecom switch (zat er al tussen), tv geeft aan dat er geen netwerkkabel te vinden is.
Via WiFi werkte het netwerk wel (internet/YouTube/Netflix) maar geen tv via KPN Arris Vip5202.
Samsung gebeld, fabrieksreset via de tv gedaan, na reset werkte de afstandsbediening niet meer. Via bediening op tv verder opgepakt.
Tv via KPN werkte nog steeds niet. Tv uitgezet. Later tv toch weer aangedaan om verder te zoeken wat het probleem is en nu gaat de tv helemaal niet meer aan...
Ik hoop dat iemand mij kan helpen?
op 12-09-2021 11:31 AM
Goedemorgen @Jeroen Buijen van We , Jeroen,
Even onduidelijk wat er nu wel werkt. Het volume kun je sowieso niet regelen als er een optische connectie is gemaakt.
Dit moet op de soundbar gebeuren. Over welke soundbar gaat het?
Gaat de tv niet meer aan via de afstandsbediening of met de fysieke knop op de tv?
op 12-09-2021 11:52 AM
Goedemorgen Dick,
Ik heb de HW-Q90R soundbar.
Op de soundbar zit een optische kabel en een hdmi kabel op de arc aansluiting welke ook weer aangesloten zit op de OCB hdmi3 arc. Daarnaast werkt het volume ook niet via de ab van de soundbar als ik voor de optische uitgang hebt gekozen. Het geluid werkte overigens wel via de ab van de tv EN soundbar middels optische kabel, vóór alle trammelant begon.
Sowieso gaat de tv helemaal niet meer aan, niet via de AB of via de tv zelf. Ik heb hem nu een tijd van de stroom af staan, had ik elders gelezen op dit forum dat dit zou kunnen helpen, en ga zo proberen of dit helpt.
Ik vind het raar dat de tv van perfect werkend in de ochtend naar totaal niet werkend 1,5 uur later, alleen door alles af te koppelen en later opnieuw aansluiten.
op 12-09-2021 11:58 AM
Hoi @Jeroen Buijen van We , Jeroen,
Inderdaad vreemd. Laat even weten of het spanningsloos zetten heeft gewerkt..
op 12-09-2021 01:18 PM
Goedemiddag Dick,
De tv gaat helemaal niet meer aan.
Dus denk ik dat de OCB of TV of beide kapot is.
12-09-2021 02:43 PM - bewerkt 12-09-2021 06:33 PM
Ik heb dit eerder meegemaakt na het verplaatsen van een tv.
De oorzaak is waarschijnlijk een defecte Invisible Cable.
Het kan gebeuren tijdens het (verkeerd) aan- of loskoppelen. Deze kabel is erg kwetsbaar.
Zie ook: https://www.samsung.com/us/support/troubleshooting/TSG01109041/
Een nieuwe aanschaffen is niet goedkoop. Zie:
https://www.samsungonderdelen.com/samsung-parts/bn39-02470a.htm
op 12-09-2021 06:37 PM
Hallo Dick,
Het is mij bekend dat de kabels kwetsbaar zijn, daarom ben ik ook zeer voorzichtig ermee geweest.
Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden dat, indien een tv verplaatst wordt (wat overigens gewoon moet kunnen), de kabel gelijk stuk is/gaat.
Dit is dan blijkbaar een bekend euvel bij Samsung, waar Samsung ook zelf vanaf weet, dus zouden ze de kabel zeker sterker/steviger moeten maken.
Ik heb Samsung inmiddels nogmaals gebeld en ze hebben aangegeven dat het inderdaad hoogstwaarschijnlijk de kabel is.
Voor de zekerheid laten ze CE Electronics langskomen om alles in zijn geheel na te kijken.
Bedankt voor het meedenken Dick, ik hoop dat na het bezoek van CE de tv het weer doet...
op 12-09-2021 06:46 PM
Geen dank! Uiteraard vervelend dat dit is gebeurd.
Waarschijnlijk zijn hier kosten aan verbonden, omdat dit gebruikersschade is.
Dat zal de monteur moeten bepalen. Hopelijk wordt het naar tevredenheid opgelost.
Ondanks alles toch een fijne avond toegewenst!