op 21-05-2021 04:08 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Ik heb een QE49Q86TALXXN in December 2020 gekocht. Ik heb de televisie van een Quantis CI+ module voorzien. Ondanks verschillende herinstallaties van de module en eventueel het terugzetten van de televisie naar fabrieksinstellingen, blijft de TV regelmatig bij aanzetten melding maken van "Zender is gecodeerd". Er is geen patroon te ontdekken wanneer dit gebeurt. Zo kan de TV dagen achtereen probleemloos opstarten en op andere dagen doet het probleem zich meerdere keren voor. De omslachtige oplossing is het uitzetten van de TV, de CAM module verwijderen, de TV weer aanzetten, opnieuw laten zoeken naar zenders en daarna weer de CAM module installeren. Hier zijn een aantal varianten op die ook werken. De kortste oplossing is echter eenvoudig de TV uitzetten, de stekker uit de stopcontact halen zodat de TV volledig spanningsloos wordt, de stekker weer in de stopcontact doen, een aantal seconden wachten en de TV weer aanzetten. Tot op heden heeft dit altijd gewerkt. Ik heb in Januari contact gehad met Samsung service over dit euvel. Daarop volgend heeft een Samsung monteur op afstand gekeken naar diverse instellingen en kon niets vreemds vinden. Afgesproken werd om Ziggo te benaderen voor controle van mijn signaal en dergelijke. Ik heb een installateur nieuwe coax kabel laten trekken en nieuwe connectoren laten monteren. Een Ziggo monteur is langs geweest en kon geen bijzonderheden vinden. Voor de zekerheid is een nieuwe Abonnee Overname Punt kastje geïnstalleerd. De Quantis module is een 1.3 waarvan Quantis met klem zegt dat deze automatisch geüpdate wordt naar versie 1.4. Ondanks deze acties bleef het probleem zich nog steeds voordoen. Daarna is een Samsung monteur aan huis geweest. Hij heeft de TV van een nieuwe moederbord voorzien en het allernieuwste software (versie 2010), dat anders nog niet verkrijgbaar is, geïnstalleerd. Ondanks al deze acties blijft het probleem zich nu eind Mei nog steeds voordoen. Ik kan niet anders concluderen dat deze Samsung televisie ondanks alle beweringen niet betrouwbaar bediend kan worden middels een CI+ module. Vandaag heb ik weer met Samsung contact gehad hierover. Wederom wil Samsung een monteur laten langskomen.
- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »
op 21-05-2021 05:07 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemiddag @Hilvert ,
Vervelend dat je met deze tv zoveel problemen heb! Ik weet wel dat sommige 2020 modellen een probleem kunnen hebben een bepaalde CI+ module.
Je zou nog een ander type kunnen proberen. Deze tv is geschikt voor een 1.4 module, maar werkt dus ook met een 1.3.
Het voordeel van CI+ 1.4 is enkel dat het mogelijk wordt om twee videostreams tegelijkertijd te decoderen.
Zo kijk je niet alleen naar een film of serie, maar kun je tegelijkertijd ook nog eens op een andere zender een extra film of serie opnemen.
Deze is nog niet op de markt en de vraag is of deze er ooit gaat komen.
1.4 zou dus niets met de melding te maken moeten hebben. In dit geval moet je het probleem melden bij de leverancier.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren. Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung..
op 21-05-2021 05:47 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Dag Dick,
Een andere merk module is waarschijnlijk de laatste mogelijkheid om iets te proberen. Ik heb ondertussen al vier Quantis 1.3 modules geprobeerd. De Ziggo en Samsung monteur gaven beide aan dat Quantis in wezen wel het meest betrouwbare is van de mogelijke merken. Waarschijnlijk ga ik naar de leverancier terug. Ik vraag me wel af of hij mijn ervaring zo maar accepteert en bereid is tot retourname. Tot op heden had ik hem nog niet benaderd.
op 21-05-2021 05:58 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Dag Dick,
Ik heb net gesproken met de leverancier. Hij gaf aan dat ik mijn TV bij hun moest aanbieden ter reparatie. Zij zouden dan contact opnemen met Samsung voor een vervolg.
21-05-2021 06:00 PM - bewerkt 22-05-2021 06:52 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi @Hilvert , Hilvert,
Quantis is inderdaad de meest gebruikte. Een andere proberen is zeker aan te bevelen.
Het kan ook nog het slot in de tv zijn wat problemen oplevert.
"Zender is gecodeerd" zie je ook vaak bij een smartcard die er niet goed inzit.
Hopelijk kun je met de leverancier tot een oplossing komen.
Houd ons even op de hoogte van de voortgang.
Ondanks alles toch een fijn weekend toegewenst!
op 25-05-2021 10:02 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 27-05-2021 09:57 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Dag @BruceH, @Dick
Op een andere forum kreeg ik het advies om te kijken wat er zou gebeuren als ik de signaalsterkte zou dempen. Zonder demping heb ik namelijk een signaalsterkte van 100%. De signaalkwaliteit is ook 100% en de BER is 0. Men vertelde mijn dat de signaal in werkelijkheid meer dan 100% zou kunnen zijn en dat er dan maximaal 100% werd aangegeven. Ik heb vandaag een Braun Telecom 3 dB en 6 dB signaaldemper geprobeerd en zelfs met de 6 dB demper blijft de signaalsterkte 100%. Ik heb ergens gelezen dat het signaal met 75% gedempt wordt met een 6 dB demper. Aangezien ik daarmee nog steeds een uitlezing heb van 100%, zou dat inhouden dat mijn ongedempte signaal minimaal 400% zou zijn. Al met al dus een veel te sterke signaal. Maak ik een benaderingsfout door te denken dat het signaal oorspronkelijk 400% was of zou het kunnen zijn dat mijn TV een gedempte signaal van bijvoorbeeld 50% weer zelf versterkt naar 100%? Ik vind de uitlezing van 100% met 6 dB demping zo bijzonder. Ik zal in ieder geval kijken wat er de komende tijd gebeurt nu ik de 6 dB demper gebruik.
op 28-05-2021 12:53 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
@BruceH. Signaalverzwakking heeft niet geholpen. Ik heb ook gehoord dat een verzwakker gericht is op het analoge signaal terwijl het probleem eerder in het digitale signaal zit. Dan maar weer terug naar mijn provider Ziggo. Volgende week komt er weer een monteur langs.
op 28-05-2021 01:56 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Okay, duidelijk. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, dan kun je in de tussentijd nog een Hulp op Afstand sessie inplannen.
Hier lees je hoe dat in z'n werk gaat: https://bit.ly/2OhhbuU
Anders hoor ik graag hoe het is afgelopen!
op 28-05-2021 02:47 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
@BruceH. Ik kreeg vanochtend van een Samsung monteur te horen dat het niet zou helpen als een monteur er weer naar zou kijken. De TV was al bekeken en zelfs al voorzien van een nieuwe moederbord. Meer konden zij niet doen. Het probleem moet bij Ziggo liggen. Ik hou je op de hoogte.

- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »