Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

QE55Q9FNALXXN geen audio muziek-cd op Blu-ray speler wanneer aangesloten op een AV-receiver

(Onderwerp aangemaakt op: 20-04-2019 04:38 PM)
432 Weergaven
Geert1976
First Poster
Opties

Ik heb een QE55Q9FNALXXN gekocht en deze aangesloten op mijn Sony AV Receiver STR-DH-820 (geen 4K). De TV is verbonden via een optische kabel en de andere apparaten: Blu-ray speler (geen 4K), Proximus TV, Chromecast via de AV Receiver. De AV Receiver is verbonden via de poort HDMI ARC naar de poort HDMI ARC van de Samsung TV.

Geluid en video voor het afspelen van TV, films, Netflix van de apparaten werkt perfect zonder problemen.

Wat niet werkt is als ik met mij Blu-ray speler een muziek-cd wens af te spelen. Hiervoor staat mijn TV logischerwijze uit gezien de muziekaudio naar mijn receiver wordt gezonden en wordt afgespeeld op mijn boxen. Met mijn oude Samsung TV werkte dit zonder problemen.

Met mijn nieuwe TV werkt dit niet meer en wordt het geluid niet meer afgespeeld en als het ware geblokkeerd door de TV. Wanneer ik de HDMI-kabel loskoppel van de One Connect wordt de muziek probleemloos afgespeeld.

Is er ergens een optie die moet worden aangepast op de Samsung TV? Anynet+ en Bravia Sync heb ik, zoals vroeger, uitgeschakeld op beide toestellen.

Weet iemand welke optie van de TV zou moeten worden aangepast?

0 Likes
4 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Geert1976,

Kun je proberen om alleen een HMDI kabel te trekken tussen de ARC poort tussen de TV en de receiver, in plaats van de optische kabel? 

rsz-846676
0 Likes
Geert1976
First Poster
Opties

Dag Bruce,

Maar dan zal ik volgens mij geen audio meer hebben als ik de Netflix app gebruik van de Samsung TV gezien ik Anynet+ en Ctrl for HDMI heb uitgeschakeld op respectievelijk de tv en de versterker? Als ik Anynet+ en Ctrl for HDMI inschakel dan werkt dit voor het afspelen van alles wat video is maar als ik dan enkel muziek audio wil afspelen dan is er het probleem van automatisch inschakelen van het TV-scherm.

Wat ik ook heb vastgesteld is dat als mijn TV en versterker aanstaan, ik vervolgens de TV uitschakel een muziek-cd laat spelen op mij Blu-ray-speler of muziek stream via mijn Chromecast dit werkt. Maar enkel maar een paar minuten. Het is alsof mijn Samsung TV een signaal stuurt naar de versterker om dit te ‘blokkeren’. Beide toestellen zijn aangesloten op HDMI-poorten van de versterker. Zou het niet kunnen dat er één of andere ‘HDMI stand-by mode van de TV’ is die voor een conflict zorgt?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kun je het alsnog proberen zonder de optische kabel? Ik kan eventueel een remote management afspraak voor je inplannen, dan neemt een collega van mij op afstand de TV over om een aantal dingen na te lopen.

Je kunt mij dan een privébericht sturen met jouw contactgegevens en daarbij een tijdvak dat schikt. We werken in tijdvakken van 2 uur, dus van 8-10, 10-12, 12-2, 2-4, 4-6 het laatste tijdvak is van 6-9.

Ik hoor graag van je!

rsz-846676
0 Likes
Geert1976
First Poster
Opties

Beste,

Ik heb het geprobeerd om geluid door te sturen via HDMI. Dus op de TV de HDMI-kabel op ARC en activering Anynet+ en op de versterker de kabel op de ARC en activering CTRL for HDMI (= BraviaSync van Sony). Geluid werkt perfect bij het afspelen van video. Volume versterker kan worden aangepast met de One remote. Op het scherm van de TV zie ik een pictogram dat hij een AV versterker heeft gevonden.

Dit biedt echter geen oplossing voor het probleem wanneer ik enkel audio wil laten afspelen zonder de TV aan te schakelen. Zojuist nog een getest met aan cd op mijn blu-ray speler. Er komt geen audio uit en ik stel vast dat het HDMI-pictogram op mijn versterker aan en uit gaat alsof hij een probleem ondervindt

Vandaag heb ik een Chromecast Audio aangesloten op mijn versterker (digitaal via optische kabel) en de versterker werkt normaal en de muziek speelt af. Het probleem is enkel bij al mijn apparaten die aangesloten zijn via HDMI.

Ik zal u een privébericht sturen.

0 Likes