Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

QE55Q9FN 4K HDR 100Hz

(Onderwerp aangemaakt op: 17-12-2018 08:41 PM)
687 Weergaven
Vasz01
Apprentice
Opties

Overmorgen wordt mijn QE55Q9FN geleverd. Deze zou 4K 100Hz HDR kunnen afspelen. Is er een mogelijkheid om over ethernet hier ook de input voor te geven (vanaf een PC bijvoorbeeld)? De bandbreedte op HDMI2.0b laat dit sowieso niet toe. Gebruikmaken van 2 HDMI-kabels als 1 input is ook niet mogelijk, denk ik? Zal 1440P aan 100Hz input wel mogelijk zijn via HDMI? Ook de Steam Link app laat maar tot 60Hz/FPS toe vermoed ik? Iemand al enige ervaring met het pushen/overclocken van deze limieten?

0 Likes
8 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
ik snap er niet heel veel van maar ik ga me best doen!

Je vraagt of je via Ethernet video naar je tv kunt sturen? Dat gaat niet. 2 hdmi kabels op 1 input gaat ook niet. Je moet een laptop/input hebben die 4K 100Hz kan doorvoeren naar je TV.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Vasz01
Apprentice
Opties

Rohit, 

Alvast bedankt om te antwoorden. Ik zou dus graag via mijn PC gamen op deze TV. Mijn PC kan bij wijze van spreken 8K HDR 250HZ uitzenden. De TV zou 4K HDR 100Hz aankunnen. Het probleem is dat HDMI2.0b de enige manier van input is op deze TV. De bandbreedte op HDMI2.0b-poorten is te klein om 4K HDR 100Hz. Het kan enkel 4K HDR 60Hz aan.

Ik zou liever de resolutie verkleinen naar 1440p (in plaats van 4K) dan dat ik van 100Hz naar 60Hz moet. Ik vroeg me alleen af of dit mogelijk is. Daar de HDMI-kabels beperkt zijn tot max 60Hz. 

Via Ethernet kan ik video-materiaal vanaf mijn NAS streamen. Maar voor films maakt die 60Hz niet uit, in tegendeel. Ook kan ik via Ethernet mijn games streamen via de Steamlink-app. Alleen ondersteunt deze app nog maar sinds kort 4K en zit deze gelockt op 60FPS, dus op die manier ben ik ook niet veel met een hogere refreshrate.

Ik zou dus eigenlijk een manier om 4K HDR 100Hz in de TV te kunnen inputten vanaf mijn PC, maar dit lijkt me vandaag de dag nog onmogelijk (tenzij via Displayport 1.4, maar die niet ingebouwd in de TV).

Ik hoop dus dat 1440p HDR 100Hz wel zal lukken.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Oke, maar waarom wil je perse 100Hz? Samsung spreekt niet meer over Hz maar over PQI, die oude termen zijn dus niet meer in gebruik bij hun. Ik zou als de TV binnen is gewoon testen wat voor jou het beste is.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
Vasz01
Apprentice
Opties

Input lag. Tot een paar jaar geleden was input lag tot 500ms op een TV niet zo ongewoon. Daar waar een hele slechte PC-monitor 10 jaar geleden nog geen 50ms haalde. Goeie PC-monitoren halen tss de 3 en 10ms input-lag. Over het algemeen geldt de regel: hoe groter het scherm, hoe hoger de input-lag. De refresh-rate maakt echter al heel veel goed. Bepaalde 120Hz-tv's hebben tegenwoordig zelfs maar amper 10tot 20ms input-lag.

Bij gebruik van een controller, voel je de input-lag nauwelijks. Maar als fervent keyboard en mouse-gebruiker, erger ik mij er dood aan (bijv op mn oude tv).

Daarom dat ik ook liever rechtstreeks mijn pc aan de TV verbindt (bij voorkeur via displayport, want hogere bandbreedte). Via ethernet mag je ook algauw 10 tot 50ms inputlag bijrekenen.

In games kan dat het verschil tussen leven en dood bepalen :smiling-face:

Maar inderdaad. Ik zal een paar dagen prutsen en testen. Dan post ik mijn bevindingen hieronder wel, want er is echt weinig informatie online te vinden. Blijkbaar zijn er niet veel high-end gamers die hun setup tot het maximum en verder willen pushen :smiling-face:

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik moet zeggen dat ik me aansluit bij de tip van @Rohit, al heb ik nog wel wat aanvullende info in de handleiding gevonden.

Als je vanaf pagina 161 kijkt staan daar de ondersteunde beeldformaten vanaf een PC weergegeven:

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201811/20181106113225535/DUT_KM2DVBEUN-3.0.1_181025.3.p...

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Vasz01
Apprentice
Opties

Bedankt! Had enkel vooraan de manual wat gelezen. Ik ga voor p165 proberen, hetzij aan 100Hz :smiling-face:

Van zodra de TV er is, test ik wat en post ik m'n bevindingen hier.

Wel zonde dat ze niet 1 DP op de connectbox gestoken hebben. Maar ach.. Ik begrijp ook best dat ik bij de 1% van de gebruikers zit die de extremen opzoekt en dat die displayport voor Samsung niets opbrengt :smiling-face:

0 Likes
TV-MAN
Navigator
Opties

Hallo vasz01

Deze bewering hieronder van jou klopt niet helemaal. Je zei het volgende

Bij gebruik van een controller, voel je de input-lag nauwelijks. Maar als fervent keyboard en mouse-gebruiker, erger ik mij er dood aan (bijv op mn oude tv).

IK had op mijn vorige tv van philips nu 10 jaar out. Met mijn xbox 360 en ook op mijn PS4 inputlag die zeer duidelijk merkbaar was met mijn controller, Dat viel voorall op bij GTA V als ik op mijn contoler met de pookjes van links naar rechts draaide om de wielen van stilstaande auto van links naar rechts te draaien zat er overduidelijk delay op. Om hier zeker van te zijn heb ik dit zelfs getest samen met een kenis van mij en we heben geconstateerd dat de delay bijna 1 seconde was zelfs met de game stand aan. Dat was voor mij ook weer een rede erbij om nooit meer een philips te kopen bovenop de tal van andere redenen om er geen meer te kopen van dat merk maar dat terzijde. 

0 Likes
Vasz01
Apprentice
Opties

Ik bedoelde voornamelijk dat je het met muis en keyboard nog sterker aanvoelt dan met analoge sticks (de versnelling is veel hoger, muis is gevoeliger, etc).

Ook hield ik de pc in het achterhoofd: alle hardware en settings blijven identiek, behalve dan de invoermethode (keyboard en muis vs controller).

Console vs pc is haast niet te vergelijken (verschillende hardware, verschillend OS, ...).

Zaken die je wel kunt doen om inputlag via console te verminderen: bekabeld internet (geen wifi), bekabelde controller (alleen is dit bij de nieuwste generaties consoles al moeilijker.. Alles moet draadloos tegenwoordig). Zorg dat je een korte (max 3m) en degelijke HDMI-kabel hebt, toch zeker met 4K en HDR-toestanden. Verlaag de resolutie (minder bandbreedteverbruik = minder inputlag) Als je kan: kies voor een hogere refreshrate (Hz). Test het desnoods eens met een PC-monitor. Dan merk je of het aan de TV of de console ligt (want niet vergeten dat consoles eigenlijk maar zwakke PC's zijn: zeker met 4K hebben ze het nogal lastig).

0 Likes