Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Q900R (2018) Atmos via DD+

(Onderwerp aangemaakt op: 10-06-2020 04:15 PM)
2293 Weergaven
djimmer
Explorer
Opties

Goedemiddag, 

Ik ben in het bezit van een QE75Q900R (2018) met de nieuwere OCB. Sinds kort heb ik een Dolby Atmos systeem (soundbar, maar toch) en ik begreep dat streamingdiensten een lossy variant van Atmos aanbieden via Dolby Digital Plus.

Vanwege de tegenstrijdige en vaak onduidelijke informatie online is het mij niet gelukt een eenduidig antwoord te vinden of atmos ondersteund wordt op deze televisie (via de ingebouwde Netflix/Amazon Prime/Disney+ apps OF via een op de tv aangesloten mediabox zoals Apple TV 4K)? Is er iemand die een werkende setup heeft? Alvast hartelijk dank!

0 Likes
44 Antwoorden
djimmer
Explorer
Opties

Kleine toevoeging: het is in mijn geval niet mogelijk om een extern apparaat op de soundbar aan te sluiten (Sonos Arc). Ook weer ik dat 'echte' Armos via TrueHD niet gaat werken omdat dat een eARC aansluiting vereist. Het gaat dus hier puur om Atmos via Dolby Digital Plus. 

0 Likes
Alexander_M
Voyager
Opties

Als er in je sound opties bij expert instellingen een optie om athmos compatibele in te schakelen dan ondersteund je tv de lossy dd+ variant van athmos.

Over TrueHD lossless audio via eArc kan ik het volgende melden. Er gaat een update komen in juli naar verluid voor de 2019 Qleds die eArc bevat maar of de Q900/800 2018 modellen deze ook krijgen weet ik niet.

0 Likes
RoySlond
Navigator
Opties

Ik heb zelf dinsdag mijn nieuwe Sonos ARC aangesloten op mijn QE65Q8F. 

Aansluiting ging prima echter valt mij op dat bij volume hoger en lager er geen waarde wordt weergegeven op de tv. Dit is wel jammer natuurlijk.

Verder staat mijn instelling van Geluid op Bitstream en dan moet je bij elke bron instellen welk formaat, dus: PCM/Dolby Digital/Dobly Digital+.

Alleen bij de netflix app geeft de TV de mogelijkheid om Dolby Digital+ te selecteren. Echter de app van netflix geeft alleen maar aan dat 5.1 mogelijk is?? Op de sonos app is ook niet zichtbaar dat atmos is ingeschakeld.

Als ik mijn externe HDD aansluit met hierop demo filmpjes van Dolby ( https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/ ) dan spelen alleen de filmpjes in het mp4 formaat af en dan wordt het dolby atmos logo netjes weergegeven in de sonos app, zie afbeelding. De M2TS bestanden spelen wel af  en haperen als een gek en geven geen geluid.

Zelf ook net een AppleTV 4K aangeschaft omdat het geluid van netflix en andere diensten dan wel zou moeten werken.

Wordt vervolgt.

43b2893f-de1c-477d-9550-c15e4cd05417.jpg

0 Likes
djimmer
Explorer
Opties

Ik ben heel erg benieuwd of Netflix met de Apple TV 4K wel lukt. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat Amazon Prime  (TV app) ook werkt. Weliswaar blijkt alleen Jack Ryan een Atmos track te hebben. 

0 Likes
RoySlond
Navigator
Opties

oke dat is goed om te weten. krijg je dan wel het atmos logo in de sonos app te zien?

0 Likes
djimmer
Explorer
Opties
Jazeker, tot nu toe is dat mijn enige succes.
RoySlond
Navigator
Opties

Is er ook bekend of samsung updates van zijn eigen software gaat doorvoeren voor "oudere" modellen.

Denk dan aan verbetering van functionaliteit.

https://https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/Nieuwe-firmware-features-op-QE65Q8F/m-p/171654... 

0 Likes
Alexander_M
Voyager
Opties

@RoySlond  schreef:

Ik heb zelf dinsdag mijn nieuwe Sonos ARC aangesloten op mijn QE65Q8F. 

Aansluiting ging prima echter valt mij op dat bij volume hoger en lager er geen waarde wordt weergegeven op de tv. Dit is wel jammer natuurlijk.

Verder staat mijn instelling van Geluid op Bitstream en dan moet je bij elke bron instellen welk formaat, dus: PCM/Dolby Digital/Dobly Digital+.

Alleen bij de netflix app geeft de TV de mogelijkheid om Dolby Digital+ te selecteren. Echter de app van netflix geeft alleen maar aan dat 5.1 mogelijk is?? Op de sonos app is ook niet zichtbaar dat atmos is ingeschakeld.

Als ik mijn externe HDD aansluit met hierop demo filmpjes van Dolby ( https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/ ) dan spelen alleen de filmpjes in het mp4 formaat af en dan wordt het dolby atmos logo netjes weergegeven in de sonos app, zie afbeelding. De M2TS bestanden spelen wel af  en haperen als een gek en geven geen geluid.

Zelf ook net een AppleTV 4K aangeschaft omdat het geluid van netflix en andere diensten dan wel zou moeten werken.

Wordt vervolgt.

43b2893f-de1c-477d-9550-c15e4cd05417.jpg

Due mts2 bestanden bevatten de lossless versie van athmos deze kan je tv tot die bekende eArc update niet aan vandaar dat je geen geluid hebt.

0 Likes
djimmer
Explorer
Opties

Kleine toevoeging: in de app van Amazon prime staat wel 5.1 bij Jack Ryan. Zie geen Atmos logo. Als ik het echter afspeel geeft de Sonos app Atmos aan. 

0 Likes