Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

QE55Q9F storing aan/uit

(Onderwerp aangemaakt op: 23-03-2019 07:42 PM)
2205 Weergaven
A7M3D
Apprentice
Opties

Ik ben sinds 9 januari 2019 de gelukkige eigenaar van een Samsung Qled QE55Q9F. Zalig beeldweergave, mooie kleuren etc... Maar sinds 1 week ben ik niet meer zo gelukkig.

Het duurt een tijd vooraleer de tv wil opstarten. Éénmaal opgestart krijg ik random opmerkingen: netwerkkabel niet aangesloten, netwerkkabel aangesloten dit gaat op en af. Bij momenten gaat alles goed en dan weer naar af. Dan weer een zwart scherm met een uitroepteken op de verbinding (zie foto). 

Bij momenten gaat de TV vanzelf volledig uit om dan terug terug op te starten, dit kan zelfs meerdere keren achter elkaar gebeuren.

Ook het geluid valt volledig uit en dit gebeurt meerdere keren.

Heb nieuwe hdmi-kabels gekocht omdat ik ervan uitging dat dat het probleem zou zijn, maar blijft zelfde probleem geven.

Storing geluidStoring geluid

Storing op verbindingStoring op verbinding

0 Likes
13 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @A7M3D ,

En toen?

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @A7M3D ,

Gaat lekker daar, geloof ik. Is het mogelijk om een volledige melding in te toetsen? Wat gaat er fout 😉?

Groet, Dick
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

@A7M3D ,

??

Groet, Dick
0 Likes
A7M3D
Apprentice
Opties
Sorry, dikke vingers en lastig scherm.
Zou nu volledig moeten zijn.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond  @A7M3D ,

Heb wel even moeten lachen over die dikke vingers, want ik heb exact hetzelfde probleem 😉.

Maar goed, alle informatie staat er en daar gaat het om, toch?

Jammer dat je niet meer zo tevreden bent, maar dat komt natuurlijk door de lijst met problems.

Sorry, ik gebruik af en toe wat Engelse woorden tussendoor, maar dat komt door m'n vorige werk.

Eerst maar even m'n gebruikelijke vragen/opmerkingen:

• Is de volledige Model Code van de tv QE55Q9FNALXXN? Zie de sticker achterop de tv. Intoductiejaar van de tv is 2018. (QLED TV 55 inch).
  • Ik zag dat de volledige softwareversie van de tv de 1202.3 is. Dus up-to-date. 1 afgevinkt.

De nieuwe HDMI kabels zijn dus ook geen issue.

2 afgevinkt. Ik hoop wel dat je 4K HDMI kabels hebt aangeschaft.

Altijd beter, voorals je 4K content wilt streamen/bekijken.

Andere vragen:

• Wat zit er zoal aangesloten op de HDMI poorten van de tv?
  • Hoe kijk je tv? Coax, decoder, CI+ Module, Ethernet (Bedraad of via WiFi)?
  • Wie is je provider? Wat is je internetspeed? Check bij https://www.caiway.nl/speedtest. Ping in ms. Up and Down in Mbps.

Het herstarten van de tv baart me zorgen. Zie je ook het Samsung logo verschijnen tussen de herstarts? Hoe vaak gebeurt dit?

Can be an issue met je Mainboard (hopelijk niet). Dit zou vervelend zijn bij zo'n jonge tv. In ieder geval garantie.

Zou je voor nu de tv 'kaal' kunnen opstarten? Dus zonder aangesloten devices?

Just to check of de tv dan sneller opstart. Indien geen succes de tv, nogmaal 'kaal', resetten.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten. Desnoods de tv een poosje spanningsloos laten staan.

Graag hoor ik van je...

Groet, Dick
0 Likes
CesarOey
Apprentice
Opties

Interessant, dit lijkt gedeeltelijk hetzelfde probleem te zijn als wat ik heb. Ik kijk mee voor de oplossing

DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @CesarOey ,

Welkom!

Alvast een fijne avond!

Groet, Dick
0 Likes
Ahmed_Technicus
Apprentice
Opties

Goedenavond @A7M3D ,

Bekijk de uitleg die ik gegeven heb bij @CesarOey 😀, in verband ook met jou probleem.

Mvg
Ahmed_Servilux
A7M3D
Apprentice
Opties

@dkoster Allereerst bedankt voor de ondersteuning en begeleiding:

- Volledige model code = QE55Q9FNALXXN (zie foto)modelcode TVmodelcode TV

- op de HDMI poorten zijn/waren volgende apparaten aangesloten Telenet Digicorder/Decoder, Samsung BluRay DVD-speler, TViX 3D mediastreamer.
- we kijken hoofdzakelijk via de Telenet Digicorder/Decoder naar TV
- connectie met internet is via kabel. Wifi wil niet lukken, blijft haperen als ik content via internet wil streamen.
- provider is Telenet
- speedtest is ok (screenshot)

speedtest internetspeedtest internet

De tv heeft langer dan 24h spanningsloos gestaan.  Telkens de tv herstart zien we het logo (Samsung QLED TV in het wit op een zwarte achtergrond). Vandaag maandag 25/03 terug opgestart:
ondervond problemen met het opstarten: duurde lang eer de tv aanging, maar dan alleen omdat ik superlang op de aan/uit knop van de tv heb moeten drukken. De afstandsbediening wou niet reageren.
Tv is dan toch opgestart en kaal. heb de tv terug uitgezet via afstandsbediening, ff gewacht (1 min), terug opgestart en dat ging wel snel.
Maar dan was het terug af naar het initiële probleem: aan-uit en dit gedurende een volle 10 minuten, de pauzes tussen het starten beginnen heel kort en worden alsmaar langer. Dan toch gestart en de tv verder laten aanstaan, hierna is de tv nogmaals 4 keer herstart en verder blijven spelen zonder haperen.

Om er zeker van te zijn dat de optische kabel vrij is van een knik heb ik deze volledig uitgerold. Optische kabel is onbeschadigd.

nog meer grijze haren, maar nog hoopvol om dit opgelost te krijgen :winking-face:

Alvast bedankt,

Groet, Ahmed

0 Likes