op 19-03-2019 09:18 PM
Hallo,
Over de prestaties van de QE49Q6F ben ik echt tevreden, maar er is een ding dat ik echt onhandig vind. Elke 1 á 2 dagen moet ik de Ziggo Horizon box opnieuw instellen voor universele bediening. Om een voor mij onbekende reden lijkt de TV te zijn 'vergeten' dat er een Ziggo Horizon box is aangesloten.
Herkent iemand dit probleem?
Zo niet, hoe zorgen jullie dat de instellingen niet worden vergeten?
Mvg Rkom
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 28-03-2019 03:12 PM
Hoi @rkom ,
Bedankt voor je terugkoppeling! Gelukkig heb je wat winst geboekt!
Houd me iig even op de hoogte of dit een stabiele situatie blijft.
Alvast een fijne avond!
op 01-04-2019 07:29 PM
Beste dkoster,
het ziet er naar uit dat de situatie stabiel is, want ik heb het probleem nog niet terug gezien
op 19-03-2019 09:48 PM
Goedenavond @rkom ,
Is de volledige Model Code van de tv QE49Q6FNALXXN? Zie de stciker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1202.3? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Over welke unversele AB gaat het? De One Remote? De Horizon Box heet tegenwoordig Mediabox XL.
Zie je de Ziggo Box wel terug bij Bron op de SmartHub? Anders de tv een keer resetten.
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten. Misschien een andere HDMI kabel testen?
Graag hoor ik van je..
op 19-03-2019 10:24 PM
Beste,
de volledige code is inderdaad QE49Q6FNALXXN met One Remote Control
Softwareversie 1202.3
En de je hebt gelijk.. Het is natuurlijk de Mediabox XL!
Ik kan de MediaboxXL installeren als kabelontvanger, menu doorlopen en TV herkent het apparaat ook. Er staat dan een Ziggo-afbeelding bij de bron (HDMI1). Echter, na een een dag of twee is de tv de Mediabox weer vergeten. Ik kan dezelfde procedure weer volgen en het werkt weer, maar dit kan niet de bedoeling zijn.
HDMI kabels heb ik al een keer gewisseld. Zelfde resultaat.
gr
op 20-03-2019 08:13 AM
Goedemorgen @rkom ,
Zeer bedank voor de informatie! Zou je mischien een andere HDMI poort kunnen proberen?
Indien geen resultaat de tv resetten zonder aangesloten devices. Daarna weer aansluiten.
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Indien geen succes de Mediabox XL even spanningsloos zetten. Eventueel de Mediabox XL resetten:
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/front-panel-reset-ziggo-mediabox-xl-3364
Suc6 en houd me even op de hoogte..
op 25-03-2019 07:33 PM
Goedenavond @rkom ,
Heb je hier inmiddels een oplossing voor kunnen vinden?
Nog hulp nodig?
op 27-03-2019 10:07 PM
Het heeft even geduurd voordat ik resultaat had, maar helaas. Instellingen terug zetten, na twee dagen is de tv weer 'vergeten' wat er op de HDMI poort is aangesloten.
Ik heb nu de energieinstellingen van de HorizonBox veranderd. Normaal had ik deze op ECO ingesteld, waardoor het apparaat ook echt uitgeschakeld wordt als het niet actief is.
Nu heb ik het ingesteld op "Middel". Na twee dagen heb ik nog geen problemen ervaren.
Nog even afwachten voor het resultaat.
op 28-03-2019 03:12 PM
Hoi @rkom ,
Bedankt voor je terugkoppeling! Gelukkig heb je wat winst geboekt!
Houd me iig even op de hoogte of dit een stabiele situatie blijft.
Alvast een fijne avond!
op 01-04-2019 07:29 PM
Beste dkoster,
het ziet er naar uit dat de situatie stabiel is, want ik heb het probleem nog niet terug gezien
op 02-04-2019 12:37 AM
Jemig @rkom ,
Heel erg bedankt voor je feedback!
Super dat het stabiel blijft.
Indien problemen weer even aankloppen!!
21-04-2019 08:16 PM - bewerkt 21-04-2019 08:24 PM
Goedenavond,
zelfde probleem met een t-mobile tv ontvanger, na 1 dag werkt de ab niet meer op het Tv kastje en moet ik hem opnieuw instellen. Lijkt me dus niet aan HDMI kabels te liggen of aan het tv kastje aangezien het verbinding zou moeten maken via de IR.